יט 'אדר ב התשפ"ד (29.03.2024)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




ימי סגולה
שבועות אלה, בהם קוראים בתורה על בניית המשכן, הם ימי סגולה לביאת הגאולה ובניין בית-המקדש השלישי. לפיכך ראוי שבהם יתעורר כל יהודי ביתר געגועים והשתוקקות לחזות בעבודת הכוהנים בבית-המקדש השלישי, בגאולה השלמה.



|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » חג פורים » מבט לעומק


יהודים בכל מחיר
בניגוד לעיתויים אחרים בהם גזירות גירוש גררו המרת דת המונית כלפי חוץ – הרי שבימי אחשוורוש, למרות שפתרון כזה יכול היה להיות הצלת חיים, דבקו היהודים באמונתם גם בגלוי

יא 'אדר ב התשע"ד (13.03.2014)

חג הפורים הוא אחד החגים האהובים והפופולאריים ביותר בעם ישראל. השמחה המתפרצת והמשוחררת מהגבלות למשך 24 שעות, התחפושות, משלוחי המנות, סעודת החג, הכול יחד יוצר אוירה האהובה על כולם. אפילו המבוגרים מתחפשים לילדים ומרשים לעצמם קצת יותר ביום הזה.
 
הסיבה לשמחה המיוחדת, שלא קיימת בחגים האחרים, נעוצה במאורעות המיוחדים של סיפור המגילה, שהתרחש לפני כאלפיים שנה. על עם ישראל ריחפה גזירת השמדה שכמותה לא הייתה מעולם. ההיסטוריה היהודית רוויה סכנות ואסונות, אולם סיטואציה שכזו הייתה יחידה במינה. על כל העם היהודי ריחפה גזירת כליה ממשית, היו לא תהיה. אחשוורוש היה מלך שולט בכיפה, ולפיכך תוכנית ההשמדה עליה חתם נועדה להתממש בכל העולם כולו.
 
לא היה לאן לברוח, אך איך לברוח – היה גם היה. הגזירה חלה מראש רק על יהודים הדבקים ביהדותם. מי שרצה להצהיר כי אינו שייך לעם המפוזר והמפורד בין העמים, יכול היה להציל את עורו. הפתרון הקל היה להתבולל, ולשכוח מהכול.
 
אך זה לא קרה. מכל היהודים שבכל 127 המדינות שתחת שלטונו של אחשוורוש לא היה אף אחד שהלך לשנות את זהותו. בניגוד לעיתויים אחרים בהם גזירות גירוש גררו המרת דת המונית כלפי חוץ – הרי שבימי אחשוורוש, למרות שפתרון כזה יכול היה להיות הצלת חיים, דבקו היהודים באמונתם גם בגלוי.
 
*
 
חכמינו מציינים כי יום הפורים זה נעלה ומרומם במובן מסוים אפילו יותר מהיום הקדוש בשנה, יום הכיפורים. השם 'כיפורים' רומז על כך שהוא רק 'כפורים', כמו פורים, כי פורים עצמו נעלה ממנו.
 
יום הכיפורים הוא היום שבו ניתנו לנו לוחות-הברית השניים – נתינה שסימלה את המחילה והסליחה של הקדוש-ברוך-הוא לבני ישראל על חטא העגל. יום נשגב ומיוחד במינו, ומכל מקום חג הפורים נחשב יותר ממנו. מדוע? – התשובה כבר נכתבה. דבקותם העילאית של היהודים בדתם בזמן הגזירה.
 
בהיות בני ישראל במדבר, אפילו לחוטאים ולפושעים הייתה סיבה טובה מאוד לרצות להישאר חלק מעם ישראל. בתנאי המקום והזמן בו היו מצויים זה היה הכי פופולארי שיכול להיות. אך בזמן אחשוורוש המצב היה הפוך לגמרי. באותו זמן, להיות יהודי פירושו היה להיות מי שעומד למות. מצב לא פופולארי בעליל, ומכל מקום נשארו כולם יהודים גאים, דבקים באמונתם. וזה מה שמיוחד כל כך ברקע של חג הפורים.
 
*
 
בתקופת גזירת המן קיבלו עליהם בני ישראל את התורה באמת. עד לאותם ימים לא היה ניסיון האמונה ניסיון כה גדול, משום שלא הייתה בעולם התנגדות עזה במיוחד לאמונה. שעת המבחן הגדול הייתה בזמן גזירת אחשוורוש. וכאשר גם אז, גם כשהכול מסביב נראה שחור משחור היו בני ישראל נכונים למסור את הנפש על יהדותם – זו הייתה הקבלה האמיתית של התורה.
 
זוהי גם מטרתה הפנימית של הגלות הארוכה. כל עוד היה לנו בית-מקדש ומלכות ישראל הייתה בתפארתה, זו הייתה גאווה להיות יהודי. אך בגלות המצב שונה לגמרי. ירדנו מטה מטה והפכנו לאומה שנואה, מוקעת, מושמצת ומושפלת. וכאשר גם אז שמרנו על יהדותנו בעוז ובגאון – ואנו ממשיכים לשמור כך עליה כל העת – הגלות השיגה את מטרתה.
 
העמידה האיתנה על האמונה בזמן אחשוורוש הובילה אותנו לחג השמח מכולם, והעמידה האיתנה על האמונה בזמן הגלות תוביל אותנו לחג הגדול מכולם – חג הגאולה האמיתית והשלמה, שתבוא תכף ומיד ממש, עם התגלותו לעין כול של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter