ח חשון התשע"ט (17.10.2018)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




החזיר יטהר
לעתיד לבוא תסור הטומאה מבעלי-החיים ומותר יהיה לאכול הכול. מסיבות שמוסברות בתורת הקבלה והחסידות, יהיה החזיר בעל-החיים הראשון שייטהר. השם 'חזיר' מרמז על כך שהוא עתיד לחזור ולהיטהר ראשון.



|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » שמחת תורה


העיתוי המתאים לשמחת-תורה
זו הסיבה שאת שמחת-תורה אנו חוגגים בחודש תשרי ולא בחג השבועות או בסמוך אליו. אנו מבטאים את השמחה בעיקר עם הלוחות שקיבלנו בפעם השנייה – לאחר שחזרנו בתשובה על חטא העגל. הלוחות שנותרו שלמים ולעולם לא נשברו.

טו אב התש"ע (26.07.2010)

פעמיים קיבלנו לוחות-הברית. בפעם הראשונה ניתנו לוחות למשה רבנו, כשעלה להר סיני בחג השבועות. אולם הם לא החזיקו מעמד זמן רב. כאשר ירד משה מההר בתום ארבעים יום וראה את מחולות החוטאים סביב עגל הזהב – השליך מידיו את הלוחות והם נשברו.
 
חלפו כמה חודשים, ובי' בתשרי (שלאחר מכן נקבע ליום-הכיפורים) הצליח משה לפעול אצל הקדוש-ברוך-הוא שימחל לחלוטין לעם ישראל על חטא העגל – ואז הוא ירד מהר סיני עם לוחות חדשים.
זו הסיבה שאת שמחת-תורה אנו חוגגים בחודש תשרי ולא בחג השבועות או בסמוך אליו. אנו מבטאים את השמחה בעיקר עם הלוחות שקיבלנו בפעם השנייה – לאחר שחזרנו בתשובה על חטא העגל. הלוחות שנותרו שלמים ולעולם לא נשברו. את יום-כיפור עצמו, בו קיבלנו את הלוחות, אנו מקדישים לתפילות רציניות, לחרטה ולבקשת סליחה – ובהזדמנות המתאימה הראשונה, מיד בסיומו של חג הסוכות הסמוך, אנו מקדישים חג לשמחתנו הגדולה עם התורה.
 
                                                         *
 
העיתוי הנבחר לשמחת-תורה מדגיש את אחד היסודות החשובים שהנחילה תנועת החסידות. כידוע, לפני שזרחה שמשה של שיטת החסידות, שרר מרחק תהומי בין בני המעמדות השונים בקהילות היהודיות. תלמידי החכמים שמרו בקנאות על כבודם וממש ביזו את בעלי המלאכה שלא זכו כמוהם לדעת תורה. גם בעלי המלאכה שמרו מצדם על מרחק מתלמידי החכמים, אם מפני יראת כבוד ואם מפני שחששו לקבל מהם מנה גדושה של עלבונות.
 
הגיע רבי ישראל בעל-שם-טוב, מחולל תנועת החסידות וגישר על התהום הפעורה בין הלמדנים לבין עמי-הארץ. הוא העלה על נס את מעט הפסוקים והמשניות שלמדים פשוטי העם והחדיר בתודעה עד כמה הם חביבים לפני הקדוש-ברוך-הוא. הוא לימד לייקר כל יהודי בעיקר בזכות נשמתו הקדושה – שבה אין שום הבדל בין הלמדן והבקי לבין הבור ועם-הארץ, והוכיח כי לכל אחד יש בעצם נשמתו קשר הדוק אל התורה – ובקשר הזה כולם שווים.
 
דומה לכך הנקודה שמובלטת בשמחתנו עם התורה בחודש תשרי. להבדיל מחג השבועות (הראשון), שבו היינו במעמד של צדיקים, ללא כל חטא – הרי שבחודש תשרי שלאחר חטא העגל, היינו במעמד של בעלי תשובה. שמחתנו עם התורה בעיתוי כזה מדגישה את היות התורה שייכת לכל יהודי באשר הוא. גם מי שחטא ונכשל, יכול תמיד לחזור בתשובה ולגלות את הקשר ההדוק שיש לו עם התורה.
 
זו גם הסיבה שאנו רוקדים במשך החג עם ספרי-תורה סגורים דווקא – להראות כי זו שמחה שלא תלויה בכמות ואיכות הלימוד. עצם היותנו יהודים היא שמזכה אותנו באושר הגדול שבהשתייכות הבלתי מסויגת אל התורה.
 
                                                         *
 
זכה דורנו לפתח מודעות מיוחדת במינה אל החוזרים בתשובה. הרבי מליובאוויטש מלך המשיח פרץ את הדרך והיה הראשון ששלח את חסידיו לגלות את הקשר הנצחי שיש לכל יהודי עם התורה – גם אצל אלה שהתכחשו אליו והדחיקו אותו – ועם הזמן, הצטרפו אל דרכו של הרבי כל החוגים והעדות. כיום, אין קהילה שלא מתהדרת בפעילות כזו או אחרת לעורר יהודים בתשובה.
 
החג שמלמד על היחס הנכון לבעלי-התשובה – שמחת-תורה – נחשב לחג המיוחד ביותר במחיצתו של הרבי. על כך יעיד כל מי שזכה להשתתף במעמד ההקפות האדיר בבית-הכנסת של הרבי, המוכר בכינויו '770', מעמד שאין דומה לו בכל העולם כולו.
 
האם יש ליחודיות של החג אצל הרבי קשר אל פריצת הדרך שלו בהתייחסות אל בעלי-התשובה? – איננו יודעים. אבל ברור שאי-אפשר להתעלם מכך.



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter