כד חשון התש"פ (22.11.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




נישא שירה
מספר ישעיה עולה כי בכל שלב בגאולה נישא שירות ותשבחות לקדוש-ברוך-הוא על כל מה שעושה עמנו. לדוגמה: בפרק ל (פסוק כט) הוא כותב כי בעת שיעלו לרגל לבית-המקדש יישאו שירה: "השיר יהיה לכם כליל התקדש החג ושמחת לבב כהולך בחליל לבוא בהר-השם אל צור ישראל", ובפרק כו (פסוק יט) הוא כותב על הרננה שתינשא בעת תחיית המתים: "יחיו מתיך... הקיצו ורננו שוכני עפר".



|
שתפו:  
חבד » גאולה ומשיח » להאיר


מחיית עמלק היום, ולאחר שייכחד
ישנה מצווה בתורה למחוק מהעולם את העם העמלקי, כמו שנאמר "תמחה את זכר עמלק". כיום אין אנו יודעים מי מגיע מזרע עמלק. ישנה גם דעה כי זו מצווה שמוטלת רק על מי שהוא מלך ישראל. ולכן לפועל, מי שימלא את המצווה בשלמות יהיה מלך המשיח. 

כ שבט התשע"א (25.01.2011)

ישנה מצווה בתורה למחוק מהעולם את העם העמלקי, כמו שנאמר "תמחה את זכר עמלק" (דברים כה, יט). כיום אין אנו יודעים מי מגיע מזרע עמלק. ישנה גם דעה כי זו מצווה שמוטלת רק על מי שהוא מלך ישראל. ולכן לפועל, מי שימלא את המצווה בשלמות יהיה מלך המשיח.
 
מה שכן, בידינו לקיים את המצווה הזו בצורה רוחנית: בתורת החסידות מובא כי 'עמלק' עולה בגימטרייה 'ספק'. 'עמלק' הרוחני הוא אותו יצר רע שמפתח בנו ספקנות, קרירות והסתייגות כלפי כל דבר שבקדושה. וכמו שנאמר על עמלק: "אשר קרך בדרך" (שם, יח). המלחמה בעמלק היא אפוא התלהבות-יתר כלפי כל דבר שבקדושה. כאשר יהודי מפתח בעצמו חמימות והתלהבות כזו, הוא 'ממיס' את 'הקרחון' הרע שבקרבו, עד שמוחה כביכול את זכרו.
 
מצווה נוספת היא לזכור ולא לשכוח את אשר עשה עמלק. מצווה זו מתקיימת לפועל גם כיום: בכל יום – קורא כל אחד את פסוקי התורה המדברים על מעשי עמלק, ובכמה הזדמנויות בשנה – קוראים פסוקים אלו בציבור.
 
ומה יקרה לאחר שהמשיח ימחה כליל את זכר עמלק – האם נחדל לקיים את המצוות הקשורות בעמלק? ובמילים אחרות: האם תהיינה אז פחות מתרי"ג (613) מצוות?
 
באשר למצוות המחייה – אכן לא תהיה אפשרות למחות בפועל. אולם יישאר עלינו חיוב תיאורטי, שאם אי-פעם נגלה נוכחות של עמלק (הגשמי או הרוחני) – נמחה מיד את זכרו.
 
באשר למצווה לזכור ולא לשכוח – קיימת מחלוקת מה המטרה שבזכירה. לדעה אחת, הזכירה נועדה לכך שברגע שיתאפשר לנו – נממש מיד את המצווה למחות את עמלק. לפי דעה זו, לאחר שיימחה כבר זכר עמלק, אכן לא תהיה משמעות ממשית לזכירה הזו. תישאר רק המשמעות התיאורטית האמורה.
 
אך ישנה דעה כי הזכירה היא מצווה בפני עצמה, וגם לאחר שייכחד עמלק היא תישאר בעלת אותה משמעות. 
 
מקורות: תרגום יונתן בן עוזיאל על דברים כה, יט וברבינו בחיי שם. תנחומא סוף פרשת תצא. פסיקתא דרב כהנא פרשת זכור. תלמוד בבלי ברכות כח, א. ספר המצוות לרמב"ם מצוות עשה קפז, קפח, קפט, מצוות לא תעשה נט. ספר החינוך מצוה תרג. פירוש הר"י פערלא לספר המצוות רס"ג עשין נט (דף רסב). שולחן ערוך אדמו"ר הזקן סימן ס סעיף ד. שבט יהודה סימן לב. איגרות קודש כרך יא עמוד שלח וכרך יג עמוד קלז. ליקוטי שיחות חלק ב פרשת תצא. וראה שערי ישיבה חלק ה (צפת תשס"ב) עמוד 473 ואילך.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter