יח 'אדר ב התשפ"ד (28.03.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » ימי בין המיצרים


שלושת השבועות

למה "שלושת השבועות"? למה לא "21 הימים" למשל? המספר שלוש מרמז על היעד והכיוון של שלושה שבועות אלה- בנין בית המקדש השלישי.


רחל קופצ'יק
יא סיון התש"ע (24.05.2010)

י"ז בתמוז הינו היום בו הובקעה חומת ירושלים. מיום זה, במשך שלושה שבועות נוראים היה קטל של יושבי ירושלים עד היום הנורא תשעה באב- היום בו חרב ונשרף בית המקדש.

תקופה זו נקבעה לעולם כתקופה של אבילות המכונה "שלושת השבועות".
 
למה "שלושת השבועות"? למה לא "21 הימים" למשל?

המספר שלוש מרמז על היעד והכיוון של שלושה שבועות אלה- בנין בית המקדש השלישי.

במשך אלפיים שנות גלות, בטאו שלושת השבועות יותר את הכוון של האובדן, האבל  והגלות. אבל עכשיו, בסוף המסע, הדגש בשבועות אלה הוא דווקא לכיוון האור שבסוף הדרך, הציפיה לגאולה השלימה ובנין בית המקדש.
 
סיפור מהמדרש- ולקחו בצידו- על בית המקדש:
 
"מעשה בר' חנינא בן דוסא שראה בני עירו מעלין נדרים ונדבות לירושלים. אמר: הכל מעלין לירושלים נדרים ונדבות ואני איני מעלה דבר...?" (קהלת רבא)
 
רבי חנינא היה "תפרן", אבל כולם מסביב נודרים נדרים ונדבות לכבוד המקדש – ומה איתו?

יצא למדבר ומצא שם אבן יפה. הזיע, טרח, סיתת, מרק, שבב לשבבים עד שהאבן נראתה לו  תרומה ממש מכובדת. עכשיו הוא צריך להביאה לירושלים. משאית הובלות כנראה לא ממש היתה לו לרבי חנינא והוא מחפש סבלים.
 
"נזדמנו לו חמישה בני אדם. אמר להן: מעלין לי אתם אבן זו לירושלים?"
 
נו פרובלם, הם דווקא הסכימו, אבל שוב בעיית הבעיות, הכסף... הם דרשו ממנו  סכום, שהוא לא יכול היה לעמוד בו,והם הלכו.
 
"זימן לו הקדוש ברוך הוא חמשה מלאכים בדמות בני אדם.  אמר להם אתם מעלין לי אבן זו?  אמרו לו: תן לנו חמשה סלעים ואנו מעלין לך אבנך לירושלים, ובלבד שתתן ידך ואצבעך עמנו."
 
אמרו לשים אצבע? הוא שם.  וברגע אחד מצא את עצמו עומד בירושלים. עכשיו רצה לשלם להם, אבל הם נעלמו! הלך לבית הדין, אשר ישב בלשכת הגזית במקדש, לשאול מה דינו. סך הכל, הוא לא רצה להתחמק מתשלום.
 
"אמרו לו : דומה שמלאכי השרת העלו אבנך לירושלים"
 
שימו לב:

העלאת האבן לא היתה בכלל בכוח של רבי חנינא אלא בכוח של המלאכים, אבל בכל זאת הם בקשו ממנו לשים אצבע.

"לשים אצבע" טכנית- אבל גם במשמעות...

הסיבה היא, שגם אם אתה נזקק ומתפלל לעזרה משמים, בתכל'ס, אתה חייב להשקיע בעצמך בעבודה הפנימית שלך.

וכשאתה  רק תשים אצבע, רק תעשה קצת מאמץ, תקבל כבר את כל הכוחות להביא את "לב האבן" שלך לשם שמים- לרמה רוחנית גבוהה יותר....
 
ואולי עוד משהו-

הגאולה של העולם נשמעת משהו גדול עלינו.

"כאילו" מה אני הקטן כבר יכול לעשות כדי שיבוא "שלום- שפע לכולם- בריאות- מנהיגות אמינה- וכו וכו וכו " עולם מושלם - "ימות המשיח"?

זהו, שממש כן!

שים אצבע...
 
משיח עכשיו ובנין בית המקדש  now !

מתאים לנו.

(באדיבות: חב"ד הודו




שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:
1
אהבתי
משהי מתענינת
| 2011-07-19 14:25:00
סיגנון הכתיבה הזה דיבר אליי!















אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter