שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.
לעמלק לא תהיה בגאולה אפשרות קיום, משום שאז לא תישאר בעולם מציאות של טומאה, והאנרגיה המקיימת את עמלק היא כזו, שללא טומאה אין לה דרך לשרוד
ו שבט התשע"א (11.01.2011)
לאחר יציאת מצרים, העם הראשון שהעז לצאת למלחמה בעם ישראל היה עמלק. בתורה נכתב כי חובה עלינו להכחיד את זרע עמלק עד האחרון בהם, שלא יישאר מהם זכר. חובה זו עדיין לא מולאה. היא תהיה אחת הפעולות הראשונות שיבצע המשיח, תכף ומיד ממש.
הנימוק הפשוט להכחדה הוא עונש על היותם הראשונים שיצאו נגדנו, ללא שום סיבה. אולם ישנה לכך גם סיבה עמוקה יותר: כל הגויים (למעט בודדים שמכונים 'חסידי אומות העולם') מתקיימים ממקור רוחני טמא שנקרא 'שלוש קליפות הטמאות'. ברם, קיים הבדל מהותי בין האנרגיה שמגיעה משם לרוב הגויים לבין זו שמגיעה משם לעמלק.
אצל רוב הגויים זו אנרגיה שמגיעה בעצם ממקור רוחני קדוש, שאינו טמא, אך היא עוברת דרך 'שלוש קליפות הטמאות'. אצל עמלק, לעומת זאת, זו אנרגיה שכל קיומיותה נעוצה ב'שלוש קליפות הטמאות'.
לעתיד לבוא, אנו מובטחים כי "ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ" (זכריה יג, ב). לא תהיה יותר בעולם נוכחות של כוחות טומאה ושל כל מה שנגזר מהם. כתוצאה מכך, האנרגיה שמקיימת את הגויים ועד אז עברה דרך מקור הטומאה – תגיע לגויים ישירות, ללא מעבר דרך הטומאה, וכתוצאה מזה – יתחולל שינוי תהומי באורח החיים של הגויים. הכול יחיו בשלום ובאחדות, ואף יראו זכות בהגשת עזרה וסיוע לעם ישראל.
אולם לעמלק לא תהיה אז בכלל אפשרות קיום, משום שהאנרגיה המקיימת אותו היא כזו, שללא 'שלוש קליפות הטמאות' אין לה שום דרך לשרוד.
עמלק מייצג מרדנות עיקשת וחצופה. "יודע את ריבונו ומכוון למרוד בו". יציאתו למלחמה נגד עם ישראל לא הייתה אמורה להניב לו שום תועלת. זו הייתה סתם התגרות מכוונת בעם הנבחר של הקדוש-ברוך-הוא. מדובר אפוא בעם שמייצג רוע גמור, ללא שום מרכיב חיובי, ולרע כזה אין שום תקנה. לכן כאשר יבוא המשיח ולא תהיה בעולם נוכחות של טומאה – ייכחד עמלק ויאבד זכרו לנצח. מקורות: שערי אורה לאדמו"ר האמצעי, מאמר 'יביאו לבוש מלכות' פרק צג. שיחת הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שבת פרשת בשלח תשנ"ב סעיף ב ובהערה 31. איגרות קודש חלק ג עמוד קנב. ליקוטי שיחות כרך ב פרשת תצא.
אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il