יב תשרי התשע"ט (21.09.2018)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




טהרה וגאולה
נאמר, כי ביום-הכיפורים מובטחת לנו כפרה וטהרה: "לפני השם תטהרו". ביטוי דומה אנו מוצאים בלשון חז"ל בקשר להיטהרות שנזכה לה בזמן הגאולה השלמה: "אשריכם ישראל, לפני מי אתם מטהרין... – אביכם שבשמיים".



|
שתפו:  
חבד » גאולה ומשיח » להאיר


ייסוריו של מלך המשיח
הסיבה שהמשיח נקרא 'מצורע' דווקא, כי החולי והסבל שלו אינם קשורים לפנימיות מהותו. הם רק משא 'חיצוני' שהוא לקח על עצמו

כו ניסן התשע"ח (11.04.2018)

בספר ישעיה מתואר המשיח כאיש בעל ייסורים: "אכן חוליינו הוא נשא ומכאובינו סבלם, ואנחנו חשבנוהו נגוע, מוכה אלוקים ומעונה" (נג, ד). החולי והפצעים נחשבים לתו זיהוי של המשיח, עד כדי כך שלפי אחת הדעות בגמרא מכונה המשיח: "מצורע של בית רבי".
 
הגמרא גם מתארת את המשיח כאדם שיושב בין עניים מלאי פצעים, אך יש הבדל בינו לבין שאר החולים: בעוד שהם מסירים בבת אחת את התחבושות מכל פצעיהם, מטפלים בהם ושוב חובשים את הפצעים, הרי שהמשיח מטפל בכל פצע בנפרד: מסיר תחבושת, מנקה ושב וחובש את עצמו. הסיבה לכך היא שמא בדיוק ברגע שיסיר תחבושת יורה לו הקדוש-ברוך-הוא ללכת ולגאול את ישראל, וכך הוא לא יתעכב יותר מכדי חבישת פצע אחד.
 
במדרש נאמר, שהמשיח נוטל על עצמו שליש מהייסורים בעולם. מדוע? מסביר הרמב"ן, שעל ידי ייסוריו מכפר המשיח על בני דורו על מנת שיזכו לגאולה. ובלשונו: "כי החבּורה (הפצע) שהוא מצטער ומתגורר עליה תרפא אותנו, כי השם יסלח לנו בזכותו, ונתרפא מפשעינו ומעוונות אבותינו". במקום אחר מובא, שייסורים אלו מקבל המשיח באהבה, על מנת שלא יאבד אחד מישראל, ויזכו לגאולה כולם – לא רק החיים, אלא גם המתים ואפילו נפלים יקומו לתחייה. ישנו ביטוי שאף כל מי שעלה בדעת הקדוש-ברוך-הוא לברוא ומסיבה כלשהי הוא לא בראו – גם הוא ייברא ויזכה לגאולה.
 
המשיח לא מכונה במקורות 'חולה', אלא 'מצורע' או 'נגוע'. 'מצורע' (הנזכר בתורה) הוא מי שסובל מהופעת כתמים על העור בלבד, מבלי שיש שום דופי בתפקודם של חלקים מהותיים בגוף. מסביר הרבי מליובאוויטש מלך המשיח, שזו הסיבה שהמשיח נקרא 'מצורע' דווקא, כי החולי והסבל שלו אינם קשורים לפנימיות מהותו. הם רק משא 'חיצוני' שהוא לקח על עצמו ("חוליינו הוא נשא ומכאובינו סבלם") כדי לכפר עלינו.
 
יתירה מזו: גם החטאים של עם ישראל, שבגללם סובל המשיח, הם "חיצוניים" בלבד. המשיח מזוהה כ'מצורע' בתקופה הסמוכה ממש להתגלותו לעין כול. זו עת שבה הוא כבר פועל בעולם, אך לא כולם מכירים בו כמשיח. זהו שלב בו הכשרת העם (והעולם) לגאולה כבר נעשתה ונשאר רק משהו חיצוני, 'מלמעלה', שגם אותו צריכים לנקות ולשרש. ולכן גם התסמינים הגופניים שנוצרים מהתהליך הזה אצל המשיח הם חיצוניים בלבד.
 
מקורות: תלמוד בבלי סנהדרין צח, א ושם בפירוש רש"י ובפירוש בן יהוידע. מדרש תהילים טז, ד. פסיקתא רבתי לד. הרמב"ן בפירושו על הפסוק "הנה ישכיל עבדי". הרבי מליובאוויטש מלך המשיח: מאמר 'באתי לגני' תשי"א. ליקוטי שיחות חלק לז שיחה לפרשת תזריע. שיחת שבת תזריע-מצורע תנש"א.






שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter