כ תשרי התש"פ (19.10.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




בטחון בגאולה
ירמיה הנביא אמר (יז, ז): "ברוך הגבר אשר יבטח בה' והיה ה' מבטחו". אחד הפירושים בפסוק הוא שכל יהודי צריך לשים מבטחו בקדוש-ברוך-הוא שיביא את הגאולה האמתית והשלמה על-ידי משיח צדקנו תכף ומיד ברגע זה ממש.




|
שתפו:  
חבד » גאולה ומשיח » הגאולה בעולם


לחשוב. על מה?
הסימן המובהק ביותר של הקדושה הוא שאיפה מתמדת ועיקשת אל הגאולה האמיתית והשלמה. גאולה שתחשוף בעולם כולו את התוכן האלוקי הנצחי, שהוא האמת היחידה, ובמילא הוא גם הדבר היחיד שקיים באמת.

כה אב התשע"ד (21.08.2014)

חב"ד
כנראה שאף אחד לא ממש אוהב לעבוד. מחקר חדש מראה עד כמה רחוק מוכנים אנשים להגיע כדי שלא ייאלצו אפילו לחשוב. הנכונות להרחיק לכת כדי להתחמק מחשיבה הפתיעה את החוקרים בניסוי שנערך כדי לבדוק סוגיה זו. הנחקרים התבקשו לבצע משימה פשוטה: פשוט לשבת ולחשוב. רובם חוו זאת כסבל. חלק מהם העדיפו אף לספוג שוקים חשמליים בכדי להפיג את השעמום בזמן בו שהו לבדם.
 
בניסיון להבין מדוע ה"משימה" לשבת ולחשוב הייתה כה בלתי נסבלת עבור חלק כה גדול מהנחקרים, העלו פסיכולוגים השערות שונות. אך עובדת היסוד נשארה בעינה: אין לאנשים מה לעשות "עם עצמם". לאנשים רבים אין תוכן פנימי שיסייע בידם "לסבול" את עצמם ללא "עזרה" רעיונית מבחוץ.
 
שיממון פנימי זה מתואר היטב בפנימיות התורה (תורת חסידות חב"ד) המסבירה על בסיס יסודות קבליים כי האדם כשלעצמו על כל מורכבותו הינו כ"מרכבה" בלבד. כלומר, כלי ריק העומד ומוכן לשימוש. לשימושו של מי? זוהי אכן שאלת השאלות, ומושאה היחיד של הבחירה החופשית המפורסמת. בידיו של האדם לבחור למה הוא מקדיש את חייו: להכלת ונשיאת תכנים וכוחות (אורות) של קדושה, או חס ושלום תכנים הפכיים. כאשר אדם טוען את עצמו באנרגיות מצד הקדושה, הן מתאחדות עמו ובסופו של דבר הופכות לחלק ממנו תוך שהן מעשירות ומעצימות את הווייתו הפנימית. אך אם הוא נקלע למצב האחר, הרי אז – גם אם הוא אינטליגנט – הוא עתיד לחוש בסופו של דבר שחייו מנוערים מכל תוכן, כקליפה ריקה וחסרת משמעות.
 
זאת משום שבעצם, החיים והקיום האמיתי הם מצד הקדושה בלבד. וכל מה שאיננו מתייחס אל הקדושה (גם אם הוא מרשים לתפארת), הרי הוא בא מצד – וחוזר אל – החידלון.
 
הסימן המובהק ביותר של הקדושה הוא שאיפה מתמדת ועיקשת אל הגאולה האמיתית והשלמה. גאולה שתחשוף בעולם כולו את התוכן האלוקי הנצחי, שהוא האמת היחידה, ובמילא הוא גם הדבר היחיד שקיים באמת. הניסוח התורני של קביעה זו מתבטא במילים הנצחיות: "אין עוד מלבדו". הוא מבטא את העובדה שלא רק שאין עוד משהו משמעותי, אלא אובייקטיבית – אין לגמרי שום מציאות עצמאית בכלל חוץ מהשם יתברך.
 
את הכלומיות הזו אנו חשים כוואקום הנפשי הקשה בזמנים הנדירים בהם אנו מוצאים את עצמנו לבד, כלומר – ללא בליל הגירויים החיצוניים שמגוונים את חוויית החידלון הקיומי. מתוך הכלומיות הזו אפשר וחשוב לדעת איך להגיע אל חוויית האלוקות הממלאת את הכול באור אין סופי – אורה של הגאולה השלמה.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter