יז אב התשע"ט (18.08.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




כולם עשו תשובה
אין בדורנו יהודי שלא חלף בראשו אי פעם הרהור תשובה, ולכן מבחינה זו אנו ראויים כבר להיגאל. בינתיים, ברגעים שנותרו עד להתגלות המשיח, עלינו להוסיף ולשפר את רמת התשובה, כל אחד בהתאם למעמדו ומצבו, ולהמשיך להתחזק באמונה ובציפייה.


|
שתפו:  
חבד » חגי ומועדי ישראל » תשעה באב


יום הכיפורים בתשעה באב
עיקר הזמן שבו מקטרג השטן הוא בתשעה באב, ו"אילו זכו ישראל והיה יום הכיפורים בט' באב – היה סר כוחו של... השטן גם מאותו היום... שהרי נאמר בגמרא שביום הכיפורים אין לשטן רשות לקטרג. ונמצא שלא היה היצר הרע מוצא ידיו ורגליו לקטרג ולהחריב את בית המקדש

כה תמוז התשע"ו (31.07.2016)

חב"ד
בשבוע שעבר הובאו דברי המדרש, שלולא עוון העגל היה הקדוש-ברוך-הוא קובע את ראש השנה בתמוז, יום הכיפורים באב וחג הסוכות באלול. עוד הובא, כי ייתכן שכך יהיה גם בגאולה השלמה.
 
בכמה ספרים נכתב, שהדברים מתאימים להפליא עם מה שנאמר במדרש למגילת איכה: "אילו זכיתם הייתם קוראים (בתשעה באב) בתורה (את הפסוק): 'מכל חטאתיכם לפני השם תטהרו" (פסוק אותו קוראים ביום הכיפורים). ועכשיו, שלא זכיתם, אתם קוראים: "חטא חטאה ירושלים" (איכה א, ח)". משמע שאילו זכינו ולא חטאנו בעגל, היה יום הכיפורים חל בתשעה (או בעשירי) באב והיו קוראים אז בתורה את הקריאה המתאימה.
 
מהי המעלה הגדולה בכך שיום הכיפורים חל בתשעה באב? מוסבר על כך בספר "לוויית חן", כי במצב כזה לא היה בית המקדש נחרב לעולם. משום שעיקר הזמן שבו מקטרג השטן הוא בתשעה באב, ו"אילו זכו ישראל והיה יום הכיפורים בט' באב – היה סר כוחו של... השטן גם מאותו היום... שהרי נאמר בגמרא שביום הכיפורים אין לשטן רשות לקטרג. ונמצא שלא היה היצר הרע מוצא ידיו ורגליו לקטרג ולהחריב את בית המקדש. אבל עכשיו שלא זכו וחטאו בעגל, נדחה יום הכיפורים מט' באב, ומצא היצר הרע כוח ביום שבו יש לו כוח שהוא יום ט' באב, והתחזק בו ונחרב בית המקדש".
 
בספר "שתי ידות" משמש הרעיון האמור הסבר למדרש נוסף של חז"ל. חז"ל מתארים את המלאכים שואלים את הקדוש-ברוך-הוא אימתי ראש השנה ואימתי יום הכפורים, ועונה להם הקדוש-ברוך-הוא: "אני ואתם נלך לבית דין של מטה". מה הייתה ההתלבטות של המלאכים, האומנם הם לא ידעו את תאריכי החגים? על כך מסביר בעל "שתי ידות": "ולעניות דעתי... (כוונת השאלה הייתה) אם ראש השנה יהיה בתשרי או יחזור לכמות שהיה ראוי לעשות בראש חודש תמוז ואז יהיה יום הכפורים (שיחול בי' באב) מופלג (רחוק) ממנו 40 יום?".
 
ומה פשרה של תשובת הקדוש-ברוך-הוא: "אני ואתם נלך לבית דין של מטה"? גם על כך יש לספר "שתי ידות" הסבר: כשבתי הדין דנים דיני אמת הם מביאים בכך את הגאולה השלמה, שבה יחזור ראש השנה לחול בראש חודש תמוז, ויום הכיפורים בי' באב. וזו אפוא משמעות המענה האלוקי: "...כשעושין דין אמת אז גורמים להביא הגאולה, ואז יחזור לכמות שהיה ראוי בתמוז. ואם לאו – יהיה בתשרי כמו שהוא".
 
מקורות: ילקוט שמעוני פנחס כט, לה (רמז תשפב). מדרש רבה ואתחנן פרשה ב, יד. פתיחתא לאיכה רבה יא. זוהר פרשת וישלח. זרע ברך – האזינו שני. אהבת דוד דרוש ד' לשבת תשובה (כט, ב). שתי ידות. לוויית חן פרשת מסעי. 



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter