כט סיון התשע"ז (23.06.2017)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




קרבן תודה
כאשר נזכה לבניין בית-המקדש השלישי נקריב קרבן 'תודה' על כך שיצאנו מהגלות. אם אדם פרטי שהשתחרר ממאסר מחויב בהבאת קרבן כזה – קל וחומר שלאחר שחרור של כלל ישראל ממאסר הגלות נביא קרבן כזה.


|
שתפו:  
חבד » מגזין


האמת שמאחורי ההעלם וההסתר
ידועים דברי האריז"ל, כי יגיע שלב בו בדומה למשה רבינו בהר סיני – גם המשיח ייעלם מעין כל איש. וזהו בדיוק השלב בו אנו נמצאים. השלב שנפתח דווקא בג' בתמוז – יום שכבר התגלה בעבר כי הוא יום של גאולה וחיים

כא סיון התשע"ז (15.06.2017)

ג' בתמוז, שיחול ביום שלישי הקרוב, נקרא בפי הרבי מליובאוויטש מלך המשיח יום של "אתחלתא דגאולה" (התחלת הגאולה) של חמיו, הרבי הקודם מליובאוויטש. לפני תשעים שנה, ריחף עד לאותו יום עונש מוות מעל ראשו של כבוד קדושת אדמו"ר הריי"צ (רבי יוסף-יצחק) – ובו ביום הוסרה הגזרה. שלטונות הסובייטים בברית-המועצות הם שגזרו על הרבי את העונש, ב"עוון" הפצת יהדות – וביום ג' בתמוז הם המירו זאת בעונש גלות.
 
חסידים רבים, שלא ידעו מתכנית המוות המקורית של הסובייטים, היו בג' בתמוז עצובים ומדוכדכים. הרבי, רבי יוסף-יצחק נשלח לגלות! אבל בדיעבד, התברר כי זו הייתה בעצם הצלת חייו. בכך למעשה התחילה גאולתו מידי הרשע – שכעבור ימים ספורים באה לשלמותה, עת שוחרר סופית לביתו.
 
***
 
כדי להבין יותר את משמעותו של היום, נוכל להשתמש בעובדה מעניינת מלוח-השנה היהודי. אם נשים לב נבחין כי תמיד ביום בשבוע שחל חג הפסח, חל גם תשעה באב של אותה שנה (השנה, למשל, ביום שלישי). לכאורה, אלו ימים מנוגדים במהותם בתכלית: חג הפסח הוא חג של גאולה ואילו תשעה באב הוא יום אבל על חורבן וגלות. מדוע אפוא סובב הקדוש-ברוך-הוא את הדברים כך, שימים הופכיים אלה יחולו תמיד באותו יום בשבוע?
 
התשובה היא, שגם תשעה באב בפנימיותו הוא יום של גאולה – משום שכל ייעודו של החורבן הוא להוביל אותנו אל הגאולה. על פניו, התרחש שבר איום ונורא – אולם לאמתו של דבר, זהו אינו אלא תהליך מקדם ומוביל אל הגאולה האמתית והשלמה. נמצא, כי מהותו הפנימית של היום זהה למהותו של חג החירות.
 
כך ראוי להתייחס גם ליום ג' בתמוז – שגם הוא חל תמיד באותו יום בשבוע שחלים ליל-הסדר ותשעה באב. על פניו, ארע ביום זה משהו עצוב. רבי יוסף-יצחק נשלח לגלות. אבל בפנימיותו, התברר שהיום הזה הוא טוב. התגלה שהיום הזה הוא יום של מהפך ממוות לחיים.
 
האמת היא, שנכון וראוי להתייחס לג' בתמוז בדרך הרבה יותר ייחודית. כי הלוא, בשונה מתשעה באב, שכל עוד לא באה הגאולה ביטויו המובהק הוא של חורבן ואבל – הרי שג' בתמוז הוא יום שכבר התגלתה מהותו החיובית. זהו יום שגילה כיצד עצם היציאה לגלות אינה אלא ביטוי מובהק של גאולה, ולכן קורא לו הרבי "אתחלתא דגאולה".
 
***
 
חלפו שישים ושבע שנים מאז אותו ג' בתמוז. לפני 23 שנים, ארע ביום זה מאורע רב-משמעות נוסף: מכונות הניטור שהרבי מליובאוויטש מלך המשיח היה מחובר אליהן חדלו להראות את פעימות לבו. דווקא ביום שנקרא "אתחלתא דגאולה" – דווקא אז זה קרה.
 
על פניו, התרחש הסתר-פנים איום ונורא. אבל ידועים דברי האריז"ל, כי יגיע שלב בו בדומה למשה רבינו בהר סיני – גם המשיח ייעלם מעין כל איש ו"יעלה... בגופו ובנפשו, על דרך עליית משה רבינו אל ההר לקבל את התורה – ואחר-כך יחזור... ואז יכירוהו כולם!". אם כן, ברור כי זהו בדיוק השלב בו אנו נמצאים. השלב שנפתח דווקא ביום שכבר התגלה כי הוא יום של גאולה וחיים.
 
משנה-משמעות מקבל כל האמור לאור דבריו של הרבי עצמו, כי חייו הגשמיים יימשכו ברצף מתוך הגלות אל הגאולה. לכאורה, לנוכח המציאות הנראית לעיניים נשמעים הדברים בלתי-מובנים – אבל ברור כי דברי הרבי מתייחסים לרובד האמתי של המציאות, וברובד זה – חייו כפשוטם אכן נמשכים! ברובד האמתי של המציאות – לבו של הרבי, לבו של עם ישראל, פועם כפשוטו במלוא-אונו – ומנהיג אותנו בדרך לגאולה האמתית והשלמה, שתבוא תכף ומיד ממש.





שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter