כ חשון התש"פ (18.11.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




נישא שירה
מספר ישעיה עולה כי בכל שלב בגאולה נישא שירות ותשבחות לקדוש-ברוך-הוא על כל מה שעושה עמנו. לדוגמה: בפרק ל (פסוק כט) הוא כותב כי בעת שיעלו לרגל לבית-המקדש יישאו שירה: "השיר יהיה לכם כליל התקדש החג ושמחת לבב כהולך בחליל לבוא בהר-השם אל צור ישראל", ובפרק כו (פסוק יט) הוא כותב על הרננה שתינשא בעת תחיית המתים: "יחיו מתיך... הקיצו ורננו שוכני עפר".



|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » חודש טבת


מעז יצא מתוק
סיומו הטוב של 'משפט הספרים' היווה טעימה מחזון אחרית הימים: גויים נכבדים, שופטים, מתייחסים למנהיג ישראל בהדרת כבוד גדולה יותר מזו שמתייחסים למנהיגים שלהם!


ג טבת התשע"ט (11.12.2018)

התאריך ה' בטבת שחל השבוע אומר הרבה לחסידי חב"ד. יום זה סימן את סיומה של פרשייה עגומה במיוחד בתולדות התנועה, לפני 32 שנים.
 
הסיפור החל כאשר התגלתה גניבה בספרייתו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח. מדובר בספרייה ייחודית עם כרבע מיליון ספרים וכתבי יד, ביניהם עותקים של דפוסי ערש נדירים. הספרים שנגנבו היו כמובן כאלה שבעלי ערך כלכלי גבוה, וכפי שהתברר – הם נמכרו לסוחרי יודאיקה תמורת סכומי עתק.
 
על פניה, הייתה הפרשייה בעלת רקע פלילי מובהק והייתה אמורה להסתיים ברגע שהתגלתה. אולם הסתבר כי האחראי לגניבות, למרות שניסה לכתחילה להסתיר את מעשיו – טען כי מותר לו להמשיך לגנוב. כלומר, הייתה לו, לגנב, זיקה משפחתית לאדמו"ר הקודם מליובאוויטש, הבעלים המקורי של הספרייה, והלה ראה עצמו זכאי לרשת לפחות חלק מרכוש האדמו"ר.
 
***
 
מה עושים? את הזיקה המשפחתית של הגנב אי אפשר היה להפריך. הצעד המתבקש אפוא היה להגיע עמו לפשרה כלשהי. אולם הרבי לא הסכים לכך בשום פנים ואופן. הרבי ראה בפרשייה שערורייה שמאיימת על אושיות החסידות. משהו שחורג הרבה מעבר לסכסוך על רכוש.
 
בעיניים של חסיד, מי שנושא בתפקיד של רבי אינו אדם פרטי, אלא אישיות שכל כולה נתונה לכלל החסידים ולכלל ישראל. רבי הוא ראשי התיבות ראש בני ישראל, וכשם שבכל גוף אין הראש הוויה עצמאית נפרדת, כך גם ב'גוף' ששמו עם ישראל אין הראש – הרבי – הוויה פרטית לעצמה. ממילא, גם הרכוש ששייך לרבי, מכוח תפקידו הרם, אינו פרטי אלא רכוש כלל תנועתי ושייך בעצם לכלל החסידים.
 
משום כך, כאשר הגיע הגנב וטען לבעלות על חלק מהרכוש, הייתה בכך הרמת יד על עצם התפקיד 'רבי'. מאחורי הטענה לבעלות הסתתרה בעצם כוונה זדונית להפוך את הרבי לאדם פרטי ואת המושג 'רבי' למשהו טכני שדוף.
 
כוונה זו נחשפה, בין השאר, כאשר הגנב ניסה בכל כוחו לגרום לכך שהרבי ייאלץ להופיע בבית-המשפט לשם גביית עדות. פשוט מתוך אינטרס להעניק לרבי צביון כאילו הוא אדם מן  השורה.
 
***
 
אולם מעז יצא מתוק. השופטים, למרות שהיו גויים, קלטו את משמעות המושג רבי בישראל על כל ההשלכות שיש לכך. ממילא, הם שללו לחלוטין את הרעיון שהרבי יתבזה בגביית עדות בבית משפט, ובהמשך פסקו חד משמעית, בדיוק כפי שהגדיר הרבי את הדברים, כי רבי אינו אדם פרטי וממילא נכסיו אינם רכוש פרטי שניתן לירושה.
 
הפסיקה הנחרצת, שלא השתנתה גם לאחר שהוגש עליה ערעור, הייתה חסרת תקדים. העובדה החריגה שאגודה ציבורית זכתה במשפט נגד יורש טבעי, ביטאה בעצם הסכמה מרצון של גויים לעמדה יהודית רוחנית. ובמילים אחרות: שופטים גויים הרכינו ראשם בפני רבם של ישראל מתוך הכרה עמוקה במעמדו הייחודי הרם.
 
ניתן לומר, כי סיומו הטוב של 'משפט הספרים' היווה טעימה מחזון אחרית הימים: גויים נכבדים, שופטים, מתייחסים למנהיג ישראל בהדרת כבוד גדולה יותר מזו שמתייחסים למנהיגים שלהם!
 
כעת לא נותר לנו אלא לצפות להתגשמות המושלמת של החזון – כאשר כל הגויים (וכמובן עם ישראל כולו) יכירו במעמדו של ראש בני ישראל, לאחר שיתגלה לעין כול כמלך המשיח תכף ומיד ממש.






שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter