יב ניסן התשפ"ד (20.04.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע


שוויון של כבוד בין - שוֹנים...
שיוויון הוא ערך חשוב. אחדות היא מטרה מקודשת. אבל אחדות אמיתית אין פירושה טשטוש ייחודו של כל פרט, אלא להפך - מיצוי כל הכוחות של כל הפרטים למען המטרה המשותפת

מעובד על פי שיחות הרבי מליובאוויטש מלך המשיח
כד סיון התש"ע (06.06.2010)

מדוע תתנשאו על קהל ה' (במדבר טז,ג)

מדברי הרבי מליובאוויטש מה"מ על פרשתנו פרשת 'קורח' - מובאת הוראה (תורה מלשון = הוראה) מעניינת, הנלמדת ממחלוקתו של קורח ועדתו נגד משה רבנו. טענתו העיקרית הייתה1: "כל העדה כולם קדושים ובתוכם ה', ומדוע תתנשאו על קהל ה'?". כלומר, קורח תבע שוויון מוחלט בין כל בני-ישראל - הוא רצה שתהיה אחדות מושלמת בין כל חלקי העם.

אולם התורה אומרת, כי פנימיותה וסופה של טענה זו אינה אחדות, אלא מחלוקת; ומחלוקת קשה ביותר, עד שכל מחלוקת שלילית שעלולה להיות אצל יהודים יונקת את כוחה ממחלוקת קורח ועדתו זו, וגם נקראת על שמה.

שמירת הייחוד

ההסבר לכך רמוז בדברי משה רבנו: "בוקר ויודע ה'", וכפי שמפרש זאת המדרש: "אמר להם משה, גבולות חלק הקב"ה בעולמו. יכולין אתם לערב יום בלילה?!... אם יכולין אתם לעכב אותה הבדלה שהבדיל הקב"ה בין היום ובין הלילה, כך תוכלו לבטל את זו".

פירוש הדבר: הקב"ה ברא את העולם באופן שכל נברא יש לו גדריו והגבלותיו, שבהם הוא נבדל מכל שאר הברואים. הבדלה זו חיונית לקיומו של העולם, שכן לכל יצור תפקיד מיוחד, והוא נברא על-פי התפקיד שעליו למלא. שלמותו של כל נברא היא דווקא כאשר הוא שומר על גדריו ועל תכונותיו המיוחדות, וממלא באמצעותם את תפקידו. אם הנברא אינו ממלא את ייעודו-הוא, אלא מנסה להידמות למשהו אחר - הוא גורם בלבול בכל סדרי בראשית.

חלוקה אלוקית

החלוקה בין כוהנים, לוויים וישראלים (ובקרב הכוהנים עצמם - בין כוהן הדיוט [פשוט] לכוהן הגדול) לא הייתה חלוקה שרירותית. זו החלוקה האלוקית בין הנשמות השונות בעם-ישראל, שנבראו באופן שונה אלה מאלה, על-פי השליחות האלוקית שמוטלת על כל סוג. רצון ה' הוא, שכל אחד ואחד מהסוגים הללו ימלא תפקיד מיוחד, ולכן נקבעה ההבדלה הזאת.

ביטול המחיצות בין הסוגים השונים שבעם-ישראל, לא זו בלבד שלא היה מביא אחדות, כפי שחשב קורח, אלא להפך - הדבר היה גורם הרס, פירוד וחורבן. אחדות אמיתית אין פירושה טשטוש ייחודו של כל פרט, אלא להפך - מיצוי כל הכוחות של כל הפרטים למען המטרה המשותפת. צריך שיהיו כוהנים, לוויים וישראלים, ושכל אחד מהם יתרום לכללות העם את מה שהוא יכול לתרום על-פי גדריו ותפקידיו.

חשיבות המחיצות

סיפורו של קורח יש בו לקח נצחי גם לימינו אלה: יש הסבורים שלמען ה'אחדות' וה'שלום' מותר לוותר על מחיצות שונות - מחיצות בין גברים לנשים, בין דיעות ואמונות, בין ישראל לעמים וכדומה. למדים אנו מפרשת קורח, שמעשים כאלה לא זו בלבד שאינם מביאים אחדות, אלא הם מוליכים בסוף...לפירוד לבבות.

דברים שמעצם טבעם שונים, כמו אש ומים - צריכים להכבד ולהשמר בגדריהם. הברכה מהם היא - כשהם מובדלים ומופרדים... כשכל אחד מכובד במקומו, ומכבד (באמת) כבוד זולתו, כי לכל אחד תפקידו המיוחד (ב"פָּזֶל"...), שלשמו נברא במיוחד - וזו הדרך לאחדות אמיתית ולשלום אמיתי.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter