כד חשון התש"פ (22.11.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




נישא שירה
מספר ישעיה עולה כי בכל שלב בגאולה נישא שירות ותשבחות לקדוש-ברוך-הוא על כל מה שעושה עמנו. לדוגמה: בפרק ל (פסוק כט) הוא כותב כי בעת שיעלו לרגל לבית-המקדש יישאו שירה: "השיר יהיה לכם כליל התקדש החג ושמחת לבב כהולך בחליל לבוא בהר-השם אל צור ישראל", ובפרק כו (פסוק יט) הוא כותב על הרננה שתינשא בעת תחיית המתים: "יחיו מתיך... הקיצו ורננו שוכני עפר".



|
שתפו:  
חבד » גאולה ומשיח » להאיר


הקרבנות עתידים להתבטל?
קרבנות שבאים לכפרה – נחדל להקריב, משום שלא נחטא ולא נזדקק לכפרה. אך קרבן תודה נמשיך להקריב

טז 'אדר ב התשע"א (22.03.2011)

במדרש נאמר, כי "לעתיד לבוא כל הקרבנות בטלין". מלבד קרבן אחד יוצא-דופן: "קרבן תודה אינו בטל" (תודה הוא קרבן שמקריב אדם שעבר בשלום חוויה מסוכנת: חציית מדבר או ים, מחלה קשה או ישיבה במאסר).
 
דברים אלה תמוהים מאוד לאור מה שהוסבר במאמר הקודם (על פי המקורות), כי בבית-המקדש השלישי תגיע הקרבת הקרבנות לשלמות שלא הייתה בה בבתי-המקדש הקודמים!
 
בפירוש "יפה תואר" נאמר כי דברי המדרש מתייחסים אך ורק לקרבנות פרטיים: קרבן 'חטאת' וקרבן 'אשם', הבאים לכפר על עבירות, וקרבן 'עולה', שנועד לכפר על הרהורי-לב רעים. מכיוון שלעתיד לבא "יבוקש עוון ישראל – ואיננו" – לא יהיו חטאים בכל צורה שהיא – ממילא לא יהיה על מה להביא קרבן, מלבד קרבן 'תודה'. אך את קרבנות הציבור למיניהם נמשיך להקריב (ואדרבה, ברמה גבוהה ביותר, כאמור).
 
בתורת החסידות נוסף עומק להתבטלות החלקית של הקרבנות לעתיד לבוא: הקרבן מקרב את הבעלים המקריב – כלפי מעלה, אל הרוחניות שמעבר לעולם הגשמי. לעתיד לבוא תאיר בגלוי כאן, בעולם הגשמי, הנוכחות של הקדוש-ברוך-הוא ולא תהיה אפוא מטרה להתקרב אל מה שמעבר לעולם. לכן יתבטלו הקרבנות הפרטיים. אך קרבן 'תודה' מתייחד בהיותו מביע הודאה והתבטלות אל הקדוש-ברוך-הוא. להבעה כזו תהיה בוודאי משמעות לעתיד לבוא, ואדרבה – ביתר שאת, כתוצאה מההתגלות האלוקית הגדולה שתהיה בנו. לכן את הקרבן הזה נמשיך להקריב.
 
ראוי גם לציין, כי קרבן 'עולה' יכול לבוא גם בנדבה, ולא רק כדי לכפר על הרהור-הלב. כך גם קיים קרבן 'שלמים' שמובא בנדבה. ואמנם כתוב בפירוש "מצודת דוד": "אז... יזבחו... שלמים ועולות הבאים בנדבה ומבלי חטא".
 
כמו כן, מיד עם בניית בית-המקדש נביא כולנו כמות גדולה מאוד של קרבנות חטאת ואשם – על החטאים בהם נכשלנו בזמן הגלות. כי התשובה ששבים על החטאים נחשבת מושלמת כל עוד לא נבנה בית-המקדש. אך ברגע שייבנה, מיד נתחייב בכל הקרבנות.
 
קיימת סבירות גבוהה כי הקרבן הראשון שנקריב יהיה קרבן 'תודה'. הודיה על היציאה ממאסר הגלות אל מרחבי הגאולה השלמה.
 
מקורות: תהלים פרק נא פסוק כא ומצודת דויד שם. ויקרא רבה פרשה ט, ז. מדרש תנחומא פרשת אמור ופירוש יפה תואר שם. ספר הליקוטים לאדמו"ר הצמח-צדק, ערכים "לעתיד לבא" ו"קרבנות". שאלות ותשובות יוסף אומץ סוף סימן ה סעיף ג, שאלות ותשובות לב חיים אורח חיים סימן כט. שיחת הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שבת פרשת שלח תנש"א סעיף יד. שיחה עם הרב מרדכי אליהו, ו' תשרי תשנ"ב סעיף יד. מאמר דיבור המתחיל "הנה ישכיל" תשי"ז. ליקוטי שיחות חלק יב פרשת צו א הערה 36, חלק כד שופטים ב.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter