יז תמוז התש"פ (09.07.2020)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




הפלא יתגלה
אות אחת בלבד מבדילה בין "גולה" ו"גאולה" – 'א'. שם האות 'א' הוא – 'אלף', וכאשר הופכים את סדר האותיות של 'אלף' מקבלים 'פלא'. זהו אכן אחד החידושים המהותיים של הגאולה על הגולה: בגאולה יתגלה הרובד המופלא ביותר בתורה ודרכו תיחשף מהותה ועצמותה של הנוכחות האלוקית בבריאה.



|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » ספר דברים » פרשת האזינו


משה ו'אנשי – השמים'...
מכיוון שיהודי הוא "חלק א-לוה ממעל ממש", לכן גםבהיותו בעולם הזה, הוא קרוב יותר ל'שמים' ורחוק מן ה'ארץ'

מעובד על פי שיחות הרבי מליובאוויטש מלך המשיח
כג אלול התש"ע (02.09.2010)

האזינו השמים... ותשמע הארץ (דברים לב,א) 
 
המונחים שבהם משתמשת התורה בפרשתנו - פרשת  'האזינו', בפסוק "האזינו השמים ואדברה ותשמע הארץ", מעוררים מיד את השאלה - מדוע על השמים הרחוקים נאמר הביטוי "האזינו", שמתקשר יותר לדבר קרוב, ואילו על הארץ, הקרובה אל האדם, נאמר הביטוי "ותשמע", שמתאים לדבר רחוק? 
 
משיבים חז"ל: "לפי שהיה משה קרוב לשמים, לפיכך אמר 'האזינו השמים', ולפי שהיה רחוק מן הארץ, לפיכך אמר 'ותשמע הארץ'". כלומר, משה, בהיותו "איש האלוקים",  היה קרוב יותר לענייני הקדושה ('שמים') מאשר לדברים הגשמיים ('ארץ'). 
 
ניצוץ של משה
 
אף-על-פי שהדבר נאמר על משה רבנו, בכל-זאת מכוון פסוק זה לכל יהודי, ומכאן שיש לכל יהודי הכוח להיות "קרוב לשמים" ו"רחוק מן הארץ". לאמור: יהודי יכול להגיע לידי כך, שעניינים רוחניים-אלוקיים יהיו קרובים אליו, ואילו הדברים הגשמיים והחומריים יהיו רחוקים ממנו. כוח זה מצויבכל יהודי, מאחר שבכל יהודי יש ניצוץ ממשה רבנו. 
 
וכאן מתעוררות שתי שאלות: ראשית, איך בכלל יכול אדם החי בעולם הזה להיות "קרוב לשמים ורחוק מן הארץ"? שנית, הרי כל כוונת הבריאה היא "דירה בתחתונים" -  שאדם יימצא דווקא בעולם הזה התחתון ויעשה ממנו 'דירה' לקב"ה, ולא שיהיה "קרוב לשמים"! 
 
חלק מהקב"ה
 
התשובה לשתי השאלות הללו ניתנת בפסוק שמופיע בהמשך הפרשה: "כי חלק ה' עמו יעקב חבל נחלתו". גם כשיהודי חי בארץ, בעולם הזה התחתון, הוא נשאר "חלק ה'" במהותו הפנימית. נשמתו של יהודי ( = האני שלו, -אישיותו - בלשון היומיומית...), בכל מצב שיהיה, היא 'חלק א-לוה ממעל ממש', והיא בבחינת 'נחלתו' של הקב"ה. ולכן גם בעולם הזה, יהודי, בעצם מהותו, קרוב יותר ל'שמים' ורחוק מן ה'ארץ'. 
 
דווקא משום שיהודי בעצם מהותו עומד למעלה מענייני הגשם והחומר, יש לו הכוח לשלוט על המציאות הגשמית ולעשות ממנה 'דירה' לקב"ה (שירצה "לרדת" ולדור בה עם נבראיו, לתמיד !...) . 
 
דווקא בגין עליונותו זו על ענייני הארץ הוא יכול להחדיר בתוך הארציות את השמימיות ולקדש את העולם. ואז, גם כשהוא עוסק בענייני 'ארץ', ניכר בו שבעצם הוא "קרוב לשמים". 
 
לא לבטל
 
דברים אלה תקפים במיוחד ב'עשרת ימי תשובה',      שעליהם נאמר: "דרשו ה' בהימצאו קראוהו בהיותו קרוב". בימים אלה קרוב הקב"ה קרבה יתרה לכל יהודי, וממילא מורגשת בו עוד יותר מהותו האמיתית, שהוא "קרוב לשמים ורחוק מן הארץ". 
 
זו גדולתו של יהודי – מ'אנשי ה', 'איש-השמים', שעל-אף היותו "קרוב לשמים", אין הוא מבטל את מציאותה של ה'ארץ', אלא אדרבה, יודע ושואף לגלות בתוך הארציותאת אור הקדושה (להחדיר בגולה את ה-א'לופו של עולם' עד ה'גאולה'...) בדרך זו עושים מהעולם הזה 'דירה' לו יתברך, דירה שתגיע לשיא שלמותה בעת הגאולה, בקרוב ממש.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter