יא תמוז התשע"ח (24.06.2018)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




הפלאה יתגלה
אות אחת בלבד מבדילה בין שתי המילים "גולה" ו"גאולה" – 'א'. שם האות 'א' הוא – 'אלף'. כאשר הופכים את סדר האותיות של 'אלף' מקבלים 'פלא'. וזהו אכן אחד החידושים המהותיים של הגאולה על הגולה: בגאולה יתגלה הרובד המופלא שבתורה, ודרכו תיחשף בפנינו הנוכחות האלוקית בבריאה.



חבד » חגי ומועדי ישראל » חג הפסח » מבט לעומק
|
שתפו:  


להיות באמת בני חורין
הגלות המצרית הייתה מין גיבוש לקראת מתן תורה. היום בו הסתיימה הגלות היה היום בו קיבלנו את 'תעודת החירות'. וזהו חג הפסח – היום בו הפכנו רשמית לעם שראוי לקבל את התורה
חומות הצלה מימין ומשמאל
קריעת ים סוף הייתה ההשלמה של תהליך יציאת מצרים. המשמעות הרוחנית של יציאת מצרים היא התעלות מעל למיצרים וההגבלות שבנפש – וזה בדיוק גם התוכן הרוחני של קריעת ים סוף.
הגלות – טריפה
המילה 'טריפה' רומזת להימצאות מחוץ למקום הטבעי, ובכך היא רומזת גם אלינו – עם ישראל – כל עוד אנו נמצאים בגלות, מחוץ למקומנו הטבעי – בבית-המקדש השלישי
האביב היהודי
העיתוי של יציאת מצרים לא היה מקרי. דווקא בזמן בו הטבע בשיא פריחתו, התערב בו השם ביד רמה, שבר את חוקי הטבע וחולל את המופת הגדול של יציאת מצרים
הלל מיוחד במינו
המילה 'הלל' היא מלשון הילה, אור. על-ידי אמירת ההלל מושכים כביכול אור אלוקי עליון מלמעלה
האותנטיות שבאמונה
על האותנטיות מעולם לא התנהל ויכוח. לכל הדעות, הכינו אבותינו במצרים את המצות במו ידיהם. וכך גם אנו – אלו שרוצים טעם אמיתי של אמונה אוכלים מצות עבודת יד
שתי סעודות – שני סגנונות מנהיגות
חג הפסח, קשור כולו עם ניסים ונפלאות למעלה מדרך הטבע. לכן הסעודה הנאכלת בו קשורה בדמותו של מנהיג שלמעלה מדרך הטבע. 
חמץ ומצה בגאולה השלמה
בגאולה השלמה יתבטל הרע לחלוטין ואף יהפוך לטוב. להבדיל מגאולת מצרים, בה לא הפך הרע לטוב. לכן לעתיד לבוא נאכל חמץ – בשונה מיציאת מצרים, בה נמנענו מזה
הזכרת יציאת מצרים בגאולה השלמה
היצר-הרע וכל מה שהוא מייצג, זו מציאות שכבר נוצחה בעבר – ביציאת-מצרים. כך שבוודאי נצליח להמשיך ולנצחה – עד להכחדתה הסופית מן העולם
מכת בכורות המודרנית
מצב בו הרע נרתם למען הטוב ונלחם נגד עצמו, צפוי בגאולה השלמה והקרובה. לאחרונה אנו עדים להתרחשות כזו: הקדוש-ברוך-הוא מכה את אויבי ישראל על-ידי אחיהם, עצמם ובשרם
מנגל זה יהודי
בין אש למים -על החסך שבחיינו והצימאון אל האַין המגולם בקורבן הפסח
את התשובות אתה יודע?
את ליל הסדר פותחים הילדים עם "ארבע הקושיות" – והרי זו מהמצוות העיקריות בלילה זה: לספר להם את סיפור יציאת מצרים. הנה כמה רעיונות שיעזרו לנו לענות לא רק בצורה נכונה – אלא גם חמה ולבבית, כאילו עכשיו ממש אנו יוצאים ממצרים!
חשיבות הפרטים הקטנים
שינוי סדר הקושיות בא כדי להדגיש את התפקיד של המנהגים בחיים היהודיים. זה בא כדי לתקן את הלך המחשבה של חלק מן האנשים, המתיחסים למנהגים יהודיים כאל דבר בעל חשיבות משנית
איך נצא לחירות אמיתית?
חרות היא עמידה חפשית ועצמאית מבלי היתלות והתמכרות משועבדת לגורמים חיצוניים מפתים, המערימים על האדם והמפתים כאילו הם נושאים את מציאותם בכוחות עצמם והוא סוגד להם... ● פתיחתו של שולחן הסדר בהכרזת הזמנה לכל הרעבים ולכל אלה המתאווים לפסוח במחיצתנו, על אף היותם אינם משתייכים לשארי בשרנו וקרובנו - מטשטשת את הפער שברמות השונות שבמעמד החברתי
ציפייה 'בזמן אמת'
כאשר אנו קוראים על כך בתורה אנחנו שואבים כוח שגם כיום תהיה בנו אמונה נחושה ואיתנה. אנחנו שואבים כוח להצהיר בקול גדול – בדומה לאבותינו – אמונים בקדוש-ברוך-הוא ובהבטחותיו אלינו על ידי עבדיו הנביאים.
לא להחמיץ את השעה
הסכנה בהתמהמהות לא הייתה מהמצרים. הדאגה הייתה שמא בקרב בני-ישראל יימצאו מי שיתחרטו ולא ירצו לעזוב את החיים המוכרים במצרים לטובת חיים חדשים במדבר.
מתי נהיה סוף-סוף בני-חורין?
210 השנים במצרים עשו את שלהן, ועם ישראל קצת התקשה להתחיל לחשוב על חיים אחרים ושונים. עד כמה שזה נשמע מוזר, הם לא כל כך היו להוטים לזכות בעצמאות ובחרות. 
אכילת מצה - מבט פנימי
אכילת מצה שאין בה כל טעם שייכת למצוות האמונה שאף היא למעלה מטעם ודעת
פסח זה שאנו אוכלין – בגאולה השלמה
בגאולה השלמה נשוב להקריב את קרבן הפסח ויתר קרבנות החג. כתוצאה מכך יהיו כמה שינויים בעריכת ליל הסדר ובנוסח ההגדה
שבת הגדול והחובה הגדולה
זו אפוא הסיבה שנס זה הונצח לדורות – כדי להזכיר לנו כי עלינו להשפיע על הגויים. על כל אחד ואחת מאתנו לדעת כי צריך לגרום לכל גוי שבאים עמו במגע לקיים את שבע המצוות המוטלות עליו
תהליך ארוך אך בטוח
הגאולה ממצרים העניקה לנו את הזהות האמיתית והייחודית שלנו – בני חורין, החופשיים למלא את רצונו של מלך מלכי המלכים באין מפריע.
'כאילו' – במובן הישר של המילה
כל יהודי, בכל זמן ובכל מקום – צריך להתייחס לעצמו כאל מי שיצא ממצרים.
גויים למען הבורא
מצב זה, שגויים נאבקו בעד רצון הבורא, היווה דוגמית של מה שעתיד להתרחש בגאולה השלמה, כאשר יגיע העולם אל תכליתו האמיתית וכל ברואיו ישרתו באופן מובהק את הרצון האלוקי.
הפעם ייגאלו כולם
שם דווקא, במצרים, לא נגאלו הרשעים. אבל בגאולה הנוכחית ייגאלו גם הם.
מדוע נמשיך להזכיר את יציאת מצרים גם בגאולה?
תורת החסידות מרחיבה להסביר כיצד אף על פי שלא יישארו בעולם כוחות טומאה – תהיה לעבודתנו מעלה של קבלת-עול. ולכן נוסיף להזכיר את יציאת מצרים בימות המשיח. גם אז יהיה ביטוי (אם כי טפל באופן יחסי) ליתרון של יציאת מצרים.














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter