יט תשרי התש"פ (18.10.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




בטחון בגאולה
ירמיה הנביא אמר (יז, ז): "ברוך הגבר אשר יבטח בה' והיה ה' מבטחו". אחד הפירושים בפסוק הוא שכל יהודי צריך לשים מבטחו בקדוש-ברוך-הוא שיביא את הגאולה האמתית והשלמה על-ידי משיח צדקנו תכף ומיד ברגע זה ממש.




|
שתפו:  
מדור התוכן » הבית היהודי


טוב פת חרבה ושלווה בה
הבעל שם טוב הקדוש ממחיש לתלמידיו שיעור בזוגיות, על שניים מתלמידיו

יד תשרי התשע"א (22.09.2010)

הם היו שניהם תלמידיו של המורה הגדול – הבעל שם טוב, האחד, תלמיד חכם וגביר בעמיו, תורה וגדולה במקום אחד ור' נתן שמו. הוא היה מופלג בלימוד התורה ובקיום המצוות בהידור, אך בכל הנוגע לעבודת המדות היה פשוט בתכלית. הבעש"ט העיר את תשומת לבו כי עליו לעסוק גם בעבודת המדות, אך ר' נתן לא שינה מדרכו. שנים חלפו, ואצל ר' נתן גדלו ילדים שחינכם בדרכם הוא.

השני, ר' אברהם – יהודי פשוט בלימוד, למד רק בספרים שנכתבו בשפה האידית ואפילו אותם לא קל היה לו להבין, אבל הוא עבד רבות לעדן ולזכך את מדותיו.

באחת השבתות הזדמנו ר' נתן ור' אברהם לבעש"ט. הבעש"ט אמר אז 'תורה' על הפסוק: " וּבְפָרִשְׂכֶם כַּפֵּיכֶם, אַעְלִים עֵינַי מִכֶּם, גַּם כִּי תַרְבּוּ תְפִלָּה אֵינֶנִּי שֹׁמֵעַ, יְדֵיכֶם דָּמִים מָלֵאוּ". הוא הסביר כי ישנם שני עבודות – עבודת המוח ועבודת הלב, עליהם מדבר הפסוק, אבל אם חסר הרגשת מצב הזולת, הרי אף אם נותנים צדקה ביד רחבה, הרי זה שפיכת דמים. עבודה אמיתית היא כאשר מרגישים את הזולת.

שניהם – ר' נתן ור' אברהם, שמעו 'תורה' זו. ר' נתן שהיה תלמיד חכם, הבין את ה'תורה' בדרכו הוא. הוא התעמק בשני אופני העבודה של עבודת המוח ועבודת הלב. לעומתו, ר' אברהם הבין רק את המילים הספורות הנוגעות לפועל. הוא הסיק והחליט שעליו לעסוק בעבודת בירור וזיכוך מדותיו הרבה יותר מאשר עסק עד אז. מילותיו של הבעש"ט: "ידיכם דמים מלאו – כשלא מרגישים צער הזולת, גם כאשר עוזרים ביד רחבה – הרי זה שפיכות דמים", לא נתנו לו מנוח, ובשובו לביתו החל לעבוד יותר עם עצמו, ומזמן לזמן שגשג בעבודה זו.

בחג הפסח בשעת הסדר, כשהבעש"ט ישב עם תלמידיו ליד שולחן הסדר, היה במצב רוח מרומם, ושוחח על הנחת רוח הגדולה למעלה מעבודתם של אנשים פשוטים לגבי עבודתם של בני התורה. הבעש"ט הורה לתלמידיו לעצום את עיניהם ולשים את ידיהם איש על כתף חברו. הוא עצמו הניח את ידיו על שני תלמידיו שישבו מצידיו והחל לנגן. התלמידים ראו את ר' אברהם יושב עם אשתו וילדיהם בכפרו, ליד שולחן הסדר בחדרון קטן, על השולחן מונחים כמה כלי חרס, ונר של שמן דולק, הוא מיסב עם בני ביתו במצב רוח חגיגי, והם עורכים את הסדר בשמחה רבה. הם גם ראו את ר' נתן יושב עם בני ביתו בחדר גדול ומואר ליד שולחן מלא כל טוב, אך כל המסובים שם מנופחים מגאווה, מרוגזים ואינם שבעי רצון אחד מהשני.

כשהסיר הבעש"ט את ידיו מכתפי תלמידיו ובסיימו לנגן, הורה לתלמידיו לפתוח את עיניהם ואמר:

זהו ההבדל בין מי שעובד עם עצמו, שלמרות היותו איש פשוט, הוא רואה בכל דבר את המעלה והיתרון של השני, ובמילא הוא בכל זמן שבע רצון ובמצב רוח טוב. גם כשאין לו במה להאכיל את ילדיו אפילו ביום טוב, הריהו שמח בשמחת יום טוב. זהו "טוב פת חרבה ושלווה בה". ומי שעבודתו היא במוח ולב, אך חסרה אצלו השלימות של מדות טובות בפועל, הרי זה "בית מלא זבחי ריב".    



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter