כמו הפרשה, גם שבת חזון נושאת בתוכה הפכים: מצד אחד היא שבת של תשעת הימים, שבת של חורבן. מצד שני, בשבת הזו יש חזיון של בית המקדש! בלוח התוכניות של השבוע בואו לא נרשום: צום, אלא: גאולה. בנין בית המקדש.
השבת היא שבת פרשת דברים. פרשה זו מאחדת שני הפכים:
היא פותחת את החומש, שעוסק בדור הנכנסים לארץ. דור זה נאלץ לבוא במגע עם גשמיות כדי להוציא מהאדמה את לחמו בניגוד לדור המדבר שחי חיים רוחניים בלבד וחי על ניסים (המן). מצד שני, הרי זו המטרה כאן בעולם: לרדת לתוך הגשמיות ודווקא כך לקיים את רצון ה' ולהגיע לדרגה נעלית יותר.
השבת מכונה שבת חזון.
למה חזון?
כי קוראים בהפטרה את חזון ישעיהו על החורבן.
והמבט החסידי:
אבא תפר לבן בגד יקר. הילד לא ממש לקח לתשומת לב, עשה מה שעה, הסתובב איפה שהסתובב- והבגד נקרע. האב לא התיאש ותפר לו בגד שני. אבל הבן עוד לא למד לקח, וגם הבגד הזה הלך. מה עשה האב? תפר עוד בגד, אבל! את הבגד הזה כבר לא נתן לבן. לעיתים רחוקות היה מראה לבן את הבגד ואומר לו: אם תתנהג כראוי- תקבל.
אבינו שבשמים בנה לנו בית מקדש ראשון והחרבנו אותו. גם את הבית השני החרבנו. את הבית השלישי בנה ה', אבל אותו לא נתן לנו. רק לעיתים מזומנות הוא מראה לנו את הבית, כדי שנתן את לבינו להיות ראויים לו.
כך פירש רבי לוי יצחק מברדיטשוב את המילה חזון: הקב"ה מראה לכל יהודי בשבת זו בחזיון את בית המקדש...
אם תאמר, לא ממש נראה לי שאני רואה את בית המקדש....
דניאל הנביא מתאר חזיון אלוקי ומציין: רק אני ראיתי, האנשים אשר איתי לא ראו אבל פחד גדול נפל עליהם. אם לא ראו- למה פחד?
מסתבר שהחלק העליון של נשמתם ראה, אז אפילו שלמודעות שלהם זה לא חדר אבל משהוא בתוכם הזדעזע ופחד...
כך כל יהודי רואה את חזיון בית המקדש בחלק נשמתו ממעל, צריכים רק להוריד את זה למודעות....
כמו הפרשה, גם שבת חזון נושאת בתוכה הפכים:
מצד אחד היא שבת של תשעת הימים, שבת של חורבן. מצד שני, בשבת הזו יש חזיון של בית המקדש!
בלוח התוכניות של השבוע בואו לא נרשום: צום, אלא: גאולה. בנין בית המקדש.
הציפיה שלנו תביא את זה להתגשמות.
(באדיבות: Chabad of India)