כ תשרי התש"פ (19.10.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




בטחון בגאולה
ירמיה הנביא אמר (יז, ז): "ברוך הגבר אשר יבטח בה' והיה ה' מבטחו". אחד הפירושים בפסוק הוא שכל יהודי צריך לשים מבטחו בקדוש-ברוך-הוא שיביא את הגאולה האמתית והשלמה על-ידי משיח צדקנו תכף ומיד ברגע זה ממש.




|
שתפו:  
חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » ספר דברים » פרשת ראה


הבחירה שבידינו והבחירה שאינה בידינו
אנחנו יכולים להחליט אם ליטול חלק במימוש רצון הבורא ולעשות את התלוי בנו לבניית בית המקדש. אבל איננו יכולים לשנות את עצם הבחירה האלוקית בירושלים. הבחירה הזו לא הופקדה בידינו

כב אב התשע"ז (14.08.2017)

את הטעות הזו חווה כמעט כל הורה 'מתחיל'. הוא מציג בפני ילדו הקט והחמוד שניים שלושה צעצועים, ונותן לו את כל הקרדיט: 'בחר לך אחד. איזה שתרצה', הוא מוסיף בחגיגיות.
 
הילד לוטש עיניים בצעצועים המוצעים, מתמקד חליפות בכל אחד ו...לא עונה. הוא פשוט לא מסוגל לבחור. הוא חסר את הבשלות שבלהעדיף אחד ולוותר על השאר. בלבו יש מקום לכל הצעצועים, ולמה אפוא לבחור רק באחד?!
 
אבל יש סוג של בחירה שאפילו ילד קטן בשל אליו. ילד שקולט כי דבר מסוים טוב לו ודבר אחר רע לו – יבחר תמיד בדבר הטוב. אם רק ברורה הניגודיות בין האפשרויות – לעולם הוא לא יבחר באפשרות הרעה, אלא רק בטובה.
 
***
 
לבשלות המינימאלית הזו מצפה מאתנו הקדוש-ברוך-הוא. לכך מכוונת פתיחת פרשת השבוע: "ראה אנוכי נותן לפניכם היום ברכה וקללה". הקדוש-ברוך-הוא פונה אלינו ואומר: אני מעמיד אתכם בפני האפשרויות השונות של החיים ומפקיד את זכות ההחלטה בידכם. אתם אלו שתקבעו לעצמכם אם ללכת בדרך המבורכת. אתם אלו שתחליטו האם לחיות בהתאם לרצון האלוקי ולהתברך או חלילה לא.
 
כדי להקל את ההתמודדות, לא מותיר לנו הבורא לתהות לבד מהי הדרך הטובה. כאבא טוב, הוא מנחה אותנו בדיוק רב לאן מובילה כל דרך. אבל לא מעבר לכך. הבחירה בפועל להיכן ללכת כולה שלנו. אנו אלה שבוחרים לעצמנו את המסלול לחיים.
 
נכון שבכל דרך שנבחר איננו לבד. וכמו שאמרו חז"ל, "בדרך שאדם רוצה לילך – מוליכים אותו". אבל זה יבוא רק לאחר שאנחנו בחרנו בדרך שבחרנו. הרצון וההחלטה להיכן ללכת צריכים להיות אישיים. התמיכה וההכוונה באות אחר כך.
 
והתמיכה וההכוונה הללו נחוצות מאוד. היצר הרע אורב לנו על כל צעד ושעל, במטרה לבלבל לנו את האבחנה בין הטוב לרע. הוא מנסה פעם אחר פעם לתעתע בנו, להטות לנו את שיקול הדעת ולפתות אותנו לזהות את הרע כטוב ואת הטוב כרע. וזהו בעצם חלקה של התמיכה מלמעלה. היא שבה ומזכירה לנו מהו טוב אמיתי ומהו רע אמיתי, כדי לשמור לנו על כושר השיפוט הבריא. אבל כיצד נבחר לנהוג בפועל – זה תלוי אך ורק בנו. הבחירה חופשית וכולה שלנו.
 
***
 
במקביל לבחירה שבידינו, מזכירה פרשת השבוע כי יש בחירה שאינה בידינו. האדוניות שבבחירה ניתנה לנו רק במה שקשור לעצמנו. מה שמעבר להנהגתנו האישית – לחלוטין לא בידינו.
 
למשל: "המקום אשר יבחר השם". מילים אלה (שמופיעות בפרשת השבוע) מתייחסות לירושלים – המקום בו בחר הבורא כי עם ישראל יקימו לו בו את משכנו הנצחי, בית-המקדש. כאן, בנושא הזה, לא ניתנה לנו זכות ההחלטה. ירושלים היא עיר הקודש הנצחית של עם ישראל בכל מצב.
 
אנחנו יכולים להחליט אם ליטול חלק במימוש רצון הבורא ולעשות את התלוי בנו לבניית בית המקדש. ומה שתלוי בנו כעת זו הזכות והחובה להוסיף ולהרבות בלימוד התורה וקיום המצוות. אבל איננו יכולים לשנות את עצם הבחירה האלוקית בירושלים. הבחירה הזו לא הופקדה בידינו.
 
כך גם הבחירה בדויד המלך ובזרעו אחריו כמשפחת המלוכה הנצחית של עם ישראל. וכמו שנאמר: "ויבחר בדויד עבדו". מלכי בית דויד נבחרו לתפקידם מלמעלה, החל מראש השושלת – דויד, ועד לאחרון השושלת – משיח בן דויד. כך שהיותו של הרבי מליובאוויטש, שהנו מזרע דויד, מלך המשיח – אינה תלויה בבחירתנו.
 
מה שכן תלוי בנו זה הזירוז של התגלותו בפועל. אנו יכולים לגרום לכך שזה יקרה רגע אחד קודם – בכוח מעשינו הטובים. ובמיוחד באמצעות ההכרה במלך המשיח וקבלת מלכותו עלינו. וכפי שנאמר: "וביקשו את השם אלוקיהם ו(גם) את דוד מלכם" – "זה מלך המשיח. וממנו יבקשו שאלתם כי הוא ימשול בם".





שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter