כ אב התש"פ (10.08.2020)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




הפלא יתגלה
אות אחת בלבד מבדילה בין "גולה" ו"גאולה" – 'א'. שם האות 'א' הוא – 'אלף', וכאשר הופכים את סדר האותיות של 'אלף' מקבלים 'פלא'. זהו אכן אחד החידושים המהותיים של הגאולה על הגולה: בגאולה יתגלה הרובד המופלא ביותר בתורה ודרכו תיחשף מהותה ועצמותה של הנוכחות האלוקית בבריאה.



|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » ספר דברים » פרשת כי תצא


סליחה, מי גירש אותָךְ?!
איך יכול להיות מצב של 'גירושין' אצל הקב"ה, אשר "מלוא כל הארץ כבודו ?!

מעובד על פי שיחות הרבי מליובאוויטש מלך המשיח
י אלול התשע"ב (28.08.2012)

חב"ד
כי יקח איש אשה (דברים כד,א)

במקומות רבים בתורה משול היחס בין הקב"ה לכנסת-ישראל ליחסי איש ואישה. מעמד הר-סיני הוא הקידושין (אירוסין), שאז קידש הקב"ה לעצמו את עם-ישראל, והגלות היא בבחינת גירושין. הגאולה העתידה היא הנישואין, שאז 'ישא' הקב"ה את-עם-ישראל לנצח. דברים אלה מתקשרים עם פרשתנו 'פרשת כי תצא', שבה מופיעים דיני הנישואין והגירושין.
 
הגמרא מספרת, שכאשר בא הנביא וגער בעם-ישראל על שאינו שב בתשובה, השיבה לו כנסת-ישראל: "אישה שגרשה בעלה, כלום יש לזה על זה כלום" ? (שאם גרשתני - המחוייבת אנוכי?!..) תשובה זו מתוארת כ"תשובה ניצחת", אף ש"אמר לו הקב"ה לנביא, לך אמור להן: איזה ספר כריתות אמכם אשר שלחתיה".

פתיחת המסכת

כדי להבין עניין זה יש להקדים ולשאול, למה בחר רבנו הקדוש (יהודה הנשיא - עורך ומסדר המשניות) לפתוח את מסכת גיטין במשנה "המביא גט ממדינת הים וכו'". לכאורה היה צריך לפתוח את המסכת בהלכות העיקריות של הגירושין, ולא במקרה חריג ושולי? מכאן, שבכך בא לידי ביטוי עצם עניין הגירושין, ועצם האפשרות לגירושין, כפי שהדברים הם בשורשם הראשון - אצל הקב"ה.

ההלכה קובעת, שכדי שיחולו הגירושין צריך הגט לצאת מרשות הבעל ולהגיע לרשות האישה. איך יכול אפוא להיות מצב של 'גירושין' אצל הקב"ה, אשר "מלוא כל הארץ כבודו" (ושהכל רשותו)?!

"מדינת-הים"

התשובה לשאלה זו טמונה במשנה הראשונה של מסכת גיטין. אפשרות ה'גירושין' אצל הקב"ה נוצרת מכך ש"הלך בעלה למדינת הים". כל עוד הקב"ה מתגלה כאן, בעולם הזה, ואין הוא מסתיר את פניו מאיתנו, לא ייתכנו 'גירושין'. אולם כאשר חטאינו גורמים שהקב"ה (באכזבתו מאיתנו יעזבנו וְ) יתעלה, כביכול, למעלה, (וכמו) יתעלם ב'ים' ולא יתגלה למטה - ויווצר כאן מצב של מעֵין 'גירושין' בינו ובין עם-ישראל. מצב שהוא, כביכול, ב'מדינת הים'.

מבחינה זו צודקים בני-ישראל כאשר הם טוענים: "אישה שגרשה בעלה, כלום יש לזה על זה כלום". הרי הקב"ה 'הלך למדינת הים', הסתיר את פניו מאיתנו, ולכאורה 'גירש' אותנו (אז מדוע שידרוש מאיתנו דרישות ?!).

לא חל שום שינוי

אולם האמת הפנימית גלומה בתשובת הקב"ה: "איזה ספר כריתות אמכם אשר שלחתיה" (?!). מבחינת הקב"ה עצמו אין הסתר פנים. זו רק הסתרת-פנים מאיתנו, לגבינו. רק לנו נראה כאילו הקב"ה איננו נמצא כאן, אך לאמיתם של דברים לא חל שום שינוי ב"מלוא כל הארץ כבודו", ולכן בפנימיות הדברים (ולמבינים וליודעים...) אין כאן כלל 'גירושין', אלא למרעית-עין... במהותם הפנימית של הדברים לא נותק חלילה הקשר בין הקב"ה לעמו.  אמנם איננו רואים זאת לעת-עתה, ולכן נראים הדברים כ'גירושין'; ואולם בקרוב ממש, בגאולה השלמה, תתגלה האמת ויהיו גם ה'נישואין' לעיני-כל ולנֶצח.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter