כ תשרי התש"פ (19.10.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




בטחון בגאולה
ירמיה הנביא אמר (יז, ז): "ברוך הגבר אשר יבטח בה' והיה ה' מבטחו". אחד הפירושים בפסוק הוא שכל יהודי צריך לשים מבטחו בקדוש-ברוך-הוא שיביא את הגאולה האמתית והשלמה על-ידי משיח צדקנו תכף ומיד ברגע זה ממש.




|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » ספר ויקרא » ספר ויקרא » פרשת שמיני


מכפִייה ועד... - כֵּיף
גם מי שאינו חש תשוקה ורצון להשתחוות לה', יכול לכפות על עצמו לעובדו ולהתבטל אליו, וכאשר יתמיד בכך, יגלה בסופו של דבר כי בעומק נפשו הוא אכן משתוקק לעבוד את ה'

מעובד על פי שיחות הרבי מליובאוויטש מלך המשיח
יא 'אדר ב התשע"א (17.03.2011)

זה הדבר אשר צוה ה' תעשו וירא אליכם כבוד ה' (ויקרא ט,ו) 
 
פרשתנו פרשת 'שמיני' נפתחת בתיאור חנוכת המשכן, ובהתגלות כבוד ה' לעיני כל ישראל. תיאור דומה מופיע בחנוכת בית-המקדש על-ידי שלמה המלך, וכך נאמר שם: "וכל בני-ישראל רואים ברדת האש וכבוד ה' על הבית, ויכרעו אפיים ארצה על הרצפה, וישתחוו והודות לה' כי טוב כי לעולם חסדו". 
 
פסוק זה מתאר את ההשתחוואה של עם-ישראל בבית-המקדש. שם השתחוו בני-ישראל ממש אפיים ארצה; אולם עבודה זו, של השתחוואה והתבטלות אל הקב"ה, קיימת גם במובן הרוחני, בעבודת ה' של כל אחד ואחד, יום יום... 
 
העולם מסתיר
 
כאן מתארת התורה שלוש דרגות בהשתחוואה זו. 
 
הדרגה העליונה ביותר היא כאשר "רואים ברדת האש וכבוד ה' על הבית", ומתוך כך באה ההשתחוואה וההתבטלות לקב"ה. מדובר במצב שבו חש האדם את גדולת ה' עד בחינת ראייה ממשית ("רואים"), ומתוך הכרה עמוקה זו נובעת ההתבטלות שלו לקב"ה ומתעורר הרצון לעובדו בכל לב ונפש. 
 
לעומת זאת, יש מצב שבו אין ההתגלות האלוקית מאירה בנפשו של האדם. הוא אינו רואה ואינו חש את גדולת ה', והעולם הגשמי והחומרי מעלים ומסתיר לגביו את האמת האלוקית. ואף-על-פי-כן הוא כופה על עצמו להשתחוות לה' ("ויכרעו אפיים ארצה"). כלומר, הוא עובד את ה' מתוך כפייה פנימית, נגד רצונו הטבעי. 
 
לא רואים
 
כללית, זהו ההבדל בין ימי בית-המקדש לימי הגלות. בזמן שבית-המקדש היה קיים, הייתה התגלות של השכינה לעיני כל העם. חז"ל אומרים, שכאשר בני-ישראל היו עולים לרגל, היו באים לא רק 'לֵיראות' שם, אלא גם 'לְרְאות' את אור השכינה שהאירה בגלוי. 
 
ואילו בתקופת הגלות שוררים העלם והסתר. לא נראה גילוי מוחשי של האמת האלוקית. אין רואים ניסים ונפלאות כבזמן הבית - "אותותינו לא ראינו". ממילא "אין אנו יכולים לעלות וליראות ולהשתחוות לפניך" - איננו יכולים להגיע להשתחוואה שנובעת מתוך ראייה, אלא רק להשתחוואה שבאה מכוח כפייה פנימית. 
 
עומק הנשמה
 
אולם יש מצב שלישי, שבו בתחילה אכן אין גילוי אלוקי ויש צורך בכפייה כדי להשתחוות לפני ה'... והנה מתוך כך שהאדם כופה על עצמו לעבוד את ה', ממצוקתו זו, הוא כופה עצמו גם כן להתבונן  ולהגביר  לראשונה את מודעותו  למעשיו, עד כי הם מתחילים להאיר את נפשו, שכלו וליבו ולאט-אט הוא חש בקדושה האלוקית. הוא מגיע לעבודת ה' מתוך הכרה עמוקה, חשק ורצון (תחילה "וישתחוו" ואחר-כך "והודות לה' כי טוב") - 
 
'תשובה' אמיתית
 
דרך זו של עבודת ה' שייכת לכל יהודי. גם מי שאינו חש תשוקה ורצון להשתחוות לה', יכול לכפות על עצמו לעובדו ולהתבטל אליו, וכאשר יתמיד בכך, יגלה בסופו של דבר כי בעומק נפשו הוא אכן משתוקק לעבוד את ה' ולהשתחוות לפניו בכל ליבו ובכל נפשו.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter