בעבר, היו מתי מעט אנשים שהיו מסוגלים לקיים קשר ותקשורת עם מי ומה שחי ביקומים מקבילים. בזמן הקרוב – כולנו נהיה מסוגלים לחיבור מקביל.
לפני כעשרים שנה עבר רעיון "היקומים המקבילים" מספרי המדע הבדיוני אל הרשומות המדעיות. רעיון ה"רב יקום" הוא טענה יוצאת דופן שמושכת את תשומת לבם של הקוסמולוגים, למרות שבינתיים אי אפשר להוכיחה בשום אופן. מדענים מובילים סבורים היום כי הקוסמוס כולו הוא אחד
מאין ספור יקומים, כל אחד עם חוקי טבע (פיזיקה) שונים משלו. הם מכנים את הכול ביחד: רב יקום. ההערכה היא ששום תצפית אסטרונומית לא תוכל לעולם להראות את אותם יקומים. הם עשויים להיות במרחק רב, או
בעידנים שונים של זמן. יתכן שהם קיימים במרחב שלנו (ומקבילים ליקום שלנו) ויתכן שהם מנותקים לגמרי מן המרחב-זמן המוכר.
רעיון הרב-יקום הוא חדשני ומפתיע בתפיסה המדעית, אך בתפיסה התורנית לגמרי לא. בתורת הקבלה מתוארים יקומים מקבילים או ליתר דיוק חופפים אלו לאלו בדיוק רב. חוקי הטבע שלהם אכן שונים מהותית. הם אינם עשויים מחומרים מוכרים, וחוקי הפיזיקה שלהם אחרים. יש אנשים שמסוגלים לקיים קשר ותקשורת עם מי ומה שחי בהם.
הפיזיקאים הגיעו כיום לתובנה מופשטת, רוחנית בעצם. אך בדבר אחד הם שוגים לגמרי, היקום שלנו איננו "עוד" יקום, הוא אמנם אחד מאין סוף יקומים, אך הוא האחד והמיוחד שבהם: דווקא כאן, עלי אדמות – תתגשם המטרה והתכלית של הרב יקום האין סופי
כולו: כאן יקרום עור וגידים התרחיש
שיאחד את הרב-יקום לכלל ישות אחת, שנקראת: עולם הבא. כאן על הפלנטה שלנו, על בסיס הכימיה, חוקי הפיזיקה ואפילו הביולוגיה המוכרות, תתגלה מלכות השם, הריבון היחיד בשמיים ממעל (באין סוף היקומים הרוחניים) ועל הארץ מתחת (בקוסמוס המוכר) גם יחד.
זה יהיה זמן ששווה לחיות בו, וזה קרוב, קרוב מאוד. ישנם מצבים גופניים ונפשיים המאפשרים ואף מחייבים 'מעבר' ליקום מקביל. בעבר, היו מתי מעט אנשים שהיו מסוגלים לקיים קשר ותקשורת עם מי ומה שחי ביקומים מקבילים. בזמן הקרוב – כולנו נהיה מסוגלים לחיבור מקביל.
הכלי שיאפשר את חווית היקומים המאוחדים יהיה מודעות לא מוכרת שתתעורר לפתע. השימוש בדימוי ההתעוררות מורה כי היחס בין מצב התודעה שתתעורר אז לבין מצב התודעה שלנו כיום יהיה כיחס העכשווי שבין מודעותו של אדם ער לבין אדם ישן. נכון לעכשיו אנו כישנים. כלומר, לא מודעים לרוב המציאות שסביבנו. השינה תופסת הן לגבי ההכרה במציאותם של דברים ("ראייה") והן לגבי תפיסת משמעותם ומהותם האמיתית. ברגע בו 'נתעורר' – מבטיחים חז"ל כי נראה מיד כי כל היקומים כולם – הכול הוא אלוקות ואלוקות היא הכול.