ט תשרי התשפ"א (27.09.2020)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




מעלת השמחה
שמחה כשהיא לעצמה אינה מצווה ועצבות בפני עצמה אינה עבֵרה; אבל לגבהים שאליהם מביאה השמחה אי-אפשר להגיע על-ידי שום מצווה, ואילו לבאר-שחת שאליה מדרדרת העצבות לא מגיעים על-ידי שום עבֵרה.
 


חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » ספר דברים » פרשת ראה
|
שתפו:  


הפרשה בקצרה
בפרשת ראה, כמו שאר הפרשות בספר דברים, משה רבינו מדבר אל עם ישראל לפני הסתלקותו מן העולם הזה, וזמן קצר לפני שבני ישראל חוצים את נהר הירדן ונכנסים אל הארץ המובטחת.
פרשת השבוע
פרשת השבוע - פרשת ראה, עם פירוש רש"י
הבחירה שבידינו והבחירה שאינה בידינו
אנחנו יכולים להחליט אם ליטול חלק במימוש רצון הבורא ולעשות את התלוי בנו לבניית בית המקדש. אבל איננו יכולים לשנות את עצם הבחירה האלוקית בירושלים. הבחירה הזו לא הופקדה בידינו
לשמוח מתוך בחירה
בשמחת תורה אנחנו חשים בקשר העמוק והבלתי מוגבל עם הקדוש-ברוך-הוא ולכן השמחה ממלאת את כל ישותנו. בגאולה השלמה תהיה התחושה הזו נחלת כולנו כל הזמן.
גאולה מאתגרי הבחירה
כאשר עובדים את הקדוש-ברוך-הוא כבר כעת מתוך ראייה של גאולה, כזו שדוחקת לשוליים את כל תופעת הרוע בעולם – מתחברים ברוחניות אל העידן הטוב והנכסף של הגאולה השלמה וגם מקרבים את התגשמותו בפועל ממש.
שני סוגים במנוחה ונחלה
הבחירה בירושלים הייתה מצד הרצון האלוקי שבמקום זה תשרה השכינה לנצח, ולכן דווקא כאן ניתן התואר 'בית הבחירה'.
לטרוח למען הזולת אפילו תוך סיכון אישי
כשהאדם עושה דברים שהוא לא ממש מוכרח וחייב לעשות בעצמו ובודאי לא בגופו, ולמרות זאת הוא טורח טירחה מרובה בגופו ובפרט כשיש בזה סיכון אישי, הוא מתנדב מתוך דבקות אמיתית במצווה.
טוב מראה עיניים ממשמע אזניים
יהודי צריך "לראות" מה התורה מספרת לו ולא רק "לשמוע". פירוש הדבר, שערכי היהדות, המושג של אחדות ה' ושליחות האדם בעולם, חייבים להשפיע עליו כה עמוקות, עד שלעולם לא יוכלו לשכנעו שהדברים אינם כן
הבהמה הפרטית שלנו
על פי הקבלה והחסידות, יש לכל אחד מאיתנו בהמה אישית - ה'נפש הבהמית', שמככבת לצד הנפש האלוקית.  גם אם יהודי מתנהג לפי התורה, "דוס" מוחלט, עדיין יש מצב שהוא יהיה "בהמה טמאה". כדי שתהיה טהורה, יש צורך בסימנים.
'על האֵש'... ועם ה'יֵשׁ' !
במדבר היה אסור לבני-ישראל לאכול בשר תאווה, שכן עדיין לא ניתן להם הכוח לזכך ולקדש את ענייני העולם
לחיות בארץ ישראל
כל מקום שבו מביא האדם את שם ה' לידי גילוי, הוא כמו ירושלים ושם ניתן לעבוד את ה'. כיום, כאשר אין לנו בית-מקדש, מה אנו עושים במקום קרבנות? חז"ל מסבירים שתפילותינו הן תחליף לקרבנות.
איסורים רעילים ושאינם
איסורי התורה הם בדברים שהחפץ מצד עצמו רעיל ומסוכן, ואיסורי החכמים הם על דברים שמצד עצמם הם מותרים ואינם אסורים ורעילים, רק חכמים גזרו ואסרו על האדם את השימוש בהם,
"ברכה וקללה" – שתי דרכים חיוביות
ברכה וקללה רומזות לשתי דרכים חיוביות: דרכם של צדיקים ודרכם של בעלי-התשובה. הצדיקים עובדים את הקדוש-ברוך-הוא ואינם סוטים מדרך הישר, ואילו בעלי-התשובה ירדו מהדרך, אך בכוח תשובתם הם מטפסים ומגיעים לדרגה רוחנית עליונה ביותר.
הטוב הרע... והבחירה
פרשת 'ראה' נפתחת באחד היסודות העיקריים של דת-ישראל - עיקרון הבחירה - שהיא מעיקרי מעלותיו של האדם. יכולת הבחירה בין הטוב לרע הקנתה לאדם את הזכות ל"ברכה".
השפעת המשפחה והידידים
על רמות שונות בקשר המשפחתי ועל השפעת החברים והידידים על פי פרשת השבוע
סימני כשרות הבהמה הטהורה
ה' נתן שני סימנים המבדילים בין בהמה טהורה לשאינה טהורה. הסימנים האלה משמשים מנחים שעל ידם נוכל לנסות לשמור את חיינו ברמה שתעשה אותנו טהורים ואפילו קדושים, לא כמו אותם שאינם חיים את חייהם לפי הסימנים האלה.
ההיפך מברכה - קללה? ● שיעור וידאו
מה ההבדל בין תרגום המילה "קללה" בין תרגום יונתן לתרגום אונקלוס? האם אכן ההיפך מברכה היא קללה? ומדוע בכלל ישנם קללות בפרשתנו? ● על שאלות אלו ועוד, בשיעור מרתק מפי הרב זלמן נוטיק משפיע בישיבת תורת אמת בירושלים, העוסק בפרשת השבוע לאור שיחותיו הק' של הרבי מלך המשיח.
מדוע צריך שכר גשמי לעתיד לבוא? ● שיעור
"השפע הגשמי לעתיד לבוא". על הנושא בהרחבה בשיעור מרתק מפי הרב זלמן נוטיק משפיע בישיבת תות"ל ראשון לציון














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter