כג ניסן התשפ"ד (01.05.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » ספר בראשית » פרשת ויצא


דרושה הגינות עצמית
בשונה מהשכר, הרבה פחות מדובר על מידת המוסריות של העובדים. עד כמה הוגנים העובדים כלפי מעבידיהם ואכן עומדים במה שנדרש מהם כדי לזכות בשכר ביושר.

ג כסלו התש"פ (01.12.2019)

שכר השכירים הוא בין הנושאים המדוברים ביותר בישראל. פעם אלו הבנקאים ופעם אלו המורים, פעם אלו עמילי המכס ופעם – עובדי העיריות. מדי תקופה, מתנהל ויכוח על גובה שכרם של העובדים במגזר מסוים, נוצר משבר, מתארגנת שביתה, מתקיימים מגעים, מגיעים לפשרה ונרגעות הרוחות. עד למשבר הבא.
 
העובדים תמיד תאבים ליותר, ופעמים רבות – אפשר להבין אותם. במיוחד כאשר חלה התייקרות במשק, שמחייבת חלק ניכר מהאוכלוסייה בישראל להדק חגורות ולכלכל את ההוצאות ביתר דקדקנות – מה יותר טבעי מכך, שהורים מפרנסים ירצו תוספת שכר, כדי שיוכלו להרשות לילדיהם עוד קצת מוצרים?
 
*
 
בשונה מהשכר, הרבה פחות מדובר על מידת המוסריות של העובדים. עד כמה הוגנים העובדים כלפי מעבידיהם ואכן עומדים במה שנדרש מהם כדי לזכות בשכר ביושר.
 
הכוונה בעיקר היא לניצול הזמן. הבה נהיה כנים: כמה שכירים יכולים להצהיר בתום לב, כי אכן הם ממלאים את שעות העבודה הנדרשות מהם? אחרי שמקזזים את ההפסקות שמסוכמות ומקובלות על המעבידים – האמנם לא מתבזבזות על-ידי העובדים דקות יקרות, באותם זמנים שאין עליהם עיניים עוקבות ו'מטרידות'?
 
אין בשורות אלו כוונה להביע עמדה בעניין גובה השכר. זהו סתם חומר למחשבה עבור כל השכירים. כי רבים לא שמים לב לכך, שההגינות העצמית של השכיר גובלת ממש בדיני גזלה. שכר שנלקח על זמן עבודה שלא נוצל, כמוהו כגזלה כפשוטה! וכמו שכותב הרמב"ם בסוף הלכות שכירות: "העני (=הפועל) מוזהר שלא יגזול מלאכת בעל-הבית ויבטל מעט בכאן ומעט בכאן... אלא חייב לדקדק על עצמו בזמן!".
 
דוגמה מיוחדת במינה ליושר והגינות נותן לנו יעקב אבינו. בפרשת השבוע אנו קוראים על עבודתו בניהול עדרי הצאן של לבן חמיו, שהיה אבי אבות הרמאים וניסה באלף ואחת צורות לנגוס בשכרו – ומכל מקום, כפי שמעידה התורה, לא פגע הדבר כהוא זה במוסריותו של יעקב והוא שמר בעבודתו על התמדה ויושר מופלגים.
 
יעקב הנחיל לנו מוסר-עבודה מאלף וראוי שנאמץ אותו. אפשר ונכון לדרוש מהגופים המשלמים את מה שמגיע – אבל לא פחות מכך ואף יותר מכך, צריך כל עובד לדרוש מעצמו שלא לחטוא בבזבוז זמן שגובל בגזל.
 
*
 
חז"ל מכנים כל יהודי כפועל. פועל בשרות הקדוש-ברוך-הוא. הקדוש-ברוך-הוא דורש מאתנו עבודה – קיום התורה והמצוות, ומבטיח בתמורה שכר – הן בגשמיות והן ברוחניות. בגשמיות – בריאות, פרנסה, שלום והצלחה בכל מעשה ידינו, וברוחניות – גילויים אלוקיים מופלאים, שאל שיאם נגיע בקרוב ממש, בגאולה השלמה.
 
העבודה שנדרשת מאתנו לא פשוטה. אנחנו נדרשים לנצל כל רגע פנוי ללימוד תורה ולקיום מצוות, להקדיש להם את כל יכולותינו ובעצם לכלכל את כל אורחותינו אך ורק לפי הרצון האלוקי.
 
וכאן נדרשת מאתנו הגינות עצמית. כי אמנם בלתי אפשרי להתחמק מעיני ה'מעביד' שלנו – אבל נותרה בידינו זכות הבחירה החופשית. ניתנת לנו בלעדיות על ההחלטה אם להתנהג ביושר ולעובדו כראוי, בלב שלם, או חלילה לא.
 
יהיה אשר יהיה, אנחנו נתמיד לתבוע מהקדוש-ברוך-הוא את השכר המגיע לעם ישראל – את ביאת הגאולה השלמה – כי כלל-העם אכן השלים את העבודה המחויבת לשכר הזה. כך אמר הרבי מליובאוויטש מלך המשיח. אבל לכל אחד מאתנו כשהוא לעצמו יש עוד הרבה מה לשפר, ומן הראוי שנפתח את היושר העצמי ולפחות נגלה נכונות לעובדו באמת ובתמים. ולו בכדי שיהיו לנו יותר פנים לתבוע.
 
טיזר
 
מן הראוי שנפַתח יושר עצמי ולפחות נגלה נכונות לעובדו באמת ובתמים. ולו בכדי שיהיו לנו יותר פנים לתבוע את שכר העבודה – את הגאולה השלמה






שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter