ז אב התשע"ח (19.07.2018)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




להגדיל את הארץ
בפרשת השבוע מטות-מסעי מסופר על בקשת בני שבט גד ושבט ראובן להתגורר בעבר הירדן המזרחי. במקום היו כרי מרעה רחבים, שהיו נחוצים לעדרי הצאן הרבים שהיו להם. מעבר לדאגה לצאן, רצו גד וראובן גם להגשים בכך משאלה גדולה – להגדיל את ארץ ישראל אל גבולותיה המובטחים לעתיד לבוא, שיכללו גם את עבר הירדן המזרחי.



|
שתפו:  
חבד » מגזין


לפתח אמונה מוחשית
כאשר מתוודעים לקורות חייו של הרמב"ם, אי-אפשר להתעלם מהדמיון המשמעותי שביניהם לבין קורות החיים של ענק-רוח קדום יותר, שעל פטירתו אנו קוראים בפרשת-השבוע: יוסף הצדיק

כ טבת התשע"ח (07.01.2018)

ביום ראשון האחרון, כ' בטבת, צוין יום ההילולא של אחד האישים המפורסמים ביותר בעם היהודי: רבי משה בן מימון, המוכר יותר בראשי-התיבות של שמו: רמב"ם. מנהיג משכמו ומעלה, גאון אדיר בתורה, ובמקביל – רופא דגול ומלומד במדעים רבים.
 
די אם נזכיר כי זהו הרב היחיד שדיוקנו התנוסס על כסף ישראלי, כדי להוכיח כי גם מי שלא רואים עצמם סרים למרותם של רבנים, מעריצים את האישיות ואת החותם העמוק שהטביעה בהיסטוריה היהודית.
 
***
 
כאשר מתוודעים לקורות חייו של הרמב"ם, אי-אפשר להתעלם מהדמיון המשמעותי שביניהם לבין קורות החיים של ענק-רוח קדום יותר, שעל פטירתו אנו קוראים בפרשת-השבוע: יוסף הצדיק.
 
על הרמב"ם עברו שנות ילדות קשות. אמו נפטרה סמוך ללידתו והוא גדל בחיק אם חורגת. בהמשך, נדדה משפחתו מארץ מגוריה, ספרד וחצתה ימים ויבשות, מאימת פונדמנטליסטים מוסלמים.
 
דומות להן גם חוויות הילדות של יוסף הצדיק: אמו רחל נפטרה בהיותו כבן שש והוא גדל בחיק אם חורגת –בלהה, וגם נדודים היו מנת חלקו: בתחילה, עם כל המשפחה, מחרן לארץ כנען, ולאחר מכן – לבד בנכר, עת נמכר על-ידי אחיו ועבר מיד ליד.
 
שני נתונים אלה – העדר אהבת אם אמתית, וחיי נדודים – הם מתכון מושלם לכאורה לצמיחה מרדנית וגדילת פרא. אולם גם יוסף וגם הרמב"ם שברו מוסכמות, התמודדו עם הקשיים והתפתחו לדמויות משכמן ומעלה.
 
לעיקר התהילה הגיע הרמב"ם במצרים. שם סיים את יצירתו המונומנטלית 'משנה תורה' – החיבור ההלכתי היחיד שמקיף את כל תחומי התורה, כולל אלה שמעשיים רק בימות המשיח. שם גם הגיע למעמד הרם של רופא חצר המלוכה. בדיוק כמו יוסף, שבמצרים הגיע למעמד הרם של משנה למלך, ואז גם הגיע לפסגות רוחניות נשגבות – שהתבטאו בכך שנותר דבק באלוקיו, למרות תפקידו המכובד בממלכה עובדת אלילים.
 
התורה מספרת על הדאגה הכנה שהוכיח יוסף כלפי בני משפחתו המורחבת, שהיו באותה עת כל עם ישראל. וכך גם הרמב"ם הוכיח בהנהגתו דאגה כנה לכלל העם, כפי שניכר מהאיגרות המפורסמות שכתב: איגרת השמד – לעודד את לב האנוסים שנלכדו ברשת ה"אלמווחדים" – אותם פונדמנטליסטים מוסלמים מהם נמלטה משפחת הרמב"ם; איגרת תימן – לרומם את רוחם של בני תימן, בעקבות התמודדותם המרה עם משיח-שקר שהפיל מהם המונים בפח אמונת סרק; איגרת תחיית-המתים – להעמיד אל נכון את הגדרת האמונה של כלל ישראל בחזון אחרית-הימים.
 
***
 
גם בפטירתם וקבורתם של שני אישים דגולים אלה קיים דמיון: יוסף ציווה לפני מותו כי בבוא העת, יעלו בני ישראל את עצמותיו ממצרים לארץ ישראל ויקברוהו בה. וכך גם הרמב"ם נקבר, על-פי רצונו, בארץ ישראל.
 
חז"ל מסבירים, כי צוואתו של יוסף נבעה מאמונתו בתחיית המתים. יוסף ידע כי מתי ארץ ישראל יקומו לתחייה ראשונים, ורצה להיות גם הוא בין אלה שירוויחו זמן נוסף במחיצת המשיח.
 
אמונה מוחשית כזו בתחיית המתים ובכלל בגאולה, בולטת, כאמור, גם בחיי הרמב"ם – הן בכך שרצה להיקבר בארץ ישראל, הן באיגרת תחיית המתים שכתב והן בהיותו פוסק ההלכה היחיד שמתייחס לאחרית הימים באותה מעשיות שמתייחס לימי הגלות.
 
אמונה כזו נדרשת בעצם מכל יהודי. כל אחד מאתנו צריך ללבות בעצמו אמונה כזו, בדרכם של יוסף והרמב"ם. להאמין בבואה של הגאולה האמתית והשלמה תכף ומיד ממש כנבואתו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח. ורב כוחה של האמונה כשהיא לעצמה, להצעיד אותנו במהרה להתגשמותם של כל חזונות הגאולה.





שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter