יז תשרי התש"פ (16.10.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




בטחון בגאולה
ירמיה הנביא אמר (יז, ז): "ברוך הגבר אשר יבטח בה' והיה ה' מבטחו". אחד הפירושים בפסוק הוא שכל יהודי צריך לשים מבטחו בקדוש-ברוך-הוא שיביא את הגאולה האמתית והשלמה על-ידי משיח צדקנו תכף ומיד ברגע זה ממש.




|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » ימי בין המיצרים


בדרכו של אהרון הכהן
בימים אלו שבין שבעה-עשר בתמוז לבין תשעה באב, ימי החורבן, עלינו להדגיש ביתר שאת את המאחד בינינו ולהימנע מעיסוק בחילוקי הדעות ובמחלוקות שבינינו

כח תמוז התשע"ה (15.07.2015)

חב"ד
ביום שישי, ראש חודש מנחם אב, אנו מציינים את פטירתו של אהרון הכהן הגדול. בשבת נקרא את הפרשיות מטות-מסעי, ותאריך הפטירה מוזכר בפרשת מסעי (זהו תאריך הפטירה היחיד המוזכר בתורה) – מה שמלמד על קשר מיוחד בין אהרון הכהן לפרשת השבוע.
 
קשר של אהבה

לאחר למעלה מארבעים שנה בהן ליווה אהרון הכהן את עם ישראל לצד משה אחיו, הוא נפרד מצאן מרעיתו והשיב את נשמתו לבוראו בטקס נורא הוד בהֹר ההר. התורה מספרת כי מותו של אהרון הכה את עם ישראל ביגון עמוק. גברים כנשים, מבוגרים כילדים התעטפו באבל וביכו שלושים יום את לכתו של אהרון.
 
חז"ל מספרים כי בין אהרון לעם ישראל שרר קשר עמוק ומיוחד במינו. הוא הפגין כלפיהם אהבה והם השיבו לו באהבה. מעבר לעבודתו ככוהן גדול במשכן, עסק אהרון כל ימיו בהשכנת שלום בין איש לרעהו ובין איש לאשתו. הוא היה עובר במחנה, שואל ומתעניין, מיישב סכסוכים, פותר בעיות בין שכנים ומשכין שלום-בית במשפחות.
 
בנוסף לכך, אחד מתפקידיו העיקריים של הכוהן היה לברך את עם ישראל בברכת הכוהנים. ברכה שיש בה סגולה מיוחדת, שאף קטרוג והפרעה לא יכולים לחסום את התממשותה. הכוהן מחויב לברך את עם ישראל באהבה ואם הוא חש שיש בלבו על מישהו בקהל וקשה לו לברכו מתוך אהבה – אסור לו לברך.
 
נקמה אישית

חשיבותה של האהבה עולה גם בפרשת מטות. הפרשה מספרת על מלחמת מדיין שהייתה שונה משאר המלחמות. היא לא נועדה לכיבוש שטחים. כל מטרתה הייתה "לתת נקמת השם במדיין". על פי ציוויו של הקדוש-ברוך-הוא גייס משה רבינו אלפי חיילים אך ורק כדי לנקום.
 
מה פשרה של נקמה זו? מסבירה תורת החסידות כי 'מדיין' מלשון 'מדון ומריבה'. אומת מדיין סימלה את הנטייה לפירוד ושנאת חינם, והקדוש-ברוך-הוא קבע כי כנגד נטייה כזו יש להיאבק עד חורמה. המדון הזה הוא שגרם את חורבן הבית ואת הירידה לגלות. זהו האויב האישי של השם.
 
לטעום מהגאולה
בראש חודש אב השבת אנו גם פותחים את החלק השני והמעיק יותר של ימי בין המצרים. בתשעת הימים שבית ראש חודש לתשעה באב נוהגים מנהגי אבלות חמורים יותר לאות אבל על חורבן שני בתי המקדש בתשעה באב.
 
חז"ל אמרו כי בית המקדש הראשון נחרב בגלל עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים ואילו בית המקדש השני נחרב בעוון שנאת חינם. החורבן הראשון נמשך שבעים שנה בלבד, והחורבן השני – כמעט אלפיים שנה!
 
בימים אלו שבין שבעה-עשר בתמוז לבין תשעה באב, ימי החורבן, עלינו להדגיש ביתר שאת את המאחד בינינו ולהימנע מעיסוק בחילוקי הדעות ובמחלוקות שבינינו. לאמץ את דרכו של אהרון הכוהן: 'אוהב שלום רודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה'.
 
הרבי מליובאוויטש מלך המשיח גילה כי אחרי כל כך הרבה שנות גלות וייסורים כבר תוקנה סיבת החורבן. כעת אנו מצווים להמשיך להשליט בינינו אהבת חינם, פשוט כדי להטעים את עצמנו כמה שיותר, ככל שאנו מסוגלים, מתחושת האהבה המופלאה שתשרור בינינו בגאולה האמיתית והשלמה, שתבוא תכף ומיד ממש.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter