כ תמוז התש"פ (12.07.2020)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




הפלא יתגלה
אות אחת בלבד מבדילה בין "גולה" ו"גאולה" – 'א'. שם האות 'א' הוא – 'אלף', וכאשר הופכים את סדר האותיות של 'אלף' מקבלים 'פלא'. זהו אכן אחד החידושים המהותיים של הגאולה על הגולה: בגאולה יתגלה הרובד המופלא ביותר בתורה ודרכו תיחשף מהותה ועצמותה של הנוכחות האלוקית בבריאה.



|
שתפו:  
חבד » גאולה ומשיח » להאיר


תחייה ניסית ותחייה טבעית
תחיית המתים שתהיה בזמן הגאולה היא תופעה מובנית בפוטנציאל האנושי. התחייה תהיה התחדשות של הגוף הישן (ולא מציאות נסית חדשה), וממילא מי שהיה כוהן – יישאר כוהן

כג אב התשע"א (23.08.2011)

חב"ד
במאמר הקודם הובאה דעה לפיה האמורא רב כהנא היה כוהן, אך לאחר שנפטר והוקם לתחייה על ידי רבי יוחנן, הפך להיות 'ישראל' שאינו כוהן. המסקנה המתבקשת מפרשנות זו היא, כי כך גם כל הכוהנים שיקומו לעתיד לבוא בתחיית המתים ייחשבו לישראלים שאינם כוהנים.

אלא שלפועל, אי אפשר לומר כך. ראשית, משום שהכהונה היא תורשתית ועוברת מאב לבן (מלבד במקרים שהבן נולד מנישואין אסורים). לפיכך, מכיוון שגם לאחר התחייה תהיה משמעות של קרבה משפחתית בין בנים לאבותיהם, אין מקום לומר שהאבות והסבים של הכוהנים החיים – לא יהיו כוהנים.

שנית: כאשר התמנו אהרון ובניו להיות כוהנים הם נמשחו בשמן המשחה. על המשיחה הזו נכתב בתורה "זאת משחת אהרון ומשחת בניו", ומדייקים חז"ל מהמילה 'זאת' – כי המשיחה הזאת לא תחזור על עצמה, וגם לאחר שיקומו אהרון ובניו לתחייה הם יהיו כוהנים מכוחה של המשיחה העתיקה.

ועוד: אחת המצוות שנצטווינו לקיים דווקא בארץ ישראל היא לתת מיבול האדמה תרומה לכוהן. וכמו שנאמר: "ונתתם ממנו את תרומת השם לאהרון הכהן". אלא שציווי זה מהווה בעיה, משום שאהרון כלל לא נכנס לארץ ישראל, ומתי אפוא הוא יוכל לקבל תרומה?! משיבה על כך הגמרא: "מלמד שעתיד לחיות וישראל נותנים לו תרומה". נמצא, כי גם לאחר תחיית המתים תישאר על אהרון קדושת הכהונה!

מוכרחים אפוא לומר, כי גם לפי הדעה האמורה יש הבדל מהותי בין תחיית המתים שנעשית בדרך נס על ידי תפילת צדיק וכדומה (כתחייתו של רב כהנא) לבין תחיית המתים שתהיה בגאולה השלמה. כל עוד לא באה הגאולה, נחשבת חזרת נשמה לגוף לנס מוחלט, שלגמרי לא מובנה בטבע האנושי. לפיכך, הגוף שקם לתחייה נחשב למציאות נסית חדשה, ולא כהמשך לגוף שחי לפני הפטירה. וזו הסיבה שרב כהנא לאחר תחייתו אכן לא נחשב לכוהן.

לעומת זאת, תחיית המתים שתהיה בזמן הגאולה היא תופעה מובנית בפוטנציאל האנושי. וכפי שכותב רש"י (בראשית ב, ז) כי הקדוש-ברוך-הוא טבע בגוף האדם שתי יצירות, אחת לעולם הזה ואחת לתחיית המתים. משום כך, תהיה התחייה בגאולה התחדשות של הגוף הישן (ולא מציאות נסית חדשה), וממילא מי שהיה כוהן – יישאר כוהן.

מקורות: תורת כוהנים פרשת צו פרק יח. במדבר רבה פרשת נשוא פרשה יח. תלמוד בבלי סנהדרין צ, ב. כלי חמדה פרשת בראשית עמוד 12. ליקוטי שיחות כרך יח עמוד 88. הגר"ח ברלין בספר הזיכרון ל'פחד יצחק' עמוד תרס. שערי טוהר חלק ח סימן קי.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter