כג אלול התשע"ט (23.09.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




כולם עשו תשובה
אין בדורנו יהודי שלא חלף בראשו אי פעם הרהור תשובה, ולכן מבחינה זו אנו ראויים כבר להיגאל. בינתיים, ברגעים שנותרו עד להתגלות המשיח, עלינו להוסיף ולשפר את רמת התשובה, כל אחד בהתאם למעמדו ומצבו, ולהמשיך להתחזק באמונה ובציפייה.


|
שתפו:  
חבד » גאולה ומשיח » להאיר


'חדש' בגאולה
קיימת אפשרות שחזון בית המקדש השלישי יתגשם בלילה, משום שהבניין כבר בנוי בשמים והוא רק ממתין לרדת ולהתגלות אלינו – וירידה זו אפשרית גם בלילה

ב אלול התשע"ג (08.08.2013)

חב"ד
איסור 'חדש' מתייחס לתבואה חדשה שהכתה באדמה שורשים לפני שהקריבו בבית-המקדש את קרבן העומר (מנחת שעורים שקרבה בט"ז בניסן). על פי האיסור, אין לאכול תבואה כזו לפני הקרבת הקרבן. הטעם לכך הוא, מכיוון שאכילת האדם מבוססת בעיקרה על חמשת מיני הדגן, ולכן ראוי לפתוח את השימוש ביבול השנתי עם קרבן לקדוש-ברוך-הוא (בדומה לעיקרון שפותחים כל אכילה עם נשיאת ברכה להשם).
 
כאשר בית-המקדש אינו בנוי, חל האיסור עד תאריך בו אמורה להיות ההקרבה – כאמור, ט"ז בניסן. מעיקר הדין מותר לאכול 'חדש' כבר בבוקרו של יום (הדברים נלמדים, לפי כמה דעות בגמרא, מהפסוק: "ולחם וקלי וכרמל לא תאכלו – עד עצם היום הזה, עד הביאכם את קרבן אלוקיכם" (ויקרא כג, יד). התורה כתבה פעמיים "עד...", ללמדנו, שכאשר בית-המקדש בנוי יש להמתין "עד הביאכם את קרבן אלוקיכם", וכאשר אינו בנוי צריכים להמתין רק "עד עצם היום הזה"). אבל רבן יוחנן בן זכאי תיקן להמשיך את האיסור במשך אותו יום ולהתירו רק עם רדת הלילה.
 
רבן יוחנן בן זכאי חשש, כי ברגע שיתרגלו לאכול מהתבואה החדשה בבוקרו של ט"ז ניסן, קיים חשש סביר שגם לאחר שייבנה המקדש ימשיכו כהרגלם ולא ימתינו להקרבת הקרבן. לכן נקבע לאסור את התבואה החדשה במשך היום.
 
על כך שואלת הגמרא, מדוע צריך לאסור למשך כל היום? – הרי הכוהנים ידועים כזריזים ועד חצות היום בוודאי כבר יקריבו את הקרבן! מספיק אפוא לאסור עד חצות היום בלבד.
 
משיבה הגמרא, שלצורך הקרבת העומר עד חצות היום יש להתחיל בהכנתו מתחילת הלילה שלפניו. קצירת השעורים, ההפרדה מהמוץ, הקלייה, הטחינה, הניפוי ב-13 נפות(!) – אלו פעולות שאורכות זמן רב. נמצא, שאם בית המקדש ייבנה באותו לילה (ובוודאי אם ייבנה רק בבוקר) מעטים הסיכויים שיספיקו להקריב את העומר עד חצות היום. רבן יוחנן שקל אפשרות כזו, ולכן קבע לאסור את אכילת התבואה החדשה גם לאחר חצות, עד סוף היום.
 
מכל האמור לומדים רש"י ובעלי התוספות, כי אף שלהלכה נפסק שאסור לבנות את בית-המקדש בלילה (כמו שנאמר "וביום הקים את המשכן") – מכל מקום קיימת אפשרות שחזון בית המקדש השלישי כן יתגשם בלילה. זאת משום שהבניין כבר בנוי בשמים והוא רק ממתין לרדת ולהתגלות אלינו – וירידה זו אפשרית גם בלילה.
 
מקורות: תלמוד בבלי סוכה מא, א ושם ברש"י, בתוספות ובמפרשים. משנה תורה לרמב"ם הלכות בית הבחירה פרק א הלכה יב. טור בית יוסף ושולחן ערוך יורה דעה סימן רצג. ספר החינוך מצווה שג. תמליל משיחת הרבי מליובאוויטש מלך המשיח עם הרב מרדכי אליהו בו' חשוון תשנ"ב, סעיף יט. וראה תלמוד בבלי מנחות סח, א ואילך.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter