יז תשרי התש"פ (16.10.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




בטחון בגאולה
ירמיה הנביא אמר (יז, ז): "ברוך הגבר אשר יבטח בה' והיה ה' מבטחו". אחד הפירושים בפסוק הוא שכל יהודי צריך לשים מבטחו בקדוש-ברוך-הוא שיביא את הגאולה האמתית והשלמה על-ידי משיח צדקנו תכף ומיד ברגע זה ממש.




|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » ימי בין המיצרים


זיכרון החורבן מוביל לבניין
כאשר למדים על מבנה הבית – המפורט בהלכות בית-הבחירה בספר היד החזקה לרמב"ם, במסכת מידות ובפרקים מ-מג בספר יחזקאל – מלבים את הכמיהה והציפייה לראות כבר את הבית בבניינו

טו תמוז התשע"ג (23.06.2013)

חב"ד
ביום שלישי הקרוב נפתחים ימי "בין המצרים" – שלושת השבועות שבין צום שבעה-עשר בתמוז לצום תשעה באב. בימים אלה נוהגים מקצת דיני אבלות לזכר מאורעות החורבן שהתרחשו בהם: בקיעת חומת ירושלים, כיבוש העיר על-ידי אויבינו, ושיאו של החורבן – שריפת בית-המקדש.
 
מדי שנה אנו משמרים בקפדנות את זכר החורבן. מתאבלים, צמים, מקוננים ולא מתירים לעצמנו להשתחרר ממועקת החורבן. מדוע? למה חשוב כל כך להנציח זיכרונות קשים מהעבר ולא לשכוח אותם?
 
*
 
את התשובה לכך נקבל כאשר נבין אל נכון את מהות העונשים המגיעים משמים. עונשים אלה אינם פורקן של כעס מצטבר. הקדוש-ברוך-הוא אינו חלילה כבשר ודם שמתמלא חמה כאשר לא מקיימים את רצונו ומגיב בנקמנות. העונשים שהוא מטיל נועדו אך ורק לסייע לבני-האדם לחזור לעצמם, אל מה שהם באמת, כפי שהיו בטרם חטא, ואף להתעלות למעלה מכך.
 
כאשר נכשל אדם בעברה מוכתמת נשמתו ברפש רוחני וכדי להסירו עליו לעבור תהליך טיהור. אמצעי הטיהור הם העונשים. העונשים מטבעם מכאיבים, מייסרים ומענים – אבל לא זאת מטרתם. המטרה היא הניקיון הרוחני והטהרה של הנשמה, והכאב הוא רק תוצאה נלווית.
 
אנו אמנם לא מרגישים את היטהרות הנשמה על-ידי העונשים, באותה מידה שאיננו חשים את הלכלוך שדבק בנשמה על-ידי החטאים. אנו מרגישים רק את הכאב והצער. אבל האמת היא שהכאב והצער נובעים ממשהו שנעשה אך ורק לטובתנו. מתהליך שמיועד לנקות ולרומם את נשמותינו.
 
במילים אחרות: העונשים משמים הנם ביטוי טהור של אהבה. אהבת אב הכואב את התלכלכותם של בניו ומשפשף וממרק אותם כדי להשיב להם את ניקיונם ואף להעניק להם ברק עוד יותר גבוה.
 
כאשר משתף אדם פעולה ומסייע לתהליך הטיהור הרוחני שעובר עליו, הוא ממהר את סיומו. מהו שיתוף הפעולה הנדרש? – שיפור ההתנהגות והמעשים והתאמתם לרצון הבורא. וזו אפוא הסיבה שאנו משמרים בתודעה את מאורעות החורבן, המאורעות שאת תוצאותיהם אנו נושאים עד היום הזה, כל עוד לא נגאלנו מהגלות ונבנה לנו בית-המקדש מחדש: הקדוש-ברוך-הוא רוצה שנזכור שאנו שרויים בעיצומו של תהליך טיהור – כדי שנשתף פעולה ונמהר את סיומו.
 
מנהגי האבל נותנים לנו תזכורת מה בעצם עובר עלינו, כדי שלא נשכח את המוטל עלינו – לטובתנו אנו. שלא נשכח לשפר את מעשינו, כדי להאיץ את הטיהור והזיכוך של נשמותינו ובכך להביא את עצמנו אל הסוף הנכסף של התהליך – הגאולה השלמה.
 
*
 
מסיבה זו קורא הרבי מליובאוויטש מלך המשיח ללמוד במיוחד בימי "בין המצרים" על מבנה בית-המקדש. הלימוד על מבנה המקדש מהווה בכל עת סגולה למהר את בניינו בפועל. אך בימים אלה מוסיף הלימוד ומחדד את ההכרה בכך שכל המטרה באבל אינה להנציח את החורבן – אלא להוביל אותנו אל הבניין. ובלשון המדרש: "ובשכר... שיתעסקו לקרות בה – אני מעלה עליהם כאילו הם עוסקין בבניין הבית".
 
במיוחד בשנים האחרונות, כאשר הגאולה כבר ממש בפתח, מדגיש הרבי כי הלימוד צריך להיות לא מתוך זיכרון החורבן, אלא מתוך רצון כביר לחזות בבניין הבית השלישי ובידיעה ברורה כי זה עומד להתגשם בכל רגע.
 
כאשר למדים על מבנה הבית – המפורט בהלכות בית-הבחירה בספר היד החזקה לרמב"ם, במסכת מידות ובפרקים מ-מג בספר יחזקאל – מלבים את הכמיהה והציפייה לראות כבר את הבית בבניינו, והכמיהה מובילה לעשיית מצוות מוגברת, שבזכותה תתגשם הכמיהה, תכף ומיד ממש.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter