כג אלול התשע"ט (23.09.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




כולם עשו תשובה
אין בדורנו יהודי שלא חלף בראשו אי פעם הרהור תשובה, ולכן מבחינה זו אנו ראויים כבר להיגאל. בינתיים, ברגעים שנותרו עד להתגלות המשיח, עלינו להוסיף ולשפר את רמת התשובה, כל אחד בהתאם למעמדו ומצבו, ולהמשיך להתחזק באמונה ובציפייה.


|
שתפו:  
חבד » גאולה ומשיח » להאיר


מה עם עשרת השבטים?
כשם שיוסף היה קרוב מאוד לארץ ישראל רק שהייתה גזירה משמים שמשפחתו לא תדע על מקום הימצאו – כך גם עשרת השבטים נמצאים במקום קרוב אך עלום, כי כך גזר הקדוש-ברוך-הוא

יא כסלו התשע"ד (14.11.2013)

חב"ד
אחת הסוגיות העלומות בחזון הגאולה השלמה הוא גורלם של עשרת השבטים. עשרת השבטים הם כל השבטים מלבד יהודה ובנימין. בדור שלאחר שלמה המלך נפרדו עשרת השבטים ממלכות יהודה ופתחו את מלכות ישראל. מרכזם היה בשומרון, בהר אפרים ומלכיהם היו בדרך כלל משבט יוסף. בשלהי תקופת בית המקדש הראשון, בעודו בבניינו, הוגלו עשרת השבטים על-ידי מלך אשור, לארצו – כמו שכתוב במלכים ב (יח, ט-יא): "ויהי בשנה הרביעית למלך חזקיהו... עלה שלמנאסר מלך אשור על שומרון ויצר עליה, וילכדה... ויגל מלך אשור את ישראל אשורה וינחם בחלח ובחבור נהר גוזן וערי מדי, על אשר לא שמעו בקול השם אלוקיהם".
 
ברבות השנים, אבד זכרם של עשרת השבטים וכיום עם ישראל לתפוצותיו הוא ברובו ככולו מצאצאי השבטים של מלכות יהודה. בגאולה הקרובה הם עתידים להיחשף ולשוב עם כולנו לירושלים הבנויה.
 
המהר"ל מפראג עורך הקבלה בין עשרת השבטים לבין יוסף הצדיק, אביהם של מלכי עשרת השבטים. יוסף התנתק מאחיו ובמשך זמן רב היה בודד במצרים. לבסוף, הוא שב ונפגש עם אחיו. כך גם עשרת השבטים התנתקו מאתנו למשך שנים ארוכות ובסופו של דבר ישובו וייפגשו עמנו. פגישת יוסף עם אחיו הייתה מלווה בבכי, וכך גם עתידה להיות הפגישה של עשרת השבטים אתנו, כמו שכתוב: "בבכי יבואו ובתחנונים אובילם" (ירמיה לא, ח).
 
דברים דומים מופיעים במדרש על הפסוק "וייתן את קולו בבכי": "כשם שלא פייס יוסף את אחיו רק בבכי – כך אין הקדוש-ברוך-הוא גואל את ישראל אלא בבכי, שנאמר: 'בבכי יבואו ובתחנונים אובילם'". המדרש כותב כי ההיוודעות של יוסף לאחיו במצב של בכי רומזת שכך גם ייוודעו עשרת השבטים לאחיהם. המדרש מוסיף ומציין כי הצד הבוכה בכל פגישה הוא תמיד הצד שאבד: "כמו שהיה יוסף נאבד מן אחיו וכשהיה חוזר לאחיו היה בוכה – לכך עשרת השבטים שהם נאבדים מישראל, כשיחזרו נאמר עליהם: 'בבכי יבואו ובתחנונים אובילם'".
 
מהמשך דברי המדרש עולה כי מקומם של עשרת השבטים לאו דווקא רחוק מארץ ישראל, אלא הוא פשוט נעלם מאחיהם. כשם שיוסף היה קרוב מאוד לארץ ישראל (הוא היה במצרים) רק שהייתה גזירה משמים שמשפחתו לא תדע על מקום הימצאו – כך גם עשרת השבטים נמצאים במקום קרוב אך עלום, כי כך גזר הקדוש-ברוך-הוא.
 
מקורות: בראשית רבה פרשה צג. 'נצח ישראל' פרק לד. וראה ילקוט שמעוני ישעיה רמז תסט. פסיקתא רבתי לא. תלמוד בבלי סנהדרין צד, א.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter