כג חשון התש"פ (21.11.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




נישא שירה
מספר ישעיה עולה כי בכל שלב בגאולה נישא שירות ותשבחות לקדוש-ברוך-הוא על כל מה שעושה עמנו. לדוגמה: בפרק ל (פסוק כט) הוא כותב כי בעת שיעלו לרגל לבית-המקדש יישאו שירה: "השיר יהיה לכם כליל התקדש החג ושמחת לבב כהולך בחליל לבוא בהר-השם אל צור ישראל", ובפרק כו (פסוק יט) הוא כותב על הרננה שתינשא בעת תחיית המתים: "יחיו מתיך... הקיצו ורננו שוכני עפר".



|
שתפו:  
חבד » גאולה ומשיח » להאיר


הגאולה – תכלית היקום
הנוכחות של רוח המשיח כבר מראשית הבריאה מלמדת כי לא מדובר בעניין שנספח אל הבריאה הקיימת, כאפשרות שתיטיב עם חלקים כאלה או אחרים באנושות או ביקום, אלא במטרה מובנית בבריאה מעצם הווייתה

ז טבת התשע"ג (20.12.2012)

חב"ד
בתחילת התיאור של בריאת העולם, נאמר: "ורוח אלוקים מרחפת על פני המים" (בראשית א, ב). על 'רוח אלוקים' זו אומרים חכמינו ז"ל: "זה רוחו של מלך המשיח".
 
הנוכחות של רוח המשיח כבר מראשית הבריאה מלמדת כי לא מדובר בעניין שנספח אל הבריאה הקיימת, כאפשרות שתיטיב עם חלקים כאלה או אחרים באנושות או ביקום, אלא במטרה מובנית בבריאה מעצם הווייתה. זו למעשה התכלית של הבריאה כולה – להגיע אל ימות המשיח.
 
וכך כותב רבינו בחיי: "השם יתברך בפרשה זו, מגיד מראשית – אחרית... לרמוז סוף הזמן בתחילת הזמן, להורות כי תכלית כוונת הבריאה הוא לימות המשיח". כך גם כותב כבוד קדושת אדמו"ר הזקן בספר ה'תניא': "ונודע, שימות המשיח ובפרט תחיית המתים הם תכלית ושלימות בריאת עולם הזה, שלכך נברא מתחילתו". סימוכין לדברים ניתן למצוא בלשון הגמרא: "לא איברי עלמא אלא למשיח" (לא נברא העולם אלא בשביל משיח).
 
(ראוי לציין כי בגמרא מופיעות שתי דעות נוספות על מטרת הבריאה: דויד המלך או משה רבינו. אולם, כפי שמסביר המהר"ל מפראג – אלו אינן דעות חלוקות, אלא אמרות שנועדו להוסיף זו על זו: לדעת הכול, מטרת הבריאה היא התגלות המשיח, ומשה ודויד נחשבים שלבים מקדימים בהתנוצצות אורו של המשיח. ומציין המהר"ל "רמז נפלא בדבר: 'משה דוד' בגימטרייא – 'משיח' עם הכולל" ('כולל' הוא הערך של מספר המילים אותו ניתן להוסיף לערכם המספרי של האותיות, כדי להגיע לדיוק בגימטרייה)
 
מדוע אכן מהווה התגלות המשיח את תכלית הבריאה? – התשובה על כך מבוססת על דברי חז"ל הידועים כי העולם נברא בשביל התורה ובשביל ישראל. כלומר, בשביל שבני ישראל יקיימו את התורה. מובן אם כן כי רק כאשר נוצרת אפשרות לקיום מושלם של התורה והמצוות, מגיעה הבריאה כולה לשלמותה. האפשרות הזו תתגשם אך ורק בגאולה השלמה. ממילא מובן כי העת בה ניתן לקיים את התורה בשלמות – זוהי תכלית הבריאה.
 
ובהיבט עמוק יותר: תכלית הבריאה היא שהקדוש-ברוך-הוא יתגלה בכל עצמותו ומהותו ביקום כולו. התגלות זו תיתכן רק בעת שנקיים את התורה והמצוות בשלמות – וזה בדיוק מה שיקרה בגאולה השלמה.
 
מקורות: תלמוד בבלי שבת פח, א. סנהדרין צח, ב. עבודה זרה ג, א. בראשית רבה ב, ד. שמות רבה ב, ד. פסיקתא רבתי לג. זוהר חלק א רנג,א. רש"י תחילת ספר בראשית. רמב"ם הלכות מלכים פרק יא הלכה א. בעל הטורים בראשית א, ב. נצח ישראל פרק מג. תניא פרק לו. באר משה בחוקותיי עמוד תשכא. ליקוטי שיחות חלק חי עמוד 271.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter