טו ניסן התשפ"ד (23.04.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » ספר דברים » פרשת האזינו


ענו גדול
תחושה של ענווה ושפלות היא המעניקה לאדם את היכולת למלא את תפקידו בנאמנות, והיא גם הכלי' להמשך קבלת ברכות ה', ולהצלחה במילוי התפקיד. 

מעובד ע"פ שיחות הרבי מליובאוויטש מלך המשיח
כג אלול התש"ע (02.09.2010)

ויבא משה... הוא והושע בן נון (דברים לב,מד) 
 
השבוע פרשת 'האזינו' (שוּב!) אנו קוראים על ראשית מנהיגותו של יהושע בן-נון. זה היה ביום פטירתו של משה רבנו, ועל כך מספרת התורה: "ויבוא משה וידבר את כל דברי השירה הזאת באוזני העם, הוא והושע בן-נון". על כך מפרש רש"י: "ניטלה רשות מזה וניתנה לזה". כלומר, זה היה היום שבו הועברה המנהיגות ממשה ליהושע. 
 
דבר זה מעורר פליאה. הלוא יש כלל: "דבַּר (=מנהיג) אחר לדור ולא שני דברים לדור". מדוע היה צריך להיות שדווקא יהושע, תלמידו של משה רבנו, יתחיל את נשיאותו עוד בחייו של משה, ולא כפי שמצאנו אצל ממלאי-מקום אחרים, שנשיאותם החלה רק לאחר פטירת הנשיא שקדם להם? 
 
הרגיש כמשרת
 
הדבר נבע דווקא מהעובדה שיהושע היה "משרת משה", ובחיי רבו היה בתכלית ההתבטלות כלפיו. מציאות זו חייבה את התחלת ההנהגה עוד בחיי משה. 
 
אם משה רבנו לא היה מעמיד אותו כמנהיג בחייו, לא היה יהושע מצד עצמו מסוגל להיות נשיא ישראל. מנהיג זקוק לתכונות שלרוממות, נשיאות, ואילו יהושע ביטא עד אז תכונות הפוכות ממש, תכונות של 'משרת', של התבטלות מוחלטת. זו הסיבה שהנהגתו של יהושע הייתה צריכה להתחיל עוד בחיי משה רבנו, כי בכך ניתן לו הכוח להיות מנהיג ישראל. 
 
לא זחה דעתו
 
עם זאת, התורה מקפידה לקראו כאן - "הושע". על כך מפרש רש"י: "למה קוראו כאן הושע? לומר שלא זחה דעתו עליו, שאף-על-פי שניתנה לו גדולה - השפיל עצמו כאשר מתחילתו". יש כאן לכאורה דבר והיפוכו: מצד אחד נדרשה ממנו הרמת ראש, רוממות ונשיאות, ובה-בשעה "השפיל עצמו כאשר מתחילתו"! 
 
זו הייתה גדולתו של יהושע. טבע האדם, שכשהוא עולה לגדולה, משתנות תכונותיו ואישיותו, לפי השינוי במעמדו. אולם יהושע, אף שנתמנה לנשיא ישראל, תפקיד שחייב אותו להתנהגות של גדולה והתנשאות, בכל-זאת הפריד באופן מוחלט בין הדברים: הוא לא הפך את הרוממות וההתנשאות לחלק מאישיותו העצמית, אלא ראה בזאת חלק מתפקידו כמנהיג. הוא עצמו, בהרגשתו, נשאר עניו ושפל-רוח, כפי שהיה בעודו "משרת משה". 
 
גדולה מלמעלה
 
דרכו זו של יהושע מורה לנו דרך בחיים. כשאדם זוכה לגדולה - אף לגדולה של שררה (ובפרט) ונשיאות - אל לו לחשוב שכל זה בא לו בזכות מעלותיו האישיות. הרגשה כזאת עלולה להוליד גאוות-לב שלילית ומזיקה. אדם צריך תמיד לזכור, שהגדולה באה מאת הקב"ה אשר בחר בו, (על ישראל שהם בני-מלכים...) ואין לייחסה לאישיות העצמית - בלבד. 
 
דווקא תחושה כזאת של ענווה ושפלות היא המעניקה לאדם את היכולת למלא את תפקידו בנאמנות, והיא גם הכלי' להמשך קבלת ברכות ה', ולהצלחה במילוי התפקיד.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter