כג חשון התש"פ (21.11.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




נישא שירה
מספר ישעיה עולה כי בכל שלב בגאולה נישא שירות ותשבחות לקדוש-ברוך-הוא על כל מה שעושה עמנו. לדוגמה: בפרק ל (פסוק כט) הוא כותב כי בעת שיעלו לרגל לבית-המקדש יישאו שירה: "השיר יהיה לכם כליל התקדש החג ושמחת לבב כהולך בחליל לבוא בהר-השם אל צור ישראל", ובפרק כו (פסוק יט) הוא כותב על הרננה שתינשא בעת תחיית המתים: "יחיו מתיך... הקיצו ורננו שוכני עפר".



|
שתפו:  
חבד » גאולה ומשיח » להאיר


מי הנביא הגדול ביותר?
במדרש תנחומא נאמר כי המשיח יהיה במדרגה גדולה מזו של משה רבינו: "...'ירום' מאברהם... 'ונישא' ממשה... 'וגבה' ממלאכי השרת..."

י אדר התשע"ג (19.02.2013)

חב"ד
באחד המקומות שמתאר הרמב"ם את תכונותיו ומעלותיו של מלך המשיח הוא כותב: "אותו המלך שיעמוד מזרע דוד, בעל חכמה יהיה יתר משלמה ונביא גדול הוא קרוב למשה רבינו, ולפיכך ילמד את כל העם דרך השם ויבואו כל הגויים לשומעו".
 
גם באיגרת תימן מתייחס הרמב"ם באופן זהה למעלת נבואתו של המשיח: "המשיח נביא גדול מאוד וגדול מכל הנביאים, מלבד משה רבינו עליו השלום". משמע, כי משה הוא הנביא הגדול ביותר. וכמו שאכן נאמר בתורה: "ולא קם נביא עוד בישראל כמשה" (דברים לד י).
 
לעומת זאת, במדרש תנחומא נאמר כי המשיח יהיה במדרגה גדולה מזו של משה רבינו: "ולמה נקרא שמו (של המשיח) 'הר הגדול'? – שהוא גדול מן האבות, שנאמר: 'הנה ישכיל עבדי ירום ונישא וגבה מאוד' (ישעיה נב, יג). 'ירום' – מאברהם, 'ונישא' – מיצחק, 'וגבה' – מיעקב. (ולפי אפשרות נוספת:) 'ירום' מאברהם... 'ונישא' ממשה... 'וגבה' ממלאכי השרת...".
 
אפשר להסביר שגדולתו של המשיח על משה אינה במדרגת הנבואה אלא במדרגה האלוקית של נשמתו (או בדרגת מלכותו). ייתכן שזו הסיבה שהמדרש מחלק את פירוש הפסוק לשתי אפשרויות – אפשרות אחת, לפיה מתייחס הפסוק למדרגת נבואתו של המשיח ובה הוא גדול משלושת האבות (אך לא ממשה), ואפשרות שנייה, לפיה מתייחס הפסוק לממדים אחרים באישיותו, שבהם הוא גדול גם ממשה רבינו וממלאכי השרת.
 
אולם בדרך כלל כשמדברים על מדרגתו של משה רבינו מתכוונים למדרגת הנבואה שלו, כך שהמשמעות הפשוטה של דברי חז"ל האמורים היא שהמשיח הוא נביא גדול יותר ממשה! השאלה היא, כיצד ייתכן לומר זאת לאור הפסוק המפורש, "ולא קם נביא עוד בישראל כמשה"?
 
אפשר להסביר זאת, כי משה רבינו היה היחיד שהקדוש-ברוך-הוא "ידעו פנים אל פנים", ובכך לא קם שום נביא כמוהו. אך בשום מקום לא נשללת האפשרות שיקום נביא שישתווה אל משה במדרגת הנבואה, ואדרבה, נאמר מפורשות בתורה: "נביא אקים להם... כמוך". כך שאין מניעה לומר שהמשיח אף יעלה על משה במדרגת הנבואה.
 
מקורות: תלמוד בבלי ראש השנה כא, ב. מדרש תנחומא תולדות פרשה יד, והערות מהר"ש בובער לתנחומא שם סעיף קלח. משנה תורה לרמב"ם הלכות תשובה פרק ט הלכה ב. אגרת תימן. הרבי מליובאוויטש מלך המשיח: איגרות קודש חלק ד עמודים קפא-ב. ליקוטי שיחות חלק יא בשלח. שיחת שבת פרשת שופטים תנש"א סעיף ט והערה 83.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter