כג אלול התשע"ט (23.09.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




כולם עשו תשובה
אין בדורנו יהודי שלא חלף בראשו אי פעם הרהור תשובה, ולכן מבחינה זו אנו ראויים כבר להיגאל. בינתיים, ברגעים שנותרו עד להתגלות המשיח, עלינו להוסיף ולשפר את רמת התשובה, כל אחד בהתאם למעמדו ומצבו, ולהמשיך להתחזק באמונה ובציפייה.


|
שתפו:  
חבד » גאולה ומשיח » להאיר


ייסוריו של מלך המשיח
המשיח מקבל ייסורים באהבה, כדי לכפר בכך על אחרון היהודים כדי שגם הוא יזכה לגאולה. לא רק אחרון היהודים החיים, אלא אף המתים, שיזכו כולם לקום, אפילו אלו שמתו כנפלים!

א אייר התשע"ג (11.04.2013)

חב"ד
בספר ישעיה מוקדש פרק שלם (פרק נג) לתיאור דמותו של המשיח. חלק מהתיאורים מתייחסים לייסוריו הרבים. כמו: "אכן חוליינו הוא נשא ומכאובינו סבלם, ואנחנו חשבנוהו נגוע, מוכה אלוקים ומעונה" (פסוק ד). הגמרא מביאה דעה לפיה כינויו של המשיח הוא "מצורע של בית רבי", מכיוון שהמשיח סובל ייסורים ונגעים.
 
במקום אחר בגמרא מתואר המשיח כאדם שיושב בין עניים פצועים וחולים, וההבדל בינו לבין שאר החולים ניכר באופן החלפת התחבושות: לעומת כולם שמסירים בבת אחת את כל התחבושות, מטפלים בכל הפצעים ושבים וחובשים אותם – המשיח מטפל בכל פצע בנפרד. מסיר תחבושת אחת, מנקה את הפצע שתחתיה, חובש ורק אז עובר לתחבושת הבאה. זאת כדי שברגע שיקבל הוראה לגאול את העם, לא יצטרך להתעכב יותר ממשך זמן של חבישת פצע אחד.
 
הרמב"ן מסביר, כי המשיח מכפר בייסוריו על בני דורו. "החבורה שהוא מצטער ומתגורר עליה תרפא אותנו, כי השם יסלח לנו בזכותו, ונתרפא מפשעינו ומעוונות אבותינו".
 
במקום אחר מובא, כי המשיח מקבל ייסורים אלו באהבה, כדי לכפר בכך על אחרון היהודים כדי שגם הוא יזכה לגאולה. לא רק אחרון היהודים החיים, אלא אף המתים, שיזכו כולם לקום, אפילו אלו שמתו כנפלים! יותר מכך: כל מי שעלה בדעת הקדוש-ברוך-הוא לברוא ומסיבות שונות לא ברא – גם הוא יזכה להיברא ולחיות בזמן הגאולה.
 
את הנימוק לכינוי "מצורע" או "נגוע" ולא סתם חולה, מסביר הרבי מליובאוויטש מלך המשיח: הצרעת על העור היא נגע חיצוני ואינה בעיה בחלקי הגוף החשובים. וכך החולי והייסורים של המשיח הם עניין חיצוני ולא מהותי. המשיח במהותו שלם ותמים ואינו חולה, ורק כתוצאה מחטאיהם של בני ישראל הוא סובל. וכלשון הפסוק: "חוליינו הוא נשא ומכאובינו סבלם".
 
כיום, החטאים שהמשיח מתקן בייסוריו מוגדרים בעצמם חטאים "חיצוניים". אנו נמצאים בתקופה שנקראת "עקבתא דמשיחא" (עקבות המשיח) – בדור האחרון של הגלות, שנועד להפוך לדור הראשון של הגאולה. זוהי תקופה שבה גם בני ישראל כבר מוכנים לגאולה באופן כללי, לאחר העבודה הרוחנית של עם ישראל במשך כל הדורות. למשיח נותר רק להשלים את הטיפול בשאריות הרע ה"חיצוניות" שנותרו. ולכן סבלו למעננו מוגדר 'צרעת'.
 
מקורות: תלמוד בבלי סנהדרין צח, א ורש"י שם. פסיקתא רבתי לד. רמב"ן על ישעיה נב, יג. בן יהוידע סנהדרין צח, א. הרבי מליובאוויטש מלך המשיח: מאמר באתי לגני תשי"א. ליקוטי שיחות חלק לז תזריע. שיחת שבת פרשת תזריע-מצורע תנש"א.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter