כא תשרי התש"פ (20.10.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




בטחון בגאולה
ירמיה הנביא אמר (יז, ז): "ברוך הגבר אשר יבטח בה' והיה ה' מבטחו". אחד הפירושים בפסוק הוא שכל יהודי צריך לשים מבטחו בקדוש-ברוך-הוא שיביא את הגאולה האמתית והשלמה על-ידי משיח צדקנו תכף ומיד ברגע זה ממש.




|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » ספר ויקרא » ספר ויקרא » פרשת צו


סוֹד השמחה החסידית
המזבח רומז לליבו של האדם. על האדם לדאוג לכך, שאש האהבה לה' וההתלהבות בענייני התורה והמצוות תוקד לעולם בתוך ליבו ולא תכבה חלילה

ז 'אדר ב התשע"א (13.03.2011)

אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה (ויקרא ו,ו) 
 
בפרשתנו פרשת 'צו' מצווה התורה: "אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה". כלומר, בכל זמן ובכל מצב צריכה האש שבוערת על המזבח לבעור, ללא הפסק. 
 
ידוע שהמזבח רומז לליבו של האדם. כשם שהמזבח הוא מקום שבו בוערת אש, כך גם באדם, הלב הוא המקום שבו בוערת אש הרגשות. במובן זה יש לראות את המשמעות הרוחנית של הציווי שבפרשתנו - על האדם לדאוג לכך, שאש האהבה לה' וההתלהבות בענייני התורה והמצוות תוקד לעולם בתוך ליבו ולא תכבה חלילה. 
 
תנאי הכרחי 
 
בתלמוד הירושלמי נאמר: "תמיד - אפילו בשבת; תמיד - אפילו בטומאה". גם הלכה זו, על שני חלקיה, מלמדת אותנו הוראות בעניין אש האהבה לה'. 
 
מהותה של השבת היא ההתנתקות מענייני החולין. ביום זה עוסק האדם בעניינים שברוח, בעניינים אלוקיים, וממילא הוא מופרש לחלוטין מענייני החולין. במצב כזה הוא עלול לחשוב, שאין הוא זקוק להתלהבות בעבודת ה'; שכן הוא שקוע עכשיו בעניינים רוחניים נעלים. 
 
על כך באה התורה ואומרת: "תמיד - אפילו בשבת". אש ההתלהבות בעבודת-ה' היא תנאי הכרחי לכל דרגה ולכל מצב, יהיה העליון ביותר. 
 
אש קודש 
 
מנגד יכול להיות מצב הפוך. אנשים, שמבחינת מצבם הרוחני הירוד הם בבחינת 'טמאים', עלולים לחשוב, שאין להם קשר ושייכות ל'אש התמיד', לאהבה ולהתלהבות בעבודת הבורא. 
 
להם אומרת התורה: "תמיד - אפילו בטומאה". גם במצב רוחני ירוד יש לשמור על אש התמיד. אדרבה, אותו חום יהודי, אותה אהבה בסיסית לקב"ה, הם שיציתו בסופו של דבר את השלהבת שתוציא את האדם מהמצב הירוד ותעלהו למעלה.
רק אש הקודש בכוחה לסלק ולבער את האש הזרה של תאוות העולם הזה. וכפי שפירש המגיד ממזריטש, שכאשר "אש תמיד תוקד על המזבח", מובטח לאדם (המשך הפסוק - ) שה"לא" - "תכבה"; שכל הדברים השליליים יכלו ויסולקו מפני אש התמיד. 
 
לא התלהבות רגעית 
 
אמרה זו של המגיד ממזריטש מוסיפה הסבר על נחיצותה של 'אש התמיד' בכל זמן ובכל מצב. רק התלהבות מתמדת וקבועה בתורה ובמצוות יכולה לשלול את המחשבות, הדיבורים והמעשים שאינם רצויים. התלהבות רגעית וחולפת אין באפשרותה להגן על האדם מפני תחבולות היצר-הרע. אם אך תכבה 'אש התמיד', ולו לזמן קצר ביותר, מיד חודרים לתוך הנפש כל הרגשות והרצונות שמפניהם עלינו להישמר. 
 
על כל אחד ואחת לבחון את עוצמתה של 'אש התמיד' ב'משכן' הפנימי שלו. האם ענייני התורה ומצוותיה נעשים מתוך חיות ואש פנימית או שמא הדברים נעשים כ'מצוַת אנשים מלומדה'? כבכפייה. 
 
אבן-הבוחן לכך הוא האופן שבו הוא מקיים את התורה והמצוות - האם הוא מסתפק במילוי החובה בלבד, או הוא משתדל להוסיףולהדר במצוות. ההידור במצוות חושף את הקשר הנפשי והפנימי, והוא ביטוי ל'אש התמיד' שבנפש. כאן גם, מתגלה חשיבותה העליונה של תורת החסידות (ובעיקר חב"ד) הקבלית, המבארת בצורה עמוקה ושכלית ביותר – את שורשם וטעמן של המצוות, מה שמייצר גם את - השמחה החסידית, הידועה והמפורסמת...   



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter