יא ניסן התשפ"ד (19.04.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » ספר דברים » פרשת ראה


שני סוגים במנוחה ונחלה
הבחירה בירושלים הייתה מצד הרצון האלוקי שבמקום זה תשרה השכינה לנצח, ולכן דווקא כאן ניתן התואר 'בית הבחירה'.

כה אב התשע"ד (21.08.2014)

חב"ד
בפסוק "כי לא באתם עד עתה אל המנוחה ואל הנחלה" רמוזים משכן שילה ובית המקדש שבירושלים. אלה הן התחנות היחידות של השכינה שנחשבות למנוחה ונחלה של קבע. התחנות האחרות שהיו למשכן – במדבר, בגלגל, בנוב ובגבעון – לא נחשבות למקום מנוחה ונחלה.
 
ההשוואה של משכן שילה לבית-המקדש באה לידי ביטוי במספר פרטים: המשכן בשילה (כמו בית המקדש שבירושלים) נבנה מאבנים, ולכן היה בניין של קבע. גם מספר השנים שמשכן זה היה קיים – 369 – היה רב ביחס לשנים שהמשכן היה קיים בכל המקומות האחרים (לא יותר מעשרות בודדות של שנים).
 
לקביעות הזו הייתה השלכה הלכתית: בתקופת משכן שילה, כמו מאז שנבנה בית-המקדש, נאסרה ההקרבה בבמות זביחה פרטיות. הקרבת קרבנות הייתה מותרת אך ורק במשכן. הבחירה האלוקית במקום מסוים כמקום מנוחה לשכינה, הביאה לכך שהוא יוגדר כ"בית" קבוע וכתוצאה מכך נוצר איסור להקריב במקומות שאינם "בית".
 
עם זאת, רק בית המקדש שבירושלים מכונה "בית הבחירה". כי אמנם גם במשכן שבשילה הייתה בחירה מסוימת, שהרי גם אליו מתייחס הפסוק "והיה המקום אשר יבחר השם" – אולם זו הייתה בחירה נסיבתית: כדי שיהיה לבני ישראל מקום מיוחד להקרבת קרבנות. לעומת זאת הבחירה בירושלים הייתה מצד הרצון האלוקי שבמקום זה תשרה השכינה לנצח, ולכן דווקא כאן ניתן התואר 'בית הבחירה'.
 
מסיבה זו, על משכן שילה נאמר "והבאתם שמה". קודם 'והבאתם' ואחר כך 'שמה', כי הדגש הוא על  המביאים – שיהיה לבני ישראל להיכן להביא קרבנות. לעומת זאת על בית המקדש נאמר "שמה תביאו": בגלל שיש 'שמה', יש מקום נבחר מצד עצמו – ממילא לשם 'תביאו' ולא לשום מקום אחר.
 
(ליקוטי שיחות חלק כד עמוד 79)
 



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter