יד סיון התשע"ט (17.06.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




נגאל ונירפא!
ברגע שהגאולה צריכה לבוא, יגאל הקדוש-ברוך-הוא את כולנו, כל אחד במצבו הרוחני האישי המחמיא יותר או המחמיא פחות. לאחר מכן הוא  יטהר וירפא את נשמותינו מהבעיות שנותרו.



|
שתפו:  
חבד » גאולה ומשיח » להאיר


"ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה"
הסימן הרביעי שכותב הרמב"ם לזיהויו של מלך המשיח הוא: "ויכוף כל ישראל לילך בה (בדרך התורה) ולחזק בדקה". בעצם, זוהי הפעולה העיקרית הנדרשת ממלך המשיח – להכין את עם ישראל לגאולה האמתית והשלמה.

ז שבט התשע"ט (13.01.2019)

הסימן הרביעי שכותב הרמב"ם לזיהויו של מלך המשיח הוא: "ויכוף כל ישראל לילך בה (בדרך התורה) ולחזק בדקה". בעצם, זוהי הפעולה העיקרית הנדרשת ממלך המשיח – להכין את עם ישראל לגאולה האמתית והשלמה.
 
הפועל "יכוף", בלשון עתיד (בשונה מהפועל שבהמשך ההלכה "ובנה מקדש", בלשון עבר) מוכיח שמדובר כאן בפעולה מתמשכת ולא בפעולה שהסתיימה. כמו כן, מסתבר לומר, כי כמי שתפקידו להביא לשלמות קיום התורה, שעליה נאמר "דרכיה דרכי נועם" (משלי ג יז) – לא עובד המשיח בדרך של כפייה בכוח. בהקשר אחר, כותב הרמב"ם עצמו כי "בני התועים שהדיחו אותם אבותיהם... ראוי למושכם בדברי שלום עד שיחזרו לאיתן התורה". ובכלל, אפשר להכריח אנשים להתנהג בצורה מסוימת, אך לא לשנות את פנימיותם. את זה ניתן לעשות רק באהבה. ולכן צריך לומר שהכפייה המדוברת אצל המשיח אינה בכוח.
 
בחסידות מבואר כי כפייה יכולה להיות גם בחיבוק אוהב. כך מוסבר על מה שמתואר במעמד הר סיני, "כפה עליהם הר כגיגית": הקדוש-ברוך-הוא הקרין אהבה עצומה על עם ישראל, שהכריחה אותם להחזיר לו אהבה ולקבל את כל מה שנאמר בתורה. וזו אפוא המשמעות של "ויכוף כל ישראל" של המשיח: אכיפה בדרכי נועם ובאהבה עצומה.
 
זהו עדיין לא השלב בו כולם כבר מקיימים תורה ומצוות, אלא השלב בו יש מישהו שלקח על עצמו את המשימה להוביל את כל עם ישראל לקיום תורה ומצוות. האחד והיחיד הזה הוא הרבי מליובאוויטש. באמצעות אלפי השלוחים הפזורים ברחבי תבל (וכידוע "שלוחו של אדם – כמותו") מגיע הרבי ליהודים בכל העולם (כפשוטו!) ומצית את אש האהבה הטבעית שבלבם לאביהם שבשמיים.
 
הרמב"ם משתמש בשני מטבעות לשון לתאר את מושא האכיפה של המשיח: "לילך בה ולחזק בדקה". ומבאר הרבי, כי "לילך בה" הכוונה לצדיקים שילכו בדרך התורה, ו"לחזק בדקה" הכוונה שאלו שעברו על דברי התורה ועליהם להתחזק ולחזור בתשובה.
 
פעולותיו של הרבי אכן פונות לשני סוגי היהודים המדוברים: במקביל ל"חיזוק הבדק" אצל רבבות יהודים, שחזרו לקיים תורה ומצוות בזכות הרבי, מחזק הרבי – בכמות ובאיכות – את ההליכה בדרך הנכונה גם אצל שומרי התורה והמצוות. הרבי פעל – וממשיך לפעול – להוספה כבירה בלימוד התורה על ידי תקנותיו השונות: לימוד יומי ברמב"ם היומי, לימוד הלכות בית הבחירה בימי "בין המצרים", לימוד מעמיק בסוגיות הגאולה האמתית והשלמה, ועוד. התגלמות מושלמת של "ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה".
 
מקורות: אבות ד, ב. משנה תורה לרמב"ם הלכות ממרים פרק ו הלכה ג. ליקוטי תורה לאדמו"ר הזקן ראה כב, א. הרבי מליובאוויטש מלך המשיח: ליקוטי שיחות חלק ח עמוד 358. חלק כא עמוד164. שיחת מטות מסעי תשמ"ב סעיף כו. וראה ליקוטי שיחות כרך כג עמוד 395. 'יחידות' הרב גוטניק אצל הרבי מליובאוויטש מלך המשיח בשנת תשכ"ז. וראה 'עתה ידעתי' ו'יחי המלך המשיח'.





שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter