כ תמוז התש"פ (12.07.2020)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




הפלא יתגלה
אות אחת בלבד מבדילה בין "גולה" ו"גאולה" – 'א'. שם האות 'א' הוא – 'אלף', וכאשר הופכים את סדר האותיות של 'אלף' מקבלים 'פלא'. זהו אכן אחד החידושים המהותיים של הגאולה על הגולה: בגאולה יתגלה הרובד המופלא ביותר בתורה ודרכו תיחשף מהותה ועצמותה של הנוכחות האלוקית בבריאה.



|
שתפו:  
חבד » גאולה ומשיח » להאיר


המלאכות שלא תהיינה בגאולה
'בן איש חי': "בשבת, שהוא מעין עולם הבא, הרומז לזמן הגאולה... (בו) לא יהיו ישראל 'ניצודים' עוד – נאסרה בו הצידה. כי הצידה אינה אלא בזמן החול, שהם רומזים לזמן הגלות..."

יח טבת התשע"ב (13.01.2012)

חב"ד
בברכת המזון של יום השבת אומרים: "הרחמן הוא ינחילנו ליום שכולו שבת ומנוחה לחיי העולמים". הכוונה, כמובן, לגאולה השלמה, שמכונה מנוחת עולמים. גם המלאכות האסורות בעשייה בשבת קשורות לגאולה. אלו מלאכות שבמובנן הרוחני לא תהיינה נעשות באחרית הימים. להלן כמה דוגמאות:
 
איסור 'בורר'. כיום, כאשר עושים שימוש נכון בחפצים גשמיים לעבודת הבורא, בוררים כביכול את הממד הטוב שבהם ומפרידים אותו מהרע (מהפוטנציאל של שימוש רע). לעתיד לבוא לא יהיה צורך 'לברור' ולהפריד בין הטוב לרע, משום שכלל לא תהיה מציאות של רע בעולם. לכן גם כיום, בשבת, זו מלאכה שלא נעשית.
 
איסור 'מבעיר'. כיום, כאשר מקיימים תורה ומצוות, מבעירים ומחממים את הנשמה. לעתיד לבוא לא תהיה אפשרות להבעיר ולחמם את הנשמה. וכמו שדרשו חז"ל על הפסוק "היום לעשותם" – "ולא למחר לעשותם". 'למחר' זהו כינוי לעידן הגאולה השלמה, ובו לא תהיה לעשייה את המשמעות ה'מחממת' שיש לה היום. זו הסיבה שכיום, מחד גיסא, אסור להבעיר אש בשבת, ומאידך גיסא, מצווה להדליק נר לפני כניסת השבת – כי גם ברוחניות לא נוכל להצית אש של קדושה ב'יום שכולו שבת', אלא כעת מוטל עלינו להצית את האש שתאיר בנשמותינו גם בגאולה השלמה.
 
איסור 'מבשל'. ההלכה מפרידה בין שני סגנונות בישול: בישול באש ובישול בשמש. בישול באש מסמל תיקון באמצעות מעשי ידי אדם. בישול בשמש מסמל תיקון באמצעות הטבע האלוקי. לעתיד לבוא לא יהיה צורך בשום תיקון מעשה אנוש, משום שהקדוש-ברוך-הוא יביא בעצמו את הטבע לכל שלמות אפשרית. וזו הסיבה שבשבת אסור לבשל באש ומותר לבשל בשמש – בדומה למציאות שתהיה בגאולה, בה הכול יהיה 'מבושל' ומתוקן ללא מעשי ידי אדם.
 
איסור 'צד'. הדברים הבאים מופיעים בספר 'בן איש חי' ומצוטטים כלשונם: "בשבת, שהוא מעין עולם הבא, הרומז לזמן הגאולה שאין שם מצודה, ולא יהיו ישראל ניצודים עוד – נאסרה בו הצידה, כי הצידה אינה אלא בזמן החול, שהם רומזים לזמן הגלות שישראל ניצודים ועומדים בתוך המצודה".
 
בעניין זה ראוי לציין את דברי הרבי מליובאוויטש מלך המשיח, לפיהם בתקופתנו כבר התחלנו להשתחרר מן המצודה הזו, והגויים כבר מאפשרים לבני ישראל בכל מקום שהם לקיים תורה ומצוות ואף מסייעים להם בכך. זהו אחד מהסימנים הרבים כי הגאולה כבר ממש ניצבת על פתחנו ומחכה כי 'נסחב' אותה לתוך עולמנו אנו.
 
מקורות: תלמוד בבלי ברכות נז, ב. עבודה-זרה ג, ב. תורה אור פרשת חיי שרה טו, ג. ליקוטי תורה פינחס עה, ב. יפה עיניים לרב שמואל יפה אשכנזי. בן איש חי פרשות וארא ובא שנה שנייה. שיחת הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שבת פרשת וייגש תשנ"ב. ספר המאמרים (ליובאוויטש) תשי"ד, מאמר 'ויקהל משה'.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter