כו ניסן התשפ"ד (04.05.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » ספר בראשית » פרשת ויחי


רב (היוֹפי) הנסתר על הגַלוי..
היופי האמיתי של אישה בישראל הוא הצניעות. זה יופייה וזה כבודה, כמו שנאמר "כל כבודה בת מלך פנימה". וזו הברכה שבירך יעקב את אשר - שבנותיו יהיו נאות בצניעותן, ובזכות מעלתן זו יהיו "נשואות לכוהנים גדולים".

מעובד על פי שיחות הרבי מליובאוויטש מלך המשיח
יט שבט התשע"ב (12.02.2012)

חב"ד
מאשר שמנה לחמו (בראשית מט,כ)
 
בפרשתנו 'פרשת ויחי', מספרת התורה על הברכות שבירך יעקב את בניו. כשהגיע תורו של אשר, אמר לו יעקב: "מאשר שמנה לחמו". מפרש המדרש, ש"שמנה" הוא מלשון "שמונה": "שהוא מעמיד בגדי שמונה". כלומר, הברכה לאשר היא, שהוא יכין את בגדי הכהונה לכוהן הגדול, הלובש שמונה בגדים מיוחדים.

גם רש"י קושר את הברכה לכהונה: "שהיו בנותיו נאות... נשואות לכוהנים גדולים" (הלובשים שמונה בגדים). הדבר דורש הסבר: הכוהן הגדול היה הקדוש שבעם. עבד את ה' בקדושה ובטהרה וכמעט לא יצא מבית-המקדש. בזכות קדושתו וטהרתו הייתה רק לו הרשות להיכנס לפנַיי ולִפנִים, לתוך קודש-הקודשים. מה אפוא עניין "בנות נאות" לכאן?

כבודה בת מלך

עלינו לומר, שהברכה שבנותיו של אשר יהיו "בנות נאות" אינה מתייחסת ליופי הגשמי כשהוא לעצמו, אלא ליופי רוחני (אשר היופי הגשמי אינו אלא השתקפות שלו).

היופי האמיתי של אישה בישראל הוא הצניעות. זה יופייה וזה כבודה, כמו שנאמר "כל כבודה בת מלך פנימה". וזו הברכה שבירך יעקב את אשר - שבנותיו יהיו נאות בצניעותן, ובזכות מעלתן זו יהיו "נשואות לכוהנים גדולים".

צניעות וכהונה

הואיל והכוהן הגדול היה צריך לעמוד בדרגה גבוהה של רוחניות, טהרה וקדושה, הייתה גם אשתו צריכה להיות צנועה ובעלת דרגה רוחנית גבוהה. אשת הכוהן הגדול הייתה מסייעת לו בעבודתו, וסיוע זה הוא חיוני כל-כך, עד שנקבעה ההלכה, שכוהן גדול שאינו נשוי אינו יכול לעבוד את עבודתו בקודש. לכן היו נשותיהם של הכוהנים הגדולים צריכות להיות "נאות" בצניעותן.

הקשר בין הצניעות לכהונה בא לידי ביטוי גם בסיפור הגמרא על האישה הקִמְחִית, שהיו לה שבעה בנים "וכולן שימשו בכהונה גדולה". כששאלו אותה חכמים: "מה עשית שזכית לכך?", ענתה להם: "מימיי לא ראו קוֹרוֹת ביתי קלעי שערי"(שדאגה על כיסוי שערה - גם בתוך ביתה...). כלומר, התנהגותה הצנועה היא שזיכתה אותה בבנים כוהנים גדולים.

ברכה של נחת

דבר זה מסביר גם את הברכה שבירך משה את שבט אשר: "ברוך מבנים אשר". על כך מביא רש"י את מאמר חז"ל: "אין לך בכל השבטים שנתברך בבנים כְּאשר", אולם רש"י מעיר: "איני יודע כיצד", שכן במניין בני-ישראל איננו מוצאים בְשבט אשר מספר גדול יותר מבשאר השבטים.

יש לומר, שהברכה אינה בכמות אלא באיכות. שבט אשר "נתברך בבנים" במובן הרוחני - בנחת מהבנים. כאשר האימהות היו צנועות ו"נאות" ברוחניות, החדירו זאת גם בבניהן, ולכן זכו לרוות מהם רוב נחת יהודית אמיתית - בנים צדיקים, ההולכים בדרכי התורה והמצוות.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter