כב אלול התשע"ט (22.09.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




כולם עשו תשובה
אין בדורנו יהודי שלא חלף בראשו אי פעם הרהור תשובה, ולכן מבחינה זו אנו ראויים כבר להיגאל. בינתיים, ברגעים שנותרו עד להתגלות המשיח, עלינו להוסיף ולשפר את רמת התשובה, כל אחד בהתאם למעמדו ומצבו, ולהמשיך להתחזק באמונה ובציפייה.


|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » ט"ו בשבט


לראות את הטוב שבכל יהודי
בגאולה תתגלינה המצוות הרבות שקיים כל יהודי, גם כזה שלא נראה מקיים מצוות קלאסי. המצוות שהיו נעלמות כמו שורשים באדמה, יציצו ויפרחו בהוד ובהדר

טו שבט התשע"ד (16.01.2014)

חב"ד
בחמישה-עשר (ט"ו) בשבט נערכים טקסים שונים סביב אכילת פירות – בעיקר אלו שנשתבחה בהם ארץ ישראל. בקהילות רבות נהוג לשורר ליד השולחן הערוך בפירות זמירות ופיוטים שונים, העוסקים בשבחם של הארץ ופירותיה, וברמזים שיש בהם לתכונות מבורכות של עם ישראל.
 
אחד הפיוטים הנפוצים שייך למשורר הגאולה הצפתי, רבי ישראל נג'ארה: "יעלה יעלה בואי לגני, הנץ הרימון גם פרחה גפני" – פיוט המתאר את אהבתו של הקדוש-ברוך-הוא לעם ישראל ככלל ולכל יהודי בפרט.
 
רבי ישראל נג'ארה היה מקובל אלוקי והשירים שכתב רומזים לרעיונות קבליים נשגבים. "שיריו של רבי ישראל נג'ארה נחשבים למעלה (בשמים)", העיד החיד"א (רבי חיים יוסף דויד אזולאי) בשם המקובל הנודע מצפת האר"י הקדוש. גם הפיוט "יעלה" טומן בחובו משמעויות עמוקות ומיוחדות, הקשורות לרימון ולגפן.
 
*
 
בשיר-השירים מדומה עם ישראל לגפן. ומפרשים חז"ל, כי כשם שאשכולות הענבים לא יכולים להתפתח ללא הגנת העלים, כך תלמידי החכמים ואפילו הגדולים שבהם לא היו מגיעים לאן שהגיעו ללא היהודים הפשוטים שסביבם.
 
עם ישראל מדומה גם לרימון. על פי חז"ל, זה בא לרמז שאפילו פושעי ישראל מלאים מצוות כרימון. וזו למעשה הרוח הכללית השורה על פיוטו של הרב נג'ארה: רוח האהבה של הקדוש-ברוך-הוא לכל יהודי באשר הוא, גם אם הוא פשוט ואפילו פושע.
 
בהזדמנות, ביקר אצל הרבי מליובאוויטש מלך המשיח יהודי שנמנה על שורותיה של קהילה חרדית אחרת, ולבקשת הרבי, חזר על שאלה ששמע מרבו על דברי חז"ל האמורים: אם מדובר בפושעי ישראל, כיצד ייתכן שהם מלאים במצוות?
 
הגיב על כך הרבי, כי גם לו נשאלה השאלה אך בגוון שונה: אם מדובר באנשים מלאים במצוות, מדוע קוראים להם פושעי ישראל?
 
הניסוח השונה של השאלה מאיר באור יקרות את היחס הנכון של גדולי ישראל ליהודים הנקראים פשוטים או גרוע מכך – פושעים. כמו בסיפור הידוע על רבי לוי יצחק מברדיטשוב, שנתקל פעם בעגלונים עטורים בטלית ותפילין וממלמלים את תפילת שחרית תוך כדי שהם רכונים על אופני עגלותיהם ומשמנים אותם. במקום לגעור באנשים על היחס המזלזל לתפילה, הביט הצדיק אל השמים, ואמר: "הבט בורא עולם וראה את בניך. אפילו בשעת עיסוק בפרנסה אין הם שוכחים להתפלל!"
 
*
 
כל יהודי הוא יעלת החן של בורא עולם ומוזמן לגנו – מלמד אותנו הרבי, על יסוד דבריהם של צדיקי כל הדורות. הרבי מדריך לראות את הטוב שבכל יהודי, לאהוב אותו ללא תנאים מוקדמים ולשים לב לכל מצווה אפילו קטנה שהוא עושה ולייקר אותה (ואותו).
 
ישעיה הנביא מתנסח על עידן הגאולה האמיתית והשלמה במילים: "הבאים ישרש יעקב, יציץ ופרח ישראל". כוונת הדברים היא, שבגאולה תתגלינה המצוות הרבות שקיים כל יהודי, גם כזה שלא נראה מקיים מצוות קלאסי. המצוות שהיו נעלמות כמו שורשים באדמה, יציצו ויפרחו בהוד ובהדר.
 
ראש השנה לרימון ולגפן (ולכל האילנות) הוא הזדמנות מצוינת לקבל החלטה טובה, להביט על כל יהודי בעין חיובית ולגלות את החלקים הנפלאים של נשמתו. במיוחד בדורנו, הדור שכבר מוכן לקבלת פני משיח ולפיכך ישנה אפשרות של ממש למצוא את המעלות הטובות בכל יהודי.
 
כך נזכה להתגשמות מהירה של התפילה הנישאת באותו פיוט של הרב נג'ארה: "עתה מהר תאסוף נדודי ולתוך ציון נחה גדודי ושם אקריב לך את קרבני".



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter