בשיאה של סעודת הגאולה יאכלו גם מהשקדים שצמחו על מטה אהרן בזמן המדבר ומצנצנת המן (שנשארו קיימים עד היום, גנוזים יחד עם ארון הברית)
בגאולה השלמה תיערך סעודה מיוחדת במינה, בה יוגשו מאכלים שמסמלים משמעות רוחנית מופלאה. מעבר למשמעות הרוחנית, הם יהיו ייחודיים בהיותם הסוגים המובחרים שבכל המינים שבטבע.
מדובר בבעלי חיים אדירי ממדים בשם שור הבר והלווייתן (עצומים וגדולים הרבה יותר מכל מה שמוכר כיום) שאף אחד לא ראה כמותם. עוד מובא, כי גם עוף גדול בשם "זיז שדי" יישחט לכבוד הסעודה. שור הבר הוא המובחר שבבהמות, הלווייתן – המובחר שבדגים, וזיז שדי – המובחר שבעופות.
בנוסף, יכלול התפריט יין ופירות. כך עולה מתרגום יונתן בן עוזיאל על הפסוק "אשקך מיין הרקח, מעסיס רימוני" (שיר השירים ח, ב), ובלשונו (בתרגום חופשי): "ושם (בגאולה) נסעד את סעודת הלווייתן ונשתה יין עתיק שהיה משומר בענביו מיום שנברא העולם, ומפירות הרימונים שעתידים להיות לצדיקים בגן עדן".
כמו כן יאכלו אז לחם מן השמים (כמו המן שירד במדבר)! וכך אומר המדרש: "מה גואל ראשון (משה רבינו) הוריד את המן, שנאמר "הנני ממטיר לכם לחם מן השמים" (בשלח טז, ד) – אף גואל אחרון (משיח) יוריד את המן, שנאמר "יהי פיסת בר (לחם) בארץ" (תהלים עב, טז)".
הרמ"ע (הרב מנחם עזריה) מפאנו מוסיף כי בשיאה של הסעודה יאכלו גם מהשקדים שצמחו על מטה אהרן בזמן המדבר ומצנצנת המן (שנשארו קיימים עד היום, גנוזים יחד עם ארון הברית). הוא גם מסביר את הסיבה שמאחורי התפריט המיוחד שבסעודת הגאולה: "למען תוכלל צורת האדם, שהוא עולם קטן, מכל החי מכל בשר... וגם המה יקבלו שלימות עמו בסעודה, שאין מוציאה פרש (פסולת הגוף) כלל".
הרבי מליובאוויטש מלך המשיח אומר, כי בשרם של שור הבר והלווייתן ייאכל
צלוי, בדומה לקרבן הפסח. ובלשונו: "הפסח, שקשור עם גאולת מצרים... "אינו נאכל אלא
צלי" – על דרך ש"מתנות כהונה אין נאכלות אלא צלי... כדרך שהמלכים אוכלים". ועל דרך זה (בגאולה) לעתיד לבוא, (עליה נאמר "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות"), שתהיה אכילת הבשר של שור הבר – ויש לומר גם בשר הלווייתן – באופן של
צלי דווקא".
מקורות: מדרש חכמים. שמות רבה פרשה כה, ח. קהלת רבה פרשה א, י. אבן עזרא על דניאל יב, ב. מאמר שבתות ה' לרמ"ע מפאנו. תלמוד בבלי ברכות לד, ב. חולין קלב, ב. התוועדויות תש"נ חלק ג עמוד 388.