כג חשון התש"פ (21.11.2019)


פייסבוק חבד בישראל אויטר חבד בישראל

נשים מעניינות יותר
על מה שלושת אלפי נשים יכולות לדבר במשך חמישה ימים רצופים?

"טל הבדולח" – טל התחייה
תהליך הטהרה המקובל מטומאת מת הוא באמצעות הזאה מ'מי חטאת' – מי מעיין שבהם מעורב אפר משריפת פרה אדומה. בלשון הזוהר מכונה התערובת הזו "שיורי טלא דבדולחא" – שאריות מטל הבדולח. 

קשה לזווגן כקריעת ים סוף
בני הזוג שונים במימדים הגלויים שלהם. הם איש ואשה השונים במהותם. הם לא אמורים לחשוב ולהרגיש את אותו הדבר. ההכרה במציאותם כשונה זהו חלק בלתי נפרד מפיתוחה של זוגיות נכונה. 

כתיבה לרבי
כל מה שרצית לדעת על הכתיבה לרבי באמצעות אגרות הקודש. לכניסה למדור

חבד בישראל
מחפש כתובת של בית חב"ד בעירך? גן חב"ד לילד באזורך? הגעת למקום הנכון! השתמש במנוע החיפוש של חב"ד בישראל

מאגר עצום על חגי ישראל
מאמרים, סיפורים, הלכות, שיעורים ועוד, מסודרים לפי חגי ומועדי ישראל - לכניסה למדור

מאות ניגונים להאזנה
בואו להינות ממאות ניגוני חב"ד, המבוצעים בידי מגוון תזמורות וזמרים. לכניסה למדור

אנציקלופדיה חב"דית
בואו להרחיב את ידיעותיכם על חסידות חב"ד, ערכים בחסידות, ניגוני חב"ד, ועוד אלפי ערכים נוספים באנציקלופדיה החב"דית. לכניסה

חת"ת רמב"ם
הצטרפו ללומדי השיעורים היומיים בחומש, תהלים ותניא, וכן בשיעור יומי ברמב"ם. לכניסה למדור






» הרבי מלובביץ'

» גאולה ומשיח

» חב"ד בעולם

» חב"ד בישראל

» מדור התוכן

» השיעורים היומיים

» לוח שנה עברי

» זמני הדלקת נרות

» ניגוני חב"ד

» חדשות חב"ד

» וידאו

» מגזין

» פרשת השבוע

» חגי ומועדי ישראל

» המדור לילדים

» אנציקלופדיה חב"דית

» אודותנו

» חב"ד באינטרנט




נישא שירה
מספר ישעיה עולה כי בכל שלב בגאולה נישא שירות ותשבחות לקדוש-ברוך-הוא על כל מה שעושה עמנו. לדוגמה: בפרק ל (פסוק כט) הוא כותב כי בעת שיעלו לרגל לבית-המקדש יישאו שירה: "השיר יהיה לכם כליל התקדש החג ושמחת לבב כהולך בחליל לבוא בהר-השם אל צור ישראל", ובפרק כו (פסוק יט) הוא כותב על הרננה שתינשא בעת תחיית המתים: "יחיו מתיך... הקיצו ורננו שוכני עפר".



|
שתפו:  
חבד » גאולה ומשיח » להאיר


השפים שיכינו את סעודת הגאולה
המלאך גבריאל יהיה הטבח, המלאך רפאל – האופה והמלאך מיכאל – שר המשקים. זו תהיה התמורה לאירוח שקיבלו בבית אברהם אבינו

כו אייר התשע"ב (17.05.2012)

חב"ד
את המטעמים משור הבר, הלווייתן, היין המשומר ויתר המאכלים המופלאים שיגישו בסעודת הגאולה, יכינו מלאכים. כך כותב הרמ"ע (הרב מנחם עזריה) מפאנו, ומבאר גם מדוע: "יהא שר הטבחים גבריאל שוחט (שחיטה מהווה פעולה של העלאה רוחנית, והשם גבריאל רומז לספירת 'גבורה', שמהותה העלאה), ורפאל שר האופים – הואיל ובאותה סעודה מרפא לנו ממחלותינו ומקלקול האכילה הראשונה (של חטא עץ הדעת) שהביאה תחלואים רבים ומיתה לעולם; ומיכאל יהיה שר המשקים. הם שלושה אנשים שאכלו בבית אברהם באלוני ממרא (כאשר ביקרוהו לאחר שקיים את מצוות המילה) 'והוא עומד עליהם' (משרת אותם) – דין הוא שישלמו לו ולבניו שכר פעולתו".
 
לדעת רוב הפוסקים, זו תהיה אמנם  סעודה גשמית, אך בעלת משמעות רוחנית נעלה. מטרת הסעודה לא תהיה הנאת החיך או שובע גשמי, אלא השגה רוחנית מרוממת שתתאפשר באמצעותה. ובלשונו של רבינו בחיי: "ואין תכלית הכוונה באותה סעודה כוונת המאכל והמשקה בלבד למילוי הכרס ולהנאת הגוף והגרון, שאין זה עניין העולם הבא. ואפשר שאותם המאכלים זכי הטבע מאוד הוכנו מתחילת הבריאה להיות מרבים השכל בטבע. כעניין שכתוב 'ונחמד העץ להשכיל'".
 
בהקשר לכך, ראוי לציין את דברי הרבי מליובאוויטש מלך המשיח, כי יהודי צריך להיות "משתוקק לסעודת הלווייתן ושור הבר ויין המשומר, עד כדי כך שגם לאחרי הסעודה (כל סעודה שסועד) נשאר רעב לסעודת הלווייתן ושור הבר ויין המשומר, ובמילא, טוען הוא לקדוש-ברוך-הוא שאינו יכול לקיים 'ואכלת ושבעת וברכת' לאמיתתה עד שהקדוש-ברוך-הוא יושיבנו על שולחנו לסעודה דלעתיד לבוא, ותיכף ומיד ממלא הקדוש-ברוך-הוא בקשתו".
 
ועוד אומר הרבי, כי בזמננו זה כבר הגענו לשלב בו "צריכים רק לפתוח את העיניים כדבעי, ומיד רואים איך שהכול מוכן, כולל גם שהכול מוכן לסעודת הלווייתן ושור הבר ויין המשומר, ועד שאין צורך אפילו להתיישב על השולחן, שכן יושבים כבר ליד השולחן... וצריכים רק לפתוח את הפה ולאכול... וכמו כן לפתוח את שאר רמ"ח איברים שיהיו חדורים בקדושה".
 
מקורות: מאמר שבתות ה' לרמ"ע מפאנו. רבינו בחיי בראשית א, כא ובכד הקמח. שבילי אמונה נתיב י פרק ב. שיחות הרבי מליובאוויטש מלך המשיח: ט"ו אב תשמ"ג סעיף כו, שבת פרשת וירא תשנ"ב ושבת פרשת ויצא תשנ"ב (בלתי מוגה).



שם:
כותרת:
תגובה:
כתוב את המספר לאימות:














אתר הבית של חב"ד בישראל | נוסד על ידי חברי הנהלת אגודת חסידי חב"ד באה"ק | טלפון: 072-2492667 | דואר אלקטרוני: admin@chabad.co.il

חבד ירושלים
חבד תל אביב
חבד חיפה
חב"ד ראשון לציון
חב"ד פתח תקוה
חב"ד אשדוד
חבד נתניה
חבד באר שבע
חבד חולון
חב"ד בני ברק
תפילין
צדקה
שיעורי תורה
ספרי יהדות
מזוזות
זמני הדלקת נרות שבת
כשרות
טהרת המשפחה
חינוך יהודי
אהבת ישראל
חבד בעולם
חבד ניו יורק
חבד צרפת
חב"ד הודו
חבד תאילנד
חבד סין
חבד לונדון
חב"ד טורקיה
חבד יוון
חבד ברצלונה
הרבי מלובביץ'
וידאו מהרבי מליובאוויטש
אגרות קודש
תמונות של הרבי
הרבי מלך המשיח
מופתים הרבי מחב"ד
מפגשים עם הרבי מחבד
נבואות הרבי
הרבי והבבא סאלי
הנביא מקראון הייטס
ימות המשיח
בית המקדש
גאולה ומשיח
פסק דין: הרבי מלך המשיח
אליהו הנביא
תחיית המתים
סיפורי משיח וגאולה
הגאולה בעולם שלנו
משיח באקדמיה
זמן הגאולה
RSS
Facebook
Twitter