כג חשון התש"פ (21.11.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




נישא שירה
מספר ישעיה עולה כי בכל שלב בגאולה נישא שירות ותשבחות לקדוש-ברוך-הוא על כל מה שעושה עמנו. לדוגמה: בפרק ל (פסוק כט) הוא כותב כי בעת שיעלו לרגל לבית-המקדש יישאו שירה: "השיר יהיה לכם כליל התקדש החג ושמחת לבב כהולך בחליל לבוא בהר-השם אל צור ישראל", ובפרק כו (פסוק יט) הוא כותב על הרננה שתינשא בעת תחיית המתים: "יחיו מתיך... הקיצו ורננו שוכני עפר".



|
שתפו:  
חבד » גאולה ומשיח » להאיר


הגאולה – ומצוות לקט שכחה ופאה
על-ידי מצוות לקט מזרזים את קיום אותה המצווה על-ידי הקדוש-ברוך-הוא – כמו שנאמר: "ואתם תלוקטו לאחד אחד בני ישראל".

ג סיון התשע"ב (24.05.2012)

חב"ד
התורה מצווה להותיר בשדה קציר לעניים שלושה דברים: 'לקט' – שיבולים בודדות שנשמטו במהלך הקצירה (עד 2 שיבולים לכל פעולת קצירה), 'שכחה' – עומרים שנשכחו בשדה, אפילו לרגע קט, ו'פאה' – חלק מהיבול שמלכתחילה יש לייחד עבורם.
 
התורה מזכירה מצוות אלו באמצע הפרשייה העוסקת בקרבנות המועדים. ואמנם, רש"י בפירושו לפסוק (ויקרא כג, כב) מביע תמיהה על המיקום של האזכור ומשיב עליה. ובלשונו: "מה ראה הכתוב ליתנם (להזכיר את המצוות האמורות) באמצע הרגלים – פסח ועצרת מכאן וראש-השנה ויום-הכיפורים מכאן? – ללמדך שכל הנותן לקט שכחה ופאה לעני כראוי, מעלין עליו כאילו בנה בית המקדש והקריב עליו קרבנותיו בתוכו".
 
על כל מעשה צדקה נאמר כי הוא מקרב את הגאולה. אך דווקא על מי שנותן לקט שכחה ופאה נאמר כי במעשיו כאילו בנה את בית המקדש. הרבי מליובאוויטש מלך המשיח מסביר זאת בכך, שתבואת השדה סוחטת כוחות מהאדם, לעומת כסף, שלא תמיד בא במאמץ וביגיעה. כאשר אדם מעניק לזולת מדבר שעלה לו במאמצים מרובים, או אז הוא נחשב כמי שהשקיע מאמץ בבניית בית-המקדש.
 
ועוד: בכל מעשה צדקה יש לאדם זכות בחירה למי לתת את תרומתו. אך בלקט, שכחה  ופאה – הוא משולל בחירה זו. המצווה היא "לעני ולגר תעזוב אותם" – להשאיר בשדה את המתנות המיועדות, לכל עני המקדים לבוא ולזכות בהן. זוהי אפוא נתינה שאין בה שום אינטרס ושום טובת הנאה, וכך גם בית המקדש נועד להיבנות ללא שום אינטרס ותועלת אישית למי שיבנה אותו. בית המקדש מיועד להנאת כל יהודי וכלל ישראל, ללא יוצא מהכלל, ולכן דווקא על מי שנותן ללא אינטרסים נאמר כי "כאילו בנה בית המקדש".
 
על הפסוק "גלתה יהודה מעוני" (איכה א, ג), דורשים חז"ל כי הגלות באה בגלל שגזלו מתנות עניים ועל-ידי קיום מצוות מתנות העניים נזכה לגאולה. על-ידי מצוות לקט מזרזים את קיום אותה המצווה על-ידי הקדוש-ברוך-הוא – כמו שנאמר: "ואתם תלוקטו לאחד אחד בני ישראל".
 
מקורות: תלמוד בבלי חולין קלא, א. איכה רבה פרשה א כח. משנה תורה לרמב"ם הלכות מתנות עניים פרק א הלכה ח. עיר גיבורים וזרע יצחק על קדושים יט, ט. לקוטי שיחות חלק יז אמור שיחה ג.
 
טיזר
על-ידי מצוות לקט מזרזים את קיום אותה המצווה על-ידי הקדוש-ברוך-הוא – כמו שנאמר: "ואתם תלוקטו לאחד אחד בני ישראל"



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter