כד חשון התש"פ (22.11.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




נישא שירה
מספר ישעיה עולה כי בכל שלב בגאולה נישא שירות ותשבחות לקדוש-ברוך-הוא על כל מה שעושה עמנו. לדוגמה: בפרק ל (פסוק כט) הוא כותב כי בעת שיעלו לרגל לבית-המקדש יישאו שירה: "השיר יהיה לכם כליל התקדש החג ושמחת לבב כהולך בחליל לבוא בהר-השם אל צור ישראל", ובפרק כו (פסוק יט) הוא כותב על הרננה שתינשא בעת תחיית המתים: "יחיו מתיך... הקיצו ורננו שוכני עפר".



|
שתפו:  
חבד » גאולה ומשיח » להאיר


מטרה חדשה בהקרבת קרבנות
בבתי-המקדש הקודמים סימלו הקרבנות התנתקות מהרע והיכללות בטוב האלוקי. בזמן הבית השלישי לא תהיה בעולם מציאות של רע, והקרבת הקרבנות תבטא התעלות ממדרגה למדרגה בתוך תחומי הקדושה

ח 'אדר ב התשע"א (14.03.2011)

במאמר הקודם הובא, כי כיום ניתן להקריב קרבנות ברוחניות – על-ידי לימוד תורת הקרבנות, על-ידי התפילות, שהנן מקבילות לקרבנות, ועל-ידי זביחת הנפש הבהמית שבקרבנו על מזבח האהבה לקדוש-ברוך-הוא.
 
בהתבוננות מעמיקה על תהליכי ההקרבה הרוחניים, בהשוואה לתהליך ההקרבה כפשוטו בבית-המקדש – מגלים כמה הבדלים משמעותיים:
 
כאשר מעלים בהמה על מוקד המזבח, היא מאבדת לחלוטין את הווייתה הבהמית ועולה להיות קודש להשם. אך כאשר 'מקריבים' את הנפש לפני הקדוש-ברוך-הוא, אין הנפש מאבדת לחלוטין את מציאותה. רק בזמן הגאולה השלמה תאבד הנפש לחלוטין את הווייתה הבהמית, על-ידי שתשכון בה בקביעות אש האהבה להשם.
 
בכלל, תכלית הכוונה בבריאת העולם היא: "נתאווה הקדוש-ברוך-הוא להיות לו יתברך דירה בתחתונים". לברוא עולם תחתון וירוד שמגלם שיא של התנגדות לקדושה האלוקית, ולהביא לכך שיהפוך לדירה ומשכן של קבע להארות רוחניות וגילויי קדושה הנשגבים ביותר. משום כך, כאשר מעלים בהמה גשמית על המזבח והופכים אותה למציאות קדושה, משלימים בכך את המטרה הרבה יותר מאשר על-ידי הקרבה של 'בהמה' נפשית מקרבנו.
 
יתירה מזו: אדמו"ר הזקן, כבוד קדושת רבי שניאור זלמן מלאדי, מבאר כי גם במסגרת ההקרבה של בהמות גשמיות – ההקרבה שתתנהל בבית המקדש השלישי תהיה נעלית יותר מזו שהתנהלה בבתי המקדש הקודמים. בבתי המקדש הקודמים סימלה ההקרבה התנתקות מהרע והיכללות בטוב האלוקי. אך לעתיד לבוא, בבית השלישי, נחיה בעידן בו לא תהיה בעולם מציאות של רע, והקרבת הקרבנות תבטא התעלות ממדרגה למדרגה בתוך תחומי הקדושה.
 
על פי דברים אלה, מתרץ בעל "אבני נזר" קושייה גדולה: קיים דיון בגמרא כיצד יתנהל סדר ה'חינוך' – כפי שמכונה הכניסה הראשונה לעבודת-הקודש בבית-המקדש – של אהרון הכוהן ובניו לאחר שיקומו לתחייה. ולכאורה, מדוע נחשבת העבודה לעתיד לבוא כניסה ראשונה – הלוא אהרון ובניו כבר עבדו בעבר בעבודת-הקודש?
 
אולם על פי האמור מובנים הדברים: העבודה בבית-המקדש השלישי הינה עבודה מסוג חדש. בעבודה זו עדיין לא עבדו הכוהנים ולכן כניסתם אליה תהיה 'חינוך' לכל דבר.
 
מקורות: תלמוד בבלי יומא ה, ב. תורה אור ויחי מו, ד, דיבור המתחיל "אוסרי לגפן עירה". תניא פרק לו ואילך. שאלות ותשובות אבני נזר חושן משפט סימן ג. המשך "וככה" תרל"ז, פרקים יט-כב. מאמר דיבור המתחיל "צו את בני ישראל" תשי"א.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter