כד סיון התשע"ט (27.06.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




כולם עשו תשובה
אין בדורנו יהודי שלא חלף בראשו אי פעם הרהור תשובה, ולכן מבחינה זו אנו ראויים כבר להיגאל. בינתיים, ברגעים שנותרו עד להתגלות המשיח, עלינו להוסיף ולשפר את רמת התשובה, כל אחד בהתאם למעמדו ומצבו, ולהמשיך להתחזק באמונה ובציפייה.


|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » ספירת העומר


ספירה שמעניקה סיפוק ושמחה
כאשר סופרים את הימים החולפים מדגישים את שלבי ההכנה שכבר מאחורינו. במקום להיות במתח מהשלבים שעדיין מצפים לנו – לשמוח, בכל יום מחדש, על השלבים שכבר התקדמנו.

א אייר התשע"א (05.05.2011)

חב"ד

אנו נמצאים כעת בעיצומה של ספירה – 'ספירת העומר'. בתקופה זו שבין פסח לשבועות ישנה מצווה מן התורה לציין בכל יום את מספר הימים והשבועות שחלפו.
 
אחד הטעמים למצווה הוא זכר להמתנה הדרוכה שהייתה בימים אלה לאבותינו שיצאו ממצרים, לקראת מתן תורה. מרוב ציפייה הם ממש ספרו את הימים החולפים ולכן גם אנחנו סופרים את הימים הללו בכל שנה מחדש (השם 'ספירת העומר' הוא כי ביום שפותחים את הספירה מקריבים בבית-המקדש את קרבן העומר – קרבן שעורים מהתבואה החדשה של השנה).

בדפי ההיסטוריה היהודית נחקקה התרחשות טראגית שארעה בתקופה זו. מגפה פשתה בקרב 24 אלף תלמידיו של התנא המפורסם רבי עקיבא, ובתוך 33 ימים מתו כמעט כולם! מסיבה זו נוהגים בימים אלה מקצת דיני אבלות: לא מסתפרים ולא עורכים חתונות. אולם עצם הספירה של הימים אינה תזכורת למשהו עצוב, אלא כאמור – לציפייה למשהו משמח. 
 
                                                         *
 
כאשר מצפים לעיתוי מיוחד טבעי שסופרים לקראתו את הימים. השאלה היא איך סופרים את הימים. ניתן למנות את הימים שחלפו וניתן למנות את הימים שנותרו.
 
אם כי הנתונים העובדתיים לא משתנים בין אם סופרים כך ובין אם סופרים אחרת. מכל מקום, ישנו הבדל בין שתי דרכי הספירה. הבדל שהוא לא רק טכני, אלא מהותי ממש: מספר הימים שנותרו מדגיש את החסר, את הזמן שעדיין צריך להמתין. לעומת זאת, מספר הימים שחלפו מפתח סיפוק, כי הוא מדגיש את הזמן שכבר לא צריך להמתין.
 
בספירת העומר אנו סופרים את הימים שחלפו: היום יום אחד לעומר, היום שני ימים לעומר וכן הלאה. כי זו ספירה שנועדה לפתח בנו סיפוק ושמחה: התקרבנו ליעד ביום אחד, התקרבנו בשני ימים וכן הלאה.
 
בתורת החסידות מוסבר כי ימי ספירת העומר הם ימי הכנה. בכל יום שעובר מתקדמים במסלול הכנה רוחני לקראת חג מתן תורה. כך שכאשר סופרים את הימים החולפים מדגישים את שלבי ההכנה שכבר מאחורינו. במקום להיות במתח מהשלבים שעדיין מצפים לנו – לשמוח, בכל יום מחדש, על השלבים שכבר התקדמנו.
 
                                                         *
 
סגנון הציפייה של ספירת העומר מלמד אותנו כיצד ראוי 'לספור' את הימים לקראת הגאולה השלמה. אמנם בציפייה אל הגאולה אין מושג של ימים שנותרו, משום שאנו מצפים שהגאולה תתרחש כרגע – ולא באיזשהו רגע מסוים. מכל מקום, דווקא תופעה זו עצמה עשויה לפתח מין תסכול מכך שחולף עוד יום ועוד יום ועדיין זה לא קרה.
 
ספירת העומר מלמדת אותנו כי ההסתכלות צריכה להיות הפוכה לגמרי. עם כל יום שעובר עלינו לשמוח מכך שהתקדמנו אל הגאולה ביום נוסף. גם אם לנו לא ידוע בדיוק מהו היום שבו תופיע הגאולה – הרי היום הזה קיים וידוע לקדוש-ברוך-הוא (והוא גם משאיר לנו את האפשרות להקדים את היום, על ידי מעשינו הטובים). כך שבין אם זה יהיה היום ובין אם חלילה לא, בכל מקרה הימים החולפים רק מקרבים אותנו אל אותו יום נכסף.
 
במיוחד כיום, לאחר שמאחורינו כמעט אלפיים שנה של ציפייה – הרי זה אומר שכבר התקרבנו אל הגאולה בכמעט אלפיים שנה! ובנוסף, הרי שמענו בשורה נבואית ברורה מפי הרבי מליובאוויטש מלך המשיח, כי הגאולה תתרחש בפועל בדורנו, תכף ומיד. לאבד עכשיו את העשתונות, זה כמו להתייאש בתחרות לאחר שמעפילים לשלב הגמר.
 
נסתכל על חצי הכוס המלאה, או נכון יותר לומר הכוס המלאה כמעט לגמרי – ונהיה בשמחה מכך שהנה עומדת ציפייתנו להסתיים וכבר נזכה כולנו לרגע ההתגלות לעין כול של הרבי כמלך המשיח.




שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter