כג אלול התשע"ט (23.09.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




כולם עשו תשובה
אין בדורנו יהודי שלא חלף בראשו אי פעם הרהור תשובה, ולכן מבחינה זו אנו ראויים כבר להיגאל. בינתיים, ברגעים שנותרו עד להתגלות המשיח, עלינו להוסיף ולשפר את רמת התשובה, כל אחד בהתאם למעמדו ומצבו, ולהמשיך להתחזק באמונה ובציפייה.


|
שתפו:  
חבד » גאולה ומשיח » להאיר


חמור בן 5000 שנה ויותר
בחמורו של משיח השתמשו גם אברהם אבינו ומשה רבינו. חמור 'מיוחס' זה הוא בן האתון שנבראה בערב שבת בראשית בין השמשות

ו ניסן התשע"ג (17.03.2013)

חב"ד
כאשר הגיע משה רבינו ממדין למצרים בכדי להתחיל בתהליך הגאולה של עם ישראל משם, הוא היה מלווה בחמור. כמו שנאמר: "ויקח משה את אשתו ואת בניו וירכיבם על החמור וישב ארצה מצרים" (שמות ד, כ). התורה אינה כותבת 'חמור' אלא 'החמור', בה' הידיעה. ואכן רש"י מציין כי מדובר בחמור מיוחד: "הוא החמור שחבש אברהם לעקדת יצחק, והוא שעתיד מלך המשיח להגלות עליו, שנאמר 'עני ורוכב על החמור' (זכריה ט, ט)".
 
בפרקי דרבי אליעזר (המקור לדברי רש"י אלו) נמצא פרט נוסף בהיסטוריה של החמור המיוחד: "הוא החמור בן האתון שנבראת בערב שבת (בראשית) בין השמשות". מדובר אפוא בחמור שחי כמעט כימי העולם – קרוב לששת אלפי שנים!
 
אמנם ב'גור אריה' (ובדומה לכך בספרים נוספים) נכתב "אין הפירוש שהחמור היה חי כל כך". ראוי גם לציין כי בפירוש רש"י על הש"ס משמע ש"עני ורוכב על החמור" הוא משל לכך שהמשיח מתמהמה לבוא "כעני הבא על חמורו בעצלות". אולם הרבי מליובאוויטש מלך המשיח אומר, כי מפשטות לשון רש"י על התורה נראה כי דברים כהווייתם.
 
ברם, ברור כי יש (גם) משמעות סמלית לכך ששלושה אישים דגולים – אברהם אבינו, משה רבינו והמשיח נהנים משירותיו של אותו חמור. ואכן, מוסבר כי החמור הוא סמל לחומריות, והרכיבה עליו מבטאת "רכיבה" על החומריות. כלומר, שליטה והכנעה. וכך כותב האברבנאל: "רמזו בחבישת החמור שנזכר באברהם, שכבש רצונו ומשל בתאוותיו הגופניות בהסכימו להרוג את בנו יחידו כדי לקיים מצוות בוראו, והחמור שחבש אברהם היה חומרו ותאוותיו, שבשלמות שכלו רכב על יצרו והכניעו לקיים את מצוות ה'.
 
"ובזה האופן היה הוא עצמו חמורו של משה, כשראה להביא את אשתו ואת בניו אל מצרים והוא עצמו היה מבוקש שם להרג. גם (ועוד) כי בהיות ציפורה אשתו המליטה זכר, בעת ההיא הרכיבה על החמור ולא חשש לסכנת היולדת והנער הנולד, כי כבש את יצרו ותאוות חומרו לקיים מצוות השם שציווה לו ללכת שמה. ולפי שנהג משה מנהג אברהם זקנו, אמר שחמורו של משה היה חמורו של אברהם, להיותו נכנע וכבוש תחת שכלו כחמורו.
 
"...ומפני שמשיח צדקנו ידמה גם כן לאברהם אבינו, בהיותו כובש בתאוותיו ומושל בחמורו ויצרו, כי הוא ילבש רוח ענווה ושפלות להושיע כל ענווי ארץ סלה, לכן אמר שחמורו של משיח יהיה הוא עצמו חמורו של אברהם ושל משה".
 
מקורות: פרקי דרבי אליעזר פרק לא. רש"י על שמות ד, כ. רש"י על סנהדרין צח א. גור אריה על שמות ד, כ. 'ישועות משיחו' העיון השלישי פרק א. ליקוטי שיחות חלק לא עמוד 15.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter