ח תשרי התשפ"א (26.09.2020)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




מעלת השמחה
שמחה כשהיא לעצמה אינה מצווה ועצבות בפני עצמה אינה עבֵרה; אבל לגבהים שאליהם מביאה השמחה אי-אפשר להגיע על-ידי שום מצווה, ואילו לבאר-שחת שאליה מדרדרת העצבות לא מגיעים על-ידי שום עבֵרה.
 


חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » ספר דברים » פרשת כי תבא
|
שתפו:  


הפרשה בקצרה
פרשתנו פותחת במצוות הביכורים. לאחר שבני ישראל יתיישבו על אדמת ארץ ישראל, בעלי הקרקעות צריכים לקחת את הפירות הראשונים ולהעלות אותם לבית המקדש בירושלים. 
פרשת השבוע
פרשת השבוע - פרשת כי תבא, עם פירוש רש"י
אומות הגויים לעתיד-לבוא
בבוא הגאולה יכירו כל העמים בעליונותם של בני-ישראל ויראו לעצמם זכות גדולה לממש את ייעודם עלי-אדמות – להסתופף בצל עם ישראל ולשרתם.
הצרה כהתגלמות של ברכה
בפרשת השבוע מופיעים עונשים למי שלא יקיים את רצונו של הבורא. הקדוש-ברוך-הוא הוא הטוב הצרוף, ולא ייתכן שיגיעו ממנו דברים רעים. מוכרחים אפוא לפרש שגם העונשים החמורים הנם למעשה ברכות. כיצד באמת?
הביכורים הרוחניים
ההשתדלות מצדנו להביא כעת כמה שיותר ביכורים רוחניים, תביא לכך שנזכה לקיים את מצוות ביכורים כפשוטה, תכף ומיד ממש, בגאולה האמיתית השלמה.
'ליפול' לזרועות האויב הטוב
כשיהודי מתמסר כל-כך לקדוש-ברוך-הוא, הוא זוכה להגיע אל "אויביך" – כלומר, לחוש אויב של כל התאוות הגשמיות ומנעמי העולם, שבגללם מעד ונכשל. 
ואני המתחיל
מצוות 'ביכורים' מסמלת את יחסי הגומלין - כמשמעותם בראשי התיבות של חודש אלול: "אני לדודי ודודי לי". כשתבוא אל הארץ ותתן ביכורים תזכה לסיוע "אשר ה' אלוקיך נותן לך".
נתת לי ה'
או קי, או קי, אני אתן מהפירות, נו פרובלם. אבל אני עבדתי,אני טרחתי, אני טיפחתי, אני הוצאתי את הנשמה, הפירות האלה הם פרי ההצלחה שלי, אז למה שאתן את הפירות הכי טובים?
לא רק אומרים, אלא "עושים" תודה
יש דבר מיוחד בביכורים: כאן אנו לא רק אומרים את תודתנו, אלא מביעים אותה במעשה בפועל ממש: לוקחים את ראשוני הפירות שגדלו בשדותינו (משבעת המינים בהם נשתבחה הארץ), ומביאים אותם "לפני ה' ", לבית המקדש.
שלמות המצוות – רק בגאולה השלמה
אנו מקיימים חלק מהמצוות בתקופת הגלות (כל אותן מצוות שניתן כיום לקיים), אך ורק כהכנה לקראת הקיום העיקרי והמושלם בגאולה השלמה, כאשר כל בני ישראל יגורו בארץ ישראל ובית-המקדש השלישי יעמוד על תלו.
התוכחה שבפרשת כי תבא
הקללה מוסבת לכוחות החיצוניים שנבראו לשמש את הקודש, אך מאחר ולא עשו כה, יחושו בושה בעת המשפט כלבנה שחפרה וכחמה שבושה.. התגברות הקדושה תביא לכליון בחינת הרע...
גירוש וקללות בראי תורת הסוד
פסוקי פרשתינו מנבאים הן את המלחמה הנוראית שהתחרשה לאחרונה בארצינו הקדושה ותוצאותיה הקשות, והן את מעשי הממשלה בשנה החולפת אשר ללא כל סיבה, גירשה באכזריות אנשים נשים וטף מבתיהם, והעניקה חבלי ארץ נחלת אבות לגרועים שבאוייבי ישראל
הבאת הביכורים בנפש האדם ● שיעור וידאו
בפרשת כי תבוא, אנו לומדים על מצוות הבאת הביכורים בזמן שבית המקדש היה קיים. אך מה זה אומר לנו כיום? מה עניניה של מצוות הביכורים בנפש האדם? על כך ועוד בשיעור מרתק מפי הרב זלמן נוטיק משפיע בישיבת תורת אמת בירושלים, העוסק בפרשת השבוע לאור שיחותיו הק' של הרבי מלך המשיח.














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter