כ חשון התש"פ (18.11.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




נישא שירה
מספר ישעיה עולה כי בכל שלב בגאולה נישא שירות ותשבחות לקדוש-ברוך-הוא על כל מה שעושה עמנו. לדוגמה: בפרק ל (פסוק כט) הוא כותב כי בעת שיעלו לרגל לבית-המקדש יישאו שירה: "השיר יהיה לכם כליל התקדש החג ושמחת לבב כהולך בחליל לבוא בהר-השם אל צור ישראל", ובפרק כו (פסוק יט) הוא כותב על הרננה שתינשא בעת תחיית המתים: "יחיו מתיך... הקיצו ורננו שוכני עפר".



|
שתפו:  
חבד » גאולה ומשיח » להאיר


קבלת עול מלכות המשיח

המלך שלנו הוא הקדוש-ברוך-הוא ואין בלתו. תפקידו של (מלך ישראל ובמיוחד של) מלך המשיח הוא רק לגלות בעולם את המלכות האלוקית


כו סיון התשע"א (28.06.2011)

חב"ד

אחת ממצוות התורה היא מינוי מלך. וכמו שנאמר: "שום תשים עליך מלך" (דברים יז, טו). המשכו של הפסוק הוא "אשר יבחר השם אלוקיך בו", ומכך מובן כי הבחירה הראשונית במלך נעשית על-ידי הקדוש-ברוך-הוא. הקדוש-ברוך-הוא מודיע לאחד מנביאיו מיהו המלך, והנביא מושח את הנבחר בשמן המשחה. כמו, למשל, ששמואל משח את שאול ודויד. בשלב הבא מוטל על העם 'לשים' על עצמו את המלך. כלומר, לקבל את עול מלכותו.
 
על פי ההלכה, ברגע שנבחר מלך, עוברת המלוכה בירושה לאחד מבניו (המתאים ביותר לכך), ואין כל צורך במשיחת הבן (מלבד במקרים יוצאים דופן). כאשר נבחר דויד למלך על ישראל, הובטח לו כי המלוכה לא תסור לעולם ממשפחתו, וכמו שנאמר: "כסאך יהיה נכון עד עולם". המלכים מבית דויד לא נדרשו למשיחה על-ידי נביא. אולם על עם ישראל הוטל לקבל כל פעם את עול המלך החדש. ובלשון הרמב"ם: "'שום תשים עליך מלך' – שתהא אימתו עליך".
 
מאז המלך האחרון מבית דויד שמלך בפועל על עם ישראל עברו אלפי שנים. המשיח, שהנו כידוע מצאצאי דויד מלך, הוא מי שמחדש את השושלת המלכותית. מכיוון שלא מדובר במלוכה שעוברת ברצף מאב לבן, יש צורך שהמשיח ייבחר על-ידי הקדוש-ברוך-הוא. החלק שלנו, העם, הוא לקבל על עצמנו את עול מלכותו. וכך כותב 'מהר"ץ (הרב צבי) חיות': "עיקר דין המלך הוא מפני שהעם באו בברית איתו". ובלשונו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח: "מציאותו של המלך תלויה בעם... שהעם מכריזים 'יחי המלך'".
 
ראוי להבהיר, כי אין בכך סתירה, חלילה, לתפילה הידועה: "אבינו מלכנו אין לנו מלך אלא אתה". המלך שלנו הוא הקדוש-ברוך-הוא ואין בלתו. תפקידו של (מלך ישראל ובמיוחד של) מלך המשיח הוא רק לגלות בעולם את המלכות האלוקית, על-ידי כינון שלטון שמבוסס אך ורק על הרצון האלוקי.
 
כאשר אנו מקבלים על עצמנו את מלכותו של מלך המשיח, אנו מבטאים בעצם התבטלות מוחלטת אל הקדוש-ברוך-הוא ובכך מתקדמים בצעד נוסף לקראת התגשמות החזון: "ויאמר כל אשר נשמה באפו – השם אלוקי ישראל מלך, ומלכותו בכול משלה. לכן זהו עניין גדול וחשוב.
 
מקורות: תלמוד ירושלמי סנהדרין סוף פרק כהן גדול. ספר המצוות לרמב"ם מצות עשה קעג. הלכות מלכים לרמב"ם פרק א הלכות ג, ז ופרק ב הלכה א. ספר החינוך מצוה קז. רבינו בחיי על וישב לח, ל. מהר"ץ חיות בספר תורת נביאים בפרק 'דין מלך ישראל'. דרך מצוותיך מצות מינוי מלך. שיחות הרבי מליובאוויטש: ב' ניסן תשמ"ח, שבת פרשת משפטים תנש"א, ערב ראש-השנה תשנ"ב ושבת פרשת חיי שרה תשנ"ב.




שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter