כג חשון התש"פ (21.11.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




נישא שירה
מספר ישעיה עולה כי בכל שלב בגאולה נישא שירות ותשבחות לקדוש-ברוך-הוא על כל מה שעושה עמנו. לדוגמה: בפרק ל (פסוק כט) הוא כותב כי בעת שיעלו לרגל לבית-המקדש יישאו שירה: "השיר יהיה לכם כליל התקדש החג ושמחת לבב כהולך בחליל לבוא בהר-השם אל צור ישראל", ובפרק כו (פסוק יט) הוא כותב על הרננה שתינשא בעת תחיית המתים: "יחיו מתיך... הקיצו ורננו שוכני עפר".



|
שתפו:  
חבד » גאולה ומשיח » להאיר


אחדות השם בזמן הגאולה
לעתיד לבוא, מכוחה של האמונה הטהורה שתחבוק עולם ומלואו, נזכה כולנו להביט על כל התרחשות בהסתכלות נכוחה ומפוכחת ונזהה אל נכון את הטוב המזוקק שבה

כ טבת התשע"ג (02.01.2013)

חב"ד
זכריה הנביא מבטיח על הגאולה השלמה: "והיה השם למלך על כל הארץ, ביום ההוא יהיה השם אחד ושמו אחד" (זכריה יד, ט). מהי בעצם משמעות ההבטחה – וכי כעת אין הקדוש-ברוך-הוא האלוקים האמיתי היחיד?
 
ההסבר הוא, כי אכן זו האמת, אך היא לא ברורה לכול. כיום, האמונה בקדוש-ברוך-הוא קיימת בנשמותיהם של בני ישראל בלבד. ישנם כמובן גם גויים מאמינים, אך לא מדובר בנחלת הכלל. לעתיד לבוא, תהיה האמונה נחלת כל בני האנושות. הנוכחות האלוקית תהיה גלויה ומוחשית לכול (אפילו לחי, לצומח ולדומם!). ובלשון רש"י (דברים ו, ד): "השם שהוא אלוקינו עתה ולא אלוקי הגויים, הוא עתיד להיות השם אחד".
 
רעיון דומה מופיע גם במקום אחר בדברי רש"י (בראשית כד, ז), שם הוא מתרץ סתירה לכאורה בדברי אברהם אבינו: במקום אחד מתבטא אברהם "השם אלוקי השמים", ובמקום אחר הוא אומר "אלוקי השמים ואלוקי הארץ". ומסביר רש"י, כי כוונתו של אברהם היא "עכשיו הוא אלוקי השמים ואלוקי הארץ, שהרגלתיו בפי הבריות. אבל כשלקחני מבית אבי, היה אלוקי השמים ולא אלוקי הארץ, שלא היו באי העולם מכירים בו ושמו לא היה רגיל בארץ".
 
משמעות הדברים היא, שכל עוד לא מכירים עלי-אדמות בנוכחות האלוקית אי-אפשר לכנותו "אלוקי הארץ". וכך גם בענייננו: כל עוד לא מכירים כל היקום בנוכחות האלוקית, אי-אפשר לכנותו האלוקים היחיד. רק לעתיד לבוא, לאחר שהכול יכירו בנוכחות ובריבונות הבלעדית של הבורא, אפשר לומר "השם אחד ושמו אחד".
 
להודאה המוחלטת בנוכחות האלוקית תהיה השלכה גם על המאורעות הפוקדים אותנו: כל עוד לא באה הגאולה, אנו חווים לצערנו גם חוויות שליליות. הקדוש-ברוך-הוא הינו הטוב המושלם בהתגלמותו, אבל הפגמים באמונה אצל הנבראים מעכירים את יכולת ההבנה שלנו וממילא גורמים לכך שחלק מהאירועים הפוקדים אותנו נתפסים אצלנו כשליליים. אבל לעתיד לבוא, מכוחה של האמונה הטהורה שתחבוק עולם ומלואו, נזכה כולנו להביט על כל התרחשות בהסתכלות נכוחה ומפוכחת ונזהה אל נכון את הטוב המזוקק שבה.
 
מקורות: תלמוד בבלי פסחים נ, א ובפירושי רש"י ומהרש"א שם. רש"י על שמות טו, יז. ספר המצוות לרמב"ם מצוות עשה ב. ליקוטי תורה דברים ד, ב. ליקוטי שיחות חלק ד עמוד 1171 הערה 22.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter