כג חשון התש"פ (21.11.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




נישא שירה
מספר ישעיה עולה כי בכל שלב בגאולה נישא שירות ותשבחות לקדוש-ברוך-הוא על כל מה שעושה עמנו. לדוגמה: בפרק ל (פסוק כט) הוא כותב כי בעת שיעלו לרגל לבית-המקדש יישאו שירה: "השיר יהיה לכם כליל התקדש החג ושמחת לבב כהולך בחליל לבוא בהר-השם אל צור ישראל", ובפרק כו (פסוק יט) הוא כותב על הרננה שתינשא בעת תחיית המתים: "יחיו מתיך... הקיצו ורננו שוכני עפר".



|
שתפו:  
חבד » גאולה ומשיח » להאיר


העולם דורש משיח
העובדה שמשטרים מתמוטטים בזה אחר בזה מוכיחה כי ישנה באנושות שאיפה עמוקה לעולם מתוקן באמת – מציאות שתתגשם בשלמות רק בגאולה השלמה

ו שבט התשע"ג (17.01.2013)

חב"ד
בדומה למשה שגדל אצל פרעה, גם מלך המשיח שוהה בזמן הגלות תחת השלטון שממנו הוא אמור ליטול את התואר 'מעצמת העל'. אחד ההסברים לכך הוא שהסדר אותו קבע הקדוש-ברוך-הוא בעולם הוא שכל מלכות שזמנה תם מאבדת את כוחה לטובת המלכות הבאה אחריה. אין מצב ששלטון אחד קורס ועדיין לא קם שלטון חדש. תמיד, מתוך שלביו האחרונים של השלטון הקודם צומח השלטון החדש.
 
זו גם המשמעות הרעיונית של התיאור התלמודי כי המשיח "יושב על פתחה של רומי". הוא ממתין על ספה של מלכות הגויים, כדי שברגע שהיא תקרוס – תעבורנה סמכויותיה אליו.
 
וכך כותב המהר"ל מפראג: "האומה הנזכרת מצד עצמה מחזרת את המלכות לבעליה, כי יש לזאת האומה ולזאת המלוכה אפיסה (מלשון אפסיות) מן המלכות, מאשר (מכיוון ש)היא מלכות נפסדת מצד עצמה, ולא תהא אפיסה הזאת אפיסה מוחלטת אל לא דבר לגמרי, דהיינו שלא יהיה מלכות בעולם, כי אין הנהגת העולם חסר מלכות, ולפיכך גורם שתהיה אפיסה זאת אל מלכות שמים".
 
דברים אלו תואמים לכאורה גם לדבריו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח, כי אומות העולם דורשות את הגאולה. אמנם הן לא אומרות זאת בפה מלא, אולם אפשר לומר כי העובדה שמשטרים מתמוטטים בזה אחר בזה מוכיחה כי ישנה באנושות שאיפה עמוקה לעולם מתוקן באמת – מציאות שתתגשם בשלמות רק בגאולה השלמה.
 
במקומות אחרים מובא, כי הימצאותו של מלך המשיח בחוץ לארץ דווקא נובעת מכך שהמשיח נמצא יחד עם (הריכוז העיקרי של) בני ישראל במקום גלותם. ובלשון הנביא הושע: "ונקבצו בני יהודה ובני ישראל יחדו, ושמו להם ראש אחד (זהו מלך המשיח. רד"ק) ו(רק אז) עלו מן הארץ (מארץ גלותם יבואו לארצם. רד"ק)".
 
הרבי מוסיף ומנמק כי מכיוון שתפקידו של המשיח הוא להוציא את בני ישראל מהגלות, הוא עורך את פעולות הכנה לכך בזמן ובמקום הגלות. הרבי מציין כי אחת ההכנות היא בניית בית-כנסת מרכזי, שנחשב "מעין ודוגמת המקדש שבירושלים", וזאת "בתור הכנה למקדש העתיד שיתגלה תחילה שם, ומשם ישוב לירושלים". באותו בית-כנסת, מתאר הרבי, עומד המשיח ומכריז לעם ישראל "הגיע זמן גאולתכם", "כפי שהכריזו ומכריזים במיוחד לאחרונה".
 
מקורות: הושע ב, ב ורד"ק שם. גבורות ה' למהר"ל פרק יח. שיחות הרבי מליובאוויטש מלך המשיח: שבת פרשת וייגש תשנ"ב. שבת פרשת חיי שרה תנש"א. קונטרס בית רבינו שבבבל סעיף ד והערה 38.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter