כד חשון התש"פ (22.11.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




נישא שירה
מספר ישעיה עולה כי בכל שלב בגאולה נישא שירות ותשבחות לקדוש-ברוך-הוא על כל מה שעושה עמנו. לדוגמה: בפרק ל (פסוק כט) הוא כותב כי בעת שיעלו לרגל לבית-המקדש יישאו שירה: "השיר יהיה לכם כליל התקדש החג ושמחת לבב כהולך בחליל לבוא בהר-השם אל צור ישראל", ובפרק כו (פסוק יט) הוא כותב על הרננה שתינשא בעת תחיית המתים: "יחיו מתיך... הקיצו ורננו שוכני עפר".



|
שתפו:  
חבד » גאולה ומשיח » להאיר


כיצד מקטירים קטורת בלב
הקטורת מסמלת לא רק התקרבות אל הקדוש-ברוך-הוא אלא ממש התקשרות עמו. תמצית הכוונה של הפיכת הלב למקדש

יח אדר התשע"א (22.02.2011)

בתורה נאמר: "ועשו לי מקדש (יחיד) ושכנתי בתוכם (רבים)" (תרומה כה, ח). בשינוי הלשוני שבפסוק ראו חז"ל רמז לכך שעל כל יהודי לעשות את לבו מקדש לקדוש-ברוך-הוא: "'ושכנתי בתוכם' – בתוך כל אחד ואחד מישראל". תורת החסידות מסבירה את המשמעויות הרוחניות של העבודות בבית-המקדש, אותן צריך כל אחד ליישם בלבו פנימה.
 
לדוגמה: בבית-המקדש ישנם שני מזבחות – מזבח הנחושת ומזבח הזהב. מזבח הנחושת עומד בעזרה (חצר המקדש) ועליו מקריבים את הקרבנות. מזבח הזהב ניצב בתוך בית-המקדש ועליו מקטירים את הקטורת פעמיים ביום. מזבח הנחושת, החיצון, הוא משל לגוף, ומזבח הזהב, הפנימי – לנשמה. ריח נחשב להנאה ייחודית של הנשמה (לכן, למשל, מריחים בשמים במוצאי-שבת, כדי לנחם את הנפש הדואבת מיציאת השבת). בהתאם לכך על המזבח הפנימי לא מקריבים קרבנות מאכל, אלא רק מקטירים קטורת ריחנית.
 
הקרבת קרבן מסמלת, כשמה, התקרבות לקדוש-ברוך-הוא. המילה קטורת מקורה בארמית, ומשמעותה התקשרות. וזהו אפוא ייחודה של הקטורת – היא מסמלת לא רק התקרבות אל הקדוש-ברוך-הוא אלא ממש התקשרות עמו. תמצית הכוונה של הפיכת הלב למקדש.
 
בנשמת האדם ישנן כמה וכמה מדרגות, שהגבוהה בהן נקראת 'יחידה'. בפעולת הקטרת הקטורת בבית-המקדש ישנם כמה וכמה היבטים שרומזים אל אותה 'יחידה': מידות המזבח שעליו מקטירים הן אמה יחידה על אמה יחידה, מספר הסממנים שרוקחים בקטורת הוא 11 (יחידה בודדת שנוספת על עשרה), וכמו כן בשעה שהכוהן מקטיר את הקטורת עליו להיות הנוכח היחיד בקודש פנימה. כי אכן ההתקשרות המסומלת בקטורת היא בין מדרגת 'יחידה' שבנשמה לבין האחד, היחיד והמיוחד – הקדוש-ברוך-הוא.
 
בכל יום אנו מקבלים מהקדוש-ברוך-הוא כוחות חדשים. לפיכך מוטל עלינו בכל יום מחדש "להשכין" את הקדוש-ברוך-הוא בליבנו, ובעיקר 'להקטיר הקטורת' – להתאמץ ליצור התקשרות מושלמת של ה'יחידה' שבנו עם "יחידו של עולם".
 
זו גם אחת הסיבות שאנו קוראים את פרשת הקטורת מן התורה פעמיים ביום, בתפילת שחרית ובתפילת מנחה – כדי לעורר בעצמנו בכל יום מחדש את ההתקשרות הנדרשת. כך נזכה למעמד הממשי של הקטרת הקטורת בבית-המקדש השלישי, תכף ומיד ממש.
 
מקורות: ספר הבהיר סימן מו. משנה תורה לרמב"ם הלכות תמידין ומוספין פרק ג הלכה ג. ספר המצוות לרמב"ם מצוות עשה כח. אלשיך על תרומה כה, ח. של"ה סט, א. כלי יקר וצרור המור על מעשה הקטורת בפרשת תצווה. שולחן ערוך אדמו"ר הזקן סימן מו סעיף ו. שיחת שבת פרשת תצווה תשנ"ב (ב).



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter